Salg/bytte af ur(e)
#1
Hejsa

Lidt nysgerrig, hvad er grunden til at vi herinde ikke må poste salgs/bytte/købs annoncer af ure?

Jeg er godt klar over at der er en masse facebook grupper hvor man kan slå sit ur op, samt andre hjemmesider som fx vintageure.dk.

Nu ved jeg godt, at når alt kommer til alt så kender i ikke mig, og jeg kender heller ikke jer. Meeeen når det så er sagt, så føler jeg alligevel at jeg "kender" mange af jer.  Icon_e_biggrin1
Derfor, ville jeg meget hellere sælge, købe eller bytte med netop jer, da jeg føler at vi generelt har et etisk og moralsk kompas der er nogenlunde i sync. (har det bestemt ikke sådan i diverse facebook grupper jeg er med i)
Derfor ville jeg langt hellere handle med en af jer, fremfor at skulle bakse med en masse mere eller mindre seriøse bud til højre og venstre på facebook. 

Jeg forestiller mig at fx at skulle man tale et bytte med en af jer herinde, så ville man i langt højere grad kunne forvente ærlighed, forståelse og respekt begge veje, også hvis den ene part skulle vælge af takke nej. Prisen på ens egne ure kan jo godt variere af hvor meget armtid lige præcis det pågældende ur får, og hvor langt man personligt er i sin egen process omkring et eventuelt salg  Icon_blink   

Nu er jeg jo ganske subjektiv her, men jeg har faktisk ikke engang lyst ej heller mod på at skulle slå et ur op i en facebook gruppe. 
Jeg ved godt at man selvfølgelig altid gerne vil have så meget for sit ur som muligt, men jeg er også af den skole, der siger at de bedste handler er dem hvor både køber og sælger er tilfredse.
Et eksempel, jeg har et ur som de sidste par år ikke har gået nok med, og jeg en gang har sendt en PM til en herinde, der blandt andet overvejede det ur jeg har, men endte med at fortrække en anden farve på urskiven. Men at skulle slå det op på facebook, det har jeg stadig ikke gjort.

Er lidt tvivl om, jeg får formuleret mig skarpt nok, samt om det kun er mig der har den følelse...

Nu ved jeg godt, at mange herinde også har mødtes til ur-træf eller i til den årlige messe i børsen, så måske bytter, sælger og køber i allerede "ofte" internt mellem hinanden. Jeg er "desværre" ramt af at bo syd for grænsen og har derfor ikke haft mulighed for at deltage i nogle arrangementer endnu, så måske det er det min sko trykker  Icon_smil

vh

Ulrik
Svar
#2
Jeg kan sagtens forstå din "problemstilling"
det er lidt svært at forstå hvorfor officiel politik skal bestå når den alligevel ikke praktiseres.

f.eks man må som du er inde på ikke sælge ure igennem siden, men alle ved det sker.
man må ikke købe ure uden for EU uden at betale alle instanser men alle kender også her virkeligheden.

Selvfølgelig skal siden ikke opfordre til at fortage sig noget ulovligt,
og lægge metoder op som kan sikre at disse sker med højest mulige succes.

Men når det kommer til at kunne sælge ure herinde syntes jeg personligt sagtens
at det kunne laves mere smidigt end i dag,
hvor det er et no go og man skal benytte forummets salgsforum.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
I bund og grund er det vel fordi denne side er en underside af Vintageure.dk som allerede har en salgsside.
[-]
  • pbr
Svar
#4
aaah så det er fordi ham/hende/dem der driver vintageure også står for dette site, og dermed har en kommerciel interesse? Så giver det mere mening Icon_cry

Jeg kan huske den gang jeg startede i dette forum, der var url'en vintageure.dk, men det er nu ved at være et godt stykke tid siden
Svar
#5
Lang historie kort.

I "gamle dage" var Vintageure.dk en selvstændig side med forummet urforum.dk tilknyttet og Urdebatten.dk var min side. Alt blev langt sammen til en side under den nye ejer, således at vintageure.dk er hovedsiden med salgsside, forum, shop, urmagerservice m.v. som undersider. Klikker du således på "forum" inde på Vintageure.dk ender du her.

İmage
[-]
  • cfnissen, Jens, ultoman
Svar
#6
Jeg har det som Jacob, man burde sagtens kunne have en sådanne mulighed herinde. Jeg kender hele historien og ja der er et officielt salgssted.

Mit problem er, at det også fungerer som ejerens salgssted af ure, selvom de har en velfungerende hjemmeside til dette. Det gør at lægger man et ur op, bliver der med korte intervaller smidt rigtigt mange dyre ure op og ens annonce forsvinder i mængden. Synes også personligt, at det er meget besværligt at oprette annoncer på platformen. Jeg har ofte overvejet at bytte eller måske sælge enkelte af mine ure, men lader være pga. besværligheden. Så ender det med den blå avis, eller et bytte hos Claus hos CT-Watches.

Så det kunne være rart med en åbning, så kunne det jo bare være ure op til et bestemt beløb, eller starte med at måtte bytte og udvide derfra hvis det giver interesse. Kunne måske også få sat lidt mere gang i sagerne herinde :-)

Bare min mening.
Svar
#7
Ja måske en blød mellemvej kunne være at lukke op for bytte.(så ville det jo stå folk frit for at skulle tale pris via PM, hvis man nu kun har penge at bytte med Icon_blink ) Jeg har feks et par ure hvor jeg vil være åben for bytte, men samtidig står jeg ikke med et akut behov at de skal ud af vagten.

Nu hvor jeg tænker over det, så er det måske også mest relevant for os/dem der ikke har Omega/Rolex, men derimod ure med mindre efterspørgelse på.

Har en gang spurgt til et bytte på en af de danske handelssider, men da sitet både ønskede 20% rabat på mit ur, samt 20% fortjenelse på uret jeg spurgte det sprang jeg fra. Nok mest af alt grundet min lidt romantiske forestilling om bytte tanken, for det er jo sådan de tjener deres penge hvilket jeg selvfølgelig har respekt for. Icon_smil
Svar
#8
Helt enig - det ville være rart at kunne få lov til at købe/sælge/bytte herinde. Jeg har opgivet DBA - der er simpelthen for mange ligegyldige kommentarer fra brugere, som har en mening om hvad ens ur skal koste - ofte har de en ven eller fætter, som kan skaffe det billigere, men i bund og grund er de slet ikke interesserede i at købe uret - uanset pris. Så har jeg brugt Chrono24, men de tager 6,5% i provision og efter de har fjernet loftet på 299 EUR, så bliver det hurtigt en bekostelig affære.
Svar
#9
Men man kan vel sende et "opråb" til forum ejerne om det er muligt at benytte dette forum til små handler, kunne jo være under et bestemt beløb og frit bytte! - de må jo læse med når de nu ejer forummet, så det hermed gjort.
Svar
#10
Jeg sælger som regel på DBA men enig det er et gøjler marked,
hvor man skal være forberedt på en masse spam.

Jeg er med på at forummet har en salgs side som i et omfang er med til at drive forummet,
jeg finder det som Torben er inde på (med mine evner) for besværligt at annocere på det,
man drunker nemt i mængden af "nye" annoncer, ligesom jeg heller ikke lige altid kan se
at målgruppen for mine ure til salg vil komme forbi det "salgs vindue"

Derfor mener jeg sagtens der burde kunne være "plads" inde på selve forummet for medlemmer
til at handle indbyrdes i ro og mag, disse handler kunne så evt. udløse et honorar til forummet
f.eks 150 kr (75 kr. fra hver partner) som gik til driften af forummet.

I den form ser jeg ingen tabere.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • MichaelA, willy
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)