Afstemning: Singer prototype - ok?
ja
nej
[Vis resultater]
 
 
Den kommende WOK auktion 18. Juli - comments pls
#1
Question 
På trods af navnet er der ikke tale om en auktion over rundbundede gryder fra asien, men om den kommende auktion fra auktionshuset "Watches Of Knightsbridge". WOK er et af de få auktionshuse hvor jeg kigger de udbudte ure godt igennem idet de ikke er helt i skoven med deres vurderinger, og deres ekspert på militærure lader sjældent noget slippe igennem som ikke er i orden. Priser plejer også at være i et leje hvor jeg burde kunne følge med hvis der "lige var noget jeg manglede".

Den næste auktion indeholder "almindeligt" gode ting:
Breitling: Killy
Heuer: Monaco-Viceroy-Autavia-Siffert
Militær: "Fab Four"-Lemania-IWC-Heuer-Leonidas-Hanhart mm
Rolex: diverse
Omega: diverse
osv
etc

Alt i alt et standard katalog hvor der er ting som kunne være interessant og som jeg generelt forstår autencitets og prismæssigt.

F.eks.:

LINK -> Lot 54: "Fab Four"; - UK Military 9.000 - 12.000 GBP


İmage

Av min arm - den er spændende. 4 "ens" ure i ok stand, Newmark er ikke til at opstøve og vil man korte ventetiden ned til ca 3 uger fra nu, så skal man hugge til. Jeg gætter at den bliver solgt til prisen.


Der er et par stykker hvor man undres:

LINK->Lot 55: CWC Quartz Royal-Navy 3.000 - 4.000 GBP

İmage

Det er jo ellers min boldgade - og den havde jeg ikke set komme - en noget heftig pris på en Quartz - men det er i mine øjne mere Militaria end det er et ur, og alt med RN koster knaster.


og så er der ..... "trommehvirvel tak!" ........


LINK->Lot 65: Omega Speedmaster med grå prototype Singer skive 20.000 - 30.000 GBP

İmage

hmmmm hmmmm Hvad siger I - læs teksten på side 33. Singer skiver der ikke har været monteret og som nu har fået skivefødder og monteret på tidssvarende ure. Jeg kan godt lide WOK, men dette er lige på grænsen til at være et "put-together" eller hvad siger I?

link til det fulde katalog
https://watchesofknightsbridge.com/produ...catalogue/
Svar
#2
Jeg har ingen ide vedr. dit spørgmål, men det er da godt nok nogle elendige billeder de tager og utrolig få hvert ur. Det er da umuligt at vurdere stand på baggrund af dem.
[-]
  • Stensbjerg
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)