Spørgsmål omkring smart ure
Hey alle

Jeg fandt dette forum i min søgen på ure, og tænkte at jeg ville da lige stikke snuden forbi og hører jer ad om i har kendskab til min søgen omkring smart ure.
Jeg står og skal have et nyt armbåndsur, og har et arbejde på en genbrugsplads hvor jeg er udenfor det meste af tiden, og har blandt andet forskellige løft (løft af malerspande, paller mv). 
Og her kommet mit spørgsmål, kan man få et smart ur som kan holde til lidt af hvert, også regn ? Ikke derved sagt at jeg har tænkt mig og smadre alle mulige ting ind i det, passer selvfølgelig på mine ting det ikke det, men forstå mig ret små slag/stød ?. Eller skal jeg ud i et almindeligt armbåndsur ?.

Mvh. Morten
Svar
Hej og velkommen til

Er selv meget lidt fan af smart-watches af flere grunde (Jeg har jo alligevel altid min mobil i lommen). Jeg har et Casio-G-shock til havearbejde og lignende og vil til enhver tid anbefale sådant et, da de kan holde til alt og fås i et hav af designs. Alternativt kunne du også se på Suunto Core, som har et lidt mere "smart-watch-design".

Hvis du vil have noget som er mere i den "klassiske"-urstil vil jeg anbefale Seiko eller Citizen. For omkring 2000,- får du noget som er både stilet, kan holde til lidt af hvert og som er en fornøjelse at se på. Kig evt. forbi denne side: https://www.ct-watches.dk/ure-pa-lager

God fornøjelse med jagten.
M.v.h. Thomas
Svar
Hey Thomas

Det lidt sjovt, havde faktisk kigget på Suunto Core uret.
Men jeg vil bestemt tjekke det link ud!.
[-]
  • Stenstrup
Svar
(21-07-2020, 08:33 PM)Elholm Skrev: Mvh. Morten

Jeg har solgt 3 stk GT 1 smartswatchs GT 1 som er vandtætte til 50 meter og er billige, men ellers er Suunto som nævnt ret stærke og super stærke er MTM Status men er i den dyre ende.
Svar
Her er det vigtigt at du gør op med dig selv hvad du søger i et “smart ur”.

Suunto Core er et godt ur, men det er ikke et smart Watch. Vil du have notifikationer og lignende så duer det ikke til det. Er pulsmålinger eller lignende vigtige, så duer det heller ikke.

Noget af det mest holdbare indenfor smart watches i dag, er Garmin Fenix serien. De er ikke billige, men holder til en del.
Svar
#5 -
Ja jeg har luret en del på garmin ure og må indrømme at jeg er blevet lidt forvirret over alle de forskellige udgaver de har, hvis man tager Garming fenix 5 serien, så er der 5 - 5 Plus - 5S - 5X plus. Men fedt og hører at Fenix serien kan holde til en del, men hvordan finder jeg den udgave som passer bedst til mig ?.
Jeg skal blot have notifikationer omkring sms'er og hvis telefonen ringer, selvfølgelig skridttæller og kalorie beregner kunne være smart. Men så også delta udgaven og hold da op en masse ting jeg aldrig kommer til at bruge Icon_lol

- Edit -
Og ja så godt at Suunto core ikke kan alle de ting, men den ser nu stadig ret god og holdbar ud.
Svar
Der er også muligheder i den billige ende, jeg bruger et mi band til notifikation og målinger på den modsatte arm af mit ur. Den koster det samme som to familie pizzaer, er vandtætte og holder strøm nogle uger.

Sendt fra min XQ-AU52 med Tapatalk
Svar
(21-07-2020, 11:03 PM)Elholm Skrev: #5 -
Ja jeg har luret en del på garmin ure og må indrømme at jeg er blevet lidt forvirret over alle de forskellige udgaver de har, hvis man tager Garming fenix 5 serien, så er der 5 - 5 Plus - 5S - 5X plus. Men fedt og hører at Fenix serien kan holde til en del, men hvordan finder jeg den udgave som passer bedst til mig ?.
Denne her oversigt viser meget godt hvad du får i de forskellige modeller og hvad forskellen på dem er:

https://www.activestride.com.au/buying-g...comparison
Svar
Casio Pro Trek Smart (har selv overvejet et Casio WSD-F30).
https://wsd.casio.com/intl/en/products/
Svar
#7 Nå ja den mulighed er der også, og ja der kan man få nogen billige nogen. Den må jeg lige tænke over!.

#8 Mange tak, det var LIGE det jeg stod og manglede, og det gøre det hele meget nemmere og overskue!.

#9 Var faktisk ikke klar over at Casio lavede smartwatches, så vil da bestemt lige lure deres produkter ud, og tak for link !.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)