Bless me, Father, for I have sinned (der må gættes)
(02-07-2020, 12:51 PM)longbear Skrev: Det korte svar - nej

Det lange:
Der er igen en god håndfuld birkes - 1937 stk - for at ramme min almindelige smag. Og lad os lad bare give lidt ledetråde idet de synske åbenbart ikke havde forudset at der ville være gætning idag:

- det er en chronograf!
- ingen bonus birkes for Tyskland eller Frankfurt!

Udenfor hoved konkurrencen tildeles du yderligere 2 stk biletter til repremiereren på "Skøjtemysteriet med Susse Wold", for din selvstændige opgaveløsning hvor du viser overblik over emnet og finder en model som jeg faktisk ikke kendte. Guinard er i meget tæt famillie med Sinn - en slags spinn off - så vidt jeg husker.

Jeg er vild med denne her quiz og min score :-D. Ærlig talt er jeg dog lidt skuffet over billetterne - jeg ville hellere have haft bonus birkes :-D

Super med bonus info om Guinard - det ligner fine ure - dog prismæssigt også meget tæt på Sinn.
Svar
Hurtigt bud og jeg kæmper virkelig :-) Tror dog ikke det er din smag, men er hånden du ikke har haft før en GMT hånd?

https://www.ablogtowatch.com/omega-seama...tch-hands/

İmage
Svar
(02-07-2020, 11:00 PM)onkeldunkel Skrev: Jeg er vild med denne her quiz og min score :-D. Ærlig talt er jeg dog lidt skuffet over billetterne - jeg ville hellere have haft bonus birkes :-D

EU's afdeling for tildeling af bonus birkes i forbindelse med offentligt udbud og ur-gætterier, oplyser desværre at bonus birkes ikke må tildeles som substitut for tillægspremier som er modtaget uden on den udbudte opgave.

Jeg kan helt undtagelsesvis bytte billetterne til en work shop med Broder Salsa, hvor han lærer dig at sorterer Müsli: "København er stadig kokos - og Madrid er rosiner" klokken 20:00 på torvet i Skala overfor Tivoli

En lidt alvorligere ting er at jeg er blevet kontaktet af urdebattens sikkerhedschef - Henri de Fortbras - som siger at din konto må være blevet hacket, idet din sidste besvarelse  er åbenlyst forkert taget div. hints i betragtning:
(02-07-2020, 05:48 PM)longbear Skrev: Vi skal til Schweiz - og krans/lynette har Tachy og kan ikke drejes.

Jeg ser derfor umiddelbart bort fra din besvarelse idet der måske er et sikkerhedsissue med din konto, og vil derfor ikke tildele dig Straf Sukat, som jo eller er den gængse fremgangsmåde
Svar
Haha - genialt :-) Bedste quiz ever! Og ja, det var et lidt skævt skud set i bakspejlet, men det var også lidt sent på aftenen... :-)

Men, seriøst - throw me a bone...

Spor:

- Langt ude lokalitetssammenfald med Sinn X
- Schweiz
- Chronograph
- Tachy
- Hånd du ikke har haft før

Får en vild tanke mens jeg skriver....

Sinn X har en stjerne på skiven = rummet. Er vi ude i noget Speedmaster (også rummet)? :-) Chrono, Tachy og Scweiz - kan dog stadig ikke regne hånden ud.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • longbear
Svar
[mention]onkeldunkel [/mention] birkes posen rystes .... det drysser ud ....
Et bone er allerede kastet - parlez vous francais? Hvad hedder le chef de securite?
Svar
Omega Speedmaster Missions Scott Armstrong IIVIII Chronograph Stainless Steel
[-]
  • longbear
Svar
FOIS?
[-]
  • cfnissen, longbear
Svar
Sjovest tråd og gættekonkurrence i ca 51 år.

Håber aldrig vi gætter det!

Så vover pelsen: Mark 40 - det som Hodinkee speedmaster bygger på?

Date viseren som den nye håndsrækning..

mvh Jens
[-]
  • longbear
Svar
İmage

Ret skal være ret: @onkeldunkel nævnte jo Speedmaster først

İmage

Ovenstående burde stadig kunne indløses, men ellers send en PB med din adresse

det er jo bare en almindelig Speedmaster fra midt 90'erne, som tidligere har tilhørt @phrede. De flinke fyre ude hos chrono.dk var til falds for lidt müsli fordi jeg handlede på en Speedy Tuesday, og så kunne de også se at der var mange af de store (tørret banan) som jo er Moskva.

Man kan vel ikke samle ure uden at have en Speedmaster, og jeg ønsker netop ikke at have special referencer i den alm. del af min samling - blot et helt almindeligt speedy fra før alt var særligt. Selvfølgelig er der lidt med denne, og jeg slog til fordi den havde 1479 lænken og en god tritium skive + visere.

hints forklarring:
1. Sinn 155 x revolutio - de havde/har den model ude hos chrono.dk
2. chronograf - giver sig selv
3. Tachy + fast krans - giver sig selv
4. "ny" viser - jeg tror ikke jeg har en manuel chrono med time-chrono-viser
5. Henri de Fortbras = StærkeArme = Armstrong = Månentur =  Speedmaster

Det var sku godt at det blev gættet ellers havde jeg leveret det tilbage :)

@mojohe67 bonus birkes = 936, jeg vidste faktisk ikke at der fandtes en model der havde ref. direkte til Armstrong - mit hint var blot til Speedmaster generelt.
Du får selvfølgelig også en gave for at tale Fransk: "Find en hobby" af Gentlemand Finn. Anmelderrost hobbybog hvor Finn giver gode ideer til hvad du kan lave når du ikke surfer ure.
Svar
Tak for den bedste underholdning længe. 

Fem stjerner herfra
Mvh Kim 
[-]
  • Jens, longbear
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)