Switcheroo
#1
Nå, I kan ihvertfald ikke beskylde mig for IKKE at holde gang i urforum.dk :-) Nu sker der nemlig lidt nyt igen. Denne gang er det en byttehandel, som finder sted på torsdag kl. 12.30 et ikke nærmere specificeret sted i Danmark. Jeg bytter et af mine ure til en model der minder rigtig meget om den jeg har - dog med to små visuelle forskelle og én ikke-håndgribelig forskel. Der var jo ingen der gættede mit GS, så der er stadig birkes i banken :-D

T-minus 1 day, 12 hours, 34 minutes og 45 seconds and counting...
[-]
  • Jens, KOP, longbear, omegafan
Svar
#2
Kan det mon være dit Speedmaster?
Jeg får ikke fred til at google små forskelle på modellerne og familien spør’ “hvad griner du af” når jeg klukker over birkespral og boomerangsukater. Altså svært at forklare.. Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Tak for storartet underholdning!
Svar
#3
Haha, ja, Longbear er verdens bedste quiz master og ja, det er umuligt at forklare resten af familien :-)

Godt bud med Speedmasteren - der er jo også et hav af varianter. Det er det dog ikke...

Jeg kan sige så meget, at jeg glæder mig helt vildt til byttet, men kan godt se, at det samtidig er lidt (for ikke at sige meget fjollet :-)). Vi snakker uendelig små forskelle :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#4
Mjaa

Den er sku svær, og kræver at man både kender din SOTC _og_ dens variationer.

Der er div Rolex i din samling og disse er der nogen gange små men vigtige (for samlere) variationer som kunne give anledning til ønsket om et swap.

Kan det være din SD43 der swappes til en anden variation af SD43?

/L

PS. Jeg er faldet over denne nye tilføjelse i fremmedordbogen.

———-
Guess-stress: Guess-stress er et relativt nyt begreb der dækker over den form af stress der rammer ur-entusiaster når de ofte flere gange indenfor en uge skal forsøge at gætte “in comings”. Entusiasternes krav til sig selv er meget høje og kan bedst sammenlignes med det pres 12-tals pigerne oplever. Forskning i udlandet tyder på at personer med guess-stress oftere rammes af senil-bulimi, hvor der spises for meget mad men man glemmer at kaste op, hvorfor der er tendens til overvægt.
Svar
#5
Enig, den var ikke så nem, men ikke desto mindre, så ryger de 8.000 birkes lige tilbage til dig igen :-D

Mit SD43 havde jo et (meget) lille hak i hornet. Det irriterende mig og jeg fortrød også næsten øjeblikkeligt, at jeg ikke havde købt en Mk1. Jeg har flere gange forsøgt at slå det ud af hovedet, men kunne ikke helt slippe det. Derfor slog jeg til da muligheden bød sig. Jeg bytter derfor mit 2020 Mk2 til et ubrugt 2017 Mk1, som stadig er i fuld plastik. Det er ikke et særligt fornuftigt bytte, da jeg skal smide penge oveni, men sådan fungerer jeg nu en gang Icon_smil. Den uhåndgribelige forskel er derfor årgangen og de to synlige forskelle er, at der på Mk1:

- Ikke er en krone mellem Swiss og Made kl. 6
- Ikke er en Serif på 1 tallet i meter angivelsen (1.220)

Så pænt tosset, men så får jeg da ro i sindet :-)

Sidst, men ikke mindst, så skal du have 2.000 bonus-birkes for definitionen af Guess-stress. Det er jo intet mindre en genialt og jeg kan i den grad relatere til senil-bulimi :-D Icon_rul
Svar
#6
(15-07-2020, 11:33 PM)onkeldunkel Skrev: ...

- Ikke er en krone mellem Swiss og Made kl. 6
- Ikke er en Serif på 1 tallet i meter angivelsen (1.220)

Så pænt tosset, men så får jeg da ro i sindet :-)

Sidst, men ikke mindst, så skal du have 2.000 bonus-birkes for definitionen af Guess-stress. Det er jo intet mindre en genialt og jeg kan i den grad relatere til senil-bulimi :-D  Icon_rul

SÅ dejligt ikke at være alene med denne slags impulser. 

Har en lignende historie. Blev introduceret til en prototype af Jaeger-LeCoultre Navy Seals Alarm for en del år tilbage. En af de fede detaljer var, at logoet var graveret i glasset. Bestilte den på grundlag af prototypen. Da den langt om længe kom til forhandleren blev den leveret med logoet på skiven (alarmskiven for at være helt præcis). Jeg brokkede mig, men fik at vide at jeg kunne tage den eller lade være, så jeg endte med at betale. Forklaringen var, at JLC ikke kunne refleksbehandle glasset godt nok med logoet graveret ind. 

Det irriterede mig dog og jeg brokkede mig højlydt på et af de fora, der var dengang. Det endte med at JLC tog fat i mig og fortalte om en limiteret model hos en juveler i Madrid, der havde logoet i glasset - og der var ét eksemplar tilbage. Jeg fik fingre i den og solgt den første version af uret. 

Og jeg havde det MEGET bedre efter at have fået den med logoet i glasset....

İmage


Claus

Svar
#7
Man er jo trods alt et menneske. 

Tingene skal være i orden  Icon_blink
Mvh Kim 
Svar
#8
(16-07-2020, 09:26 AM)cfnissen Skrev:
(15-07-2020, 11:33 PM)onkeldunkel Skrev: ...

- Ikke er en krone mellem Swiss og Made kl. 6
- Ikke er en Serif på 1 tallet i meter angivelsen (1.220)

Så pænt tosset, men så får jeg da ro i sindet :-)

Sidst, men ikke mindst, så skal du have 2.000 bonus-birkes for definitionen af Guess-stress. Det er jo intet mindre en genialt og jeg kan i den grad relatere til senil-bulimi :-D  Icon_rul

SÅ dejligt ikke at være alene med denne slags impulser. 

Har en lignende historie. Blev introduceret til en prototype af Jaeger-LeCoultre Navy Seals Alarm for en del år tilbage. En af de fede detaljer var, at logoet var graveret i glasset. Bestilte den på grundlag af prototypen. Da den langt om længe kom til forhandleren blev den leveret med logoet på skiven (alarmskiven for at være helt præcis). Jeg brokkede mig, men fik at vide at jeg kunne tage den eller lade være, så jeg endte med at betale. Forklaringen var, at JLC ikke kunne refleksbehandle glasset godt nok med logoet graveret ind. 

Det irriterede mig dog og jeg brokkede mig højlydt på et af de fora, der var dengang. Det endte med at JLC tog fat i mig og fortalte om en limiteret model hos en juveler i Madrid, der havde logoet i glasset - og der var ét eksemplar tilbage. Jeg fik fingre i den og solgt den første version af uret. 

Og jeg havde det MEGET bedre efter at have fået den med logoet i glasset....

İmage


Claus


Super god historie, Claus og fedt med indgraveringen i glasset. Det ser virkelig flot ud og det har jeg aldrig set før. Jeg er vild med det!

Og tak fordi du stod frem og fik mig til at føle mig mere normal :-). Uret er hentet, så nu har jeg ro i sindet :-). Jeg fik også lige prøvet et Hulk og et Batman/Batgirl samtidig. Hulken var ikke tosset, men kommer ikke til at give grey market priser for den.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#9
(15-07-2020, 11:33 PM)onkeldunkel Skrev: ....., så ryger de 8.000 birkes lige tilbage til dig igen :-D

Det er fejret på behørig vis med Birkesfrokost på Kongebrogården

İmage

Jeg forstå dig fuldt ud mht. byttet, better get it right first time.

[mention]cfnissen [/mention] Way to go

[mention]Krellef [/mention] “put your mouth where your pen is” - eller noget. Min anbefaling vedr. Kongebrogården står ved magt.
Svar
#10
Icon_rul  Icon_rul  Icon_rul Fedt birkes 10^5 Limited Edition
[-]
  • cfnissen, Jens, pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)