Jaeger-LeCoultre laver sjov og ballade?!?
#1
JLC har lige lanceret en limited edition på 100 stk der er relateret til en ny film, der er på vej - Kingsman.


https://press.jaeger-lecoultre.com/jaege...ife-watch/

Den bliver i starten kun solgt via Mr. Porter internet-butikken


https://www.mrporter.com/en-dk/mens/prod...3303854234

Pænt? Hmmm. Det pæneste jeg kan sige er at de da bryder lidt med deres traditionelle, konservative stil.

İmage


İmage


Det mest spændende er vel, at de prøver at teste deres forretningsmodel lidt med en lille edition og en ny salgskanal. Richemont, der ejer JLC, ejer jo 50% af selskabet bag Mr Porter.

Velkommen til fremtiden.

Claus


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

Svar
#2
hvid skive, blånet visere, aligator rem og rail jeg er fan Icon_blink
dertil kommer at det er udført i guld hos JLC Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Jens
Svar
#3
Richemont are really scraping the bottom of the barrell here.Connecting a legend like
JLC to a junk film,is in my opinion a bad move.The watchmakers watch is fast becoming
just another mass produced product in the Richemont line of brands.It seems to me that
JLC have been sidelined by Richemont.From being the brand that developed new calibers,
they are still using the old tried and trusted calibers with short power reserves in most
of their watches.And somebody should really tell them,that the old english gentleman
look is buried and dead in the country where it originated.Now its just a smart advertising
gimmick.But of course some will believe all this rubbish about a connection to a film
and a clothes shop.Peace be with them,the watch is not bad looking in my opinion.
But no way would i buy a watch with these connections.The world of advertising is
really a laugh a minute,and a insult to the intelligence of many people.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
Jeg er enig et stykke af vejen willy Icon_blink
JLC har et godt ry/navn for os som er mere end almindelig interesseret i ure.

Men jeg ser også et stort men her for jeg tro ikke alene at disse nye JLC tiltag,
som os "in the zone" ikke lige forbinder med JLC brandet alene handler om at malke penge
ud af mærket fra ejergruppens side.

Jeg har en ide om (så kan man kalde mig naiv) at de også sker,
for at mærket ikke skal lide "Saab døden" = alene hardcore fans køber deres ure
og intet nyt/yngre kunde klientel kommer løbende til.

For hvis vi skal være helt ærlige hvor mange af os går ned og køber et sprit JLC i dag,
eller et JLC i det hele taget jeg ser ihvertfald ikke mange i div. gætte tråde. Icon_blink

Så jeg tror også der er tale om at de ønsker at bringe et yngre image ind i brandet,
og er det med til at det overlever = sorte tal i regnskabet så er det helt fint med mig,
at min gamle ur kærlighed ligesom mange andre mærker går ud af (for dem) nye jagtmarker. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Agree with a lot you say there Jacob.I just think Richemont made a big mistake in not
using the fantastic history of JLC more in their marketing.And they should have used JLC
to develop their new calibers for other brands.Instead they seem to have left them behind
other brands in this respect.It took many years of hard work and great watchmaking by
JLC to build the image of being the leaders in caliber development.Why throw it away?
Richemont are just milking many of these brands today for all they can get.Very short
sighted in the long run in my opinion.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#6
Jeg synes, det er et smukt ur. Det er inspireret af et lommeur, som JLC lavede i 1907 og som fik tilnavnet “couteau” kniv p.g.a. den tynde, skarpe kasse. Værket er det supertynde cal. 849, som gør, at uret kan holdes på 4,25 mm. Det tyndeste JLC p.t. Det synes dog som om, prisen er blevet lidt vel høj.  Icon_e_surprised
JK
Svar
#7
Det er da rigtigt. Det er så smukt. Så det på en tur til JLC i 2018

İmage


İmage

Synes så ikke det virker som armbåndsur, men smukt er det.

Tak for reminderen!

Claua

[-]
  • Jens
Svar
#8
Jeg er ikke fan, men som flere allerede har skrevet, så er uret - og marketing gimmick'en - ikke beregnet til gamle urfolk som mig, der i forvejen kan finde på at købe et JLC, endog i en rigtig gammeldags fysisk urforretning.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)