Kun ét ur fra din samling
#1
Hvis du skulle have kun ét ur fra din samling, hvilket ville det være?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Pas på Jonas - den sidste der foreslog noget tilsvarende var Mordechai Vanunu. Han blev så lokket til Rom af en admin, hvor Mossad bortførte ham, fragtede ham til Israel og idømte ham 18 års fængsel ved en skueproces.
Svar
#3
Min VC 47111

İmage

For mig et ultimativt ur; design, værk, størrelse går op i højere enhed.
Svar
#4
Den er svær, og så alligevel ikke hvis jeg må nuancere det lidt og vælge to Icon_e_biggrin1

Hvis jeg kun skal have et er der ingen tvivl, så bliver det mit gode gamle IWC 3706. Det er ikke det fineste, det mest avancerede, det mest værdifulde osv, men det er det ur jeg fik af min hustru da vi blev gift i 2000, og det ur der satte hele denne mani igang for mig:

İmage


Hvis jeg skule vælge uden at tage hensyn til affektionsværdi bliver det lidt sværere, men jeg ender med mit Vacheron Constantin 49150. Det er det bedste allround-ur i min samling, det kan bruges til alt, lige fra en strandtur til en gallafest, det er super behageligt at have på og jeg bliver aldrig træt af at se på detaljerne:

İmage

Jeg har åbenbart en svaghed for chronografer på lænke og med sort skive....
Mvh
Morten
Svar
#5
Uanset om vi skal kalde mit beskedne udvalg for en samling eller ej, så er der kun en vinder.

Mit Dornbluth i Stensbjerg spec, på mange fronter et drømme ur for mig. İmageİmageİmage
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Det er nogle rigtig fede ure! Jeg oprettede dette emne også for at samle inspiration. Når en ur samler vælger ét ur, må det være fordi der er noget om det ur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#7
Dette
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#8
Sådan. Godt spørgsmål, der kan få pulsen op, hvis du er så heldig at have mere end ét ur.

Jeg kan - uden at overraske nogen her på siden - jo kun svare dette:
İmage

1967 Jaeger-LeCoultre Polaris.

Og det er dels p.gr. af udseendet, hvor kasse- og skivedesign er no-nonsense enkelt, dels p.gr. af producenten og dels p.gr. af min personlige historie med uret.

Her er jeg jo som dreng med samme ur på armen.

İmage

Claus

Svar
#9
(16-08-2020, 10:34 AM)doxa300 Skrev: İmage

Den er så fed - havde den bare været nogle mm mindre så.....

(16-08-2020, 11:21 AM)cfnissen Skrev: İmage

Klassisk......klasse......Claus
[-]
  • cfnissen
Svar
#10
Det må blive dette IWC Ingenieur ref. 1832, som jeg har fået af min søn.
JK
İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)