Two-tone - yay or nay?
#1
Min interesse i Rolex er ikke blevet mindre efter de har lanceret de nye 41mm Submariners og er faktisk blevet småforelsket i den nye two-tone 126613LB (aka Bluesy). Men hvad siger I? Er two-tone go eller no-no? Jeg har aldrig været vild med det, men er blevet mere og mere venlig stemt over for det (nærmer mig også de 50 :-)). Den nye Submariner date med blå sunburst skive, hvid skrift på skiven, smallere horn, nyt værk og i 41mm tiltaler mig i den grad. Hvis I har haft two-tone ure er i så blevet trætte af dem og vendt tilbage til rent stål? Det er jo ikke mange billeder man ser herinde af two-tone ure :-)

İmage
Svar
#2
There as always been a lot of snobbery connected to two tone watches.
The snobs say you only buy one because you cannot afford the all gold
version.It dates back many years ,this stupid attitude.
People like Jeremy Clarkson who is one of the worst snobs alive today,
says you only buy the Porsche Boxer because you cannot afford the 911.
These people have got something missing in their make up in my opinion.
Some two tone watches are absolutely beautiful in my eyes,so it is a good
thing the newer generation do not care about what the watch snobs say.
The same kind of people who only buy a Patek to impress their peers,are
another bunch who make me want to throw up.You can always spot them
on a watch site,they spend all their time telling one another how great
their watches are.And they never write anything original in case they 
step on someones toes.
                    Ok having got that off my chest,if you like it buy it  Icon_smil Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Jens, Larsb, onkeldunkel
Svar
#3
Om man kan lide (eller er klar til) at anskaffe two-tone, er en personlig ting imho Icon_smil

Jeg synes det er et mega flot ur ......... køb køb køb, hvis du spørger mig !! Icon_Up Icon_party
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Jens, Larsb, onkeldunkel
Svar
#4
@willy: Gode pointer og jeg køber kun ure jeg virkelig godt kan lide - "problemet" er bare, at der er virkelig mange ure jeg godt kan lide :-D. Jeg har indtil videre heller ikke være villig til at betale ekstra for ædelmetal, men med 126613LB føler jeg trods alt, at jeg får lidt mere med i form af sunburst skiven (som er sindsyg flot).

@pbr: Det har du helt sikkert ret i og jeg tror jeg er klar (læs: har alderen til det :-)), men er stadig lidt tilbageholdende specielt pga. prisforskellen i forhold til et almindeligt Sub - næste 38.000. Det er altså mange penge for lidt guld, lidt mere vægt og en sunburst skive. Omvendt er den nok noget nemmere at købe til listepris hos en AD end den almindelige model, så hvis jeg får muligheden, så slår jeg nok til :-). Jeg er også lidt træt af alle mine ure er sorte eller hvide - det er godt med lidt mere spræl :-)
[-]
  • Jens, Larsb, pbr
Svar
#5
Jeg synes det er super flot!!
[-]
  • onkeldunkel, willy
Svar
#6
Hov hov
I disse Metoo tider, så må du heller ikke alders diskriminere.( Læs jeg er plus 50 )

Rolex snobberi er noget værre noget, men nok mest fordi snobberne ikke rigtig ved andet end— se mig, se mig.

Os andre ( som måske har været heldige ) der har købt et nyt til listepris, værdsætter nok den flotte finish, og generelt høje kvalitet som Rolex producerer. Ikke at forglemme bære komforten. Og endelig historien som er tilknyttet flere af modellerne.

Næ du som snart fylder 50 skal da gå all in med et fuldguld Datejust, i 36 mm.

Eller endnu bedre et Daydate i et ædelmetal efter eget valg... Icon_e_biggrin1

Ej spøg til side, den Bluesy er da for fed, så hvis du føler for det : KØB Icon_Up
[-]
  • onkeldunkel, willy
Svar
#7
@KOP - ja, du har ret - i disse tider er der nemt nogle der kunne bliver stødt :-) 36mm er simpelthen for småt til mit 18,5-19 cm's håndled og jeg har faktisk prøvet Daydate, men det blev næsten for pyntet/feminint. Jeg skal dog ikke udelukkede at jeg på et tidspunkt kunne være fristet, men så skal jeg først vinde i lotto :-)

Som sagt tror jeg, at jeg slår til hvis jeg får muligheden. Jeg har dog bestemt, at det er slut med at betale overpris, så nu handler jeg kun hos AD og så kan det nemt have MEGET lange udsigter. Dog er two-tone slet ikke så populær som de rene stålmodeller, så måske er der et spinkelt håb Icon_smil
Svar
#8
Jeg synes det er visuelt er ret fedt. 

Kender flere, der har den model. 

Men kommer aldrig selv til at eje et. 

Jeg er hverken til twotone eller blå skive.
Mvh Kim 
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#9
Jeg synes især da du nærmer dig 50 skal bære det du SELV synes er flot. Skal man have en vis alder? Det er noget vås, i mine øjne. Samme gælder læderrem på en dykker, der er mange meninger, men skal man følge andet end sin egen? Næh mand.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel, willy
Svar
#10
Super fedt. Jeg er dog mere til det sorte udgave.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)