M.A.T. ure
#1
Hej med jer

Jeg ved ikke om nogen kender dette mærke og det er jo også min begejstring der kommer til udtryk i min video, så som altid når der kommer nyt ur er der en lille video.





Ps. jeg vil selvfølgelig meget gerne høre fra jer hvis i kender det mærket, hvis nogle af jer måske ligefrem har haft mærket, så skriv endelig.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA
Svar
#2
super som altid at fornemme din glæde og dine ure/valg Icon_Up
sjovt nok syntes jeg at kassen især på dit sorte minder meget om kassen på mit Helson carbon.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
#3
Den kunne godt være noget derhen af Stensbjerg Icon_Up men det ville jo heller ikke være dårligt Icon_blink

Her kommer der lige lidt friske billeder af uret.

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Hej

Fedt at følge din evige ur rejse. Du har jo efterhånden været langt omkring, både i den tunge ende, men især jo med de lidt mere nyere ure, fra små firmaer i østen og andre dele af verden. Og boede jeg tættere på Claus, havde jeg sikkert også som dig været mere hook på disse ure.....

Det er dejligt at der stadig er passion for ure af den slags her på forum, omend det jo er druknet lidt i dyre ure, som får en del mere opmærksomhed.

Selv er jeg langt mere glad for mine ure i den lave ende af skalaen og burde egentligt bare sælge de tre Panerai ure jeg har tilbage i kassen, da de praktisk talt ikke siger mig noget mere, da der er gået for meget pris stigning i den og hype omkring "ok du var den rigtige person og fik lov til at købe" - jeg kender en som har været på ventelisten til et SUB hos en af de helt store AD'er i Danmark nu på 3 år, men enten må den liste være meget lang, eller er han måske for "alm" til at få lov. Så jeg er stået af på lortet og søger i andre retninger. Derfor er det også forfriskende, at du stadig dykker derned og glæder os med forumets flotteste billeder og egne videoer - det blev måske lidt politisk, men det er ikke for at træde nogen over tæerne :-) - "It's a free world".

Så respekt herfra, men det ved du jo allerede godt :-) og dejligt du er så passioneret samler, ikke kun med ure, men bare samler af hvad der lige fanger interesse. 

Torben
Svar
#5
Hej Torben

Først vil jeg lige nævne at det glæder mig rigtig meget at du skriver, da jeg til tider tænker at nu gider folk mig ikke mere med de skøre KÆMPE flip jeg foretager og de til tider mange indlæg med nye fotos og mine remme osv. osv.

Det siger jeg ikke fordi at folk ikke er søde og rare, for det har altid været en fornøjelse at møde andre "ur-tosser" hvor man nu møder dem, men mere fordi at jeg til tider har det med at gå fuldstændig i selv sving og ikke altid kan styre retningen og mængden, hvis du forstår.

Jeg er helt sikkert et eksempel på hvor langt man kommer væk fra en ur-snob, hvis sådan en findes, for er stor tilhænger af alle kategorier af samlere og ikke mindst mærker.

Når jeg får mine flip med at et ur bare ligger og ikke bliver brugt, så dør der et eller andet og det må bare videre. Jeg har så sent som i går lørdag været forbi Claus fra CT-Watches med en ordentlig ladning ure, så der er nye varer  Icon_blink

Det kan godt være at Claus tænker, nu kommer "tossen" igen med en masse ure og bytter med massiv tab, men det er hans eget valg og lige netop er det mit eget valg, men det hele udspringer af at jeg har fundet et sted hvor vi kan "lege" bytte bytte købmand og jeg elsker det. Claus er flink og tålmodig med sin gode kunde, men jeg modtager ikke nødvendigvis store gaver og får et ur i ny og næ for at lave lidt omtale af CT-Watches, hvor jeg altid handler.

Jeg gør det tab og et smil, for min rejse med ure er så meget anderledes end de fleste vil opleve det og det koster kassen, men jeg vil ikke gøre det anderledes og kæmpe ros til de af jer der følger med i min skøre fantastiske rejse med ure.

Jeg skylder en stor tak til de af jer der altid trofast følger med og ikke mindst en kæmpe tak til de af jer der har sendt skønt grej til mig, fra nøgleringe, bøger, timegrapher, knive og hvad ved jeg  Icon_hjerte

Der er ingen tvivl om at jeg er en ægte ur-nørd helt ud i knoglerne og så har jeg en fantastisk tålmodig skøn kvinde, der altid støtter sin skøre mand, næsten ligemeget hvor åndsvagt han opfører sig....jeg elsker hende vildt meget...her burde komme en masse hjerter.

Jeg startede med Panerai oppe fra Peter Halse (en anden flink mand, på min ur rejse) og lige nu sidder jeg med et EDOX F1 limited edition på armen, fra Peter og er vild med at han altid køber de specielle versioner ind, hvilket er kommet mig til gode mange gange, så tak til dig også Peter.

Så er der mine skøre videoer, hvor de altid bliver skudt i et first take og hvad det så medfører af uheldige små fejl, men sådan laver jeg det fordi jeg slapper af med det og på arbejde er det en anden sag, for jeg har været på kursus ved DR-radio i hvordan man fremstiller de små programmer og alt omkring video-produktion og har fuld forståelse for en pro produktion. Det kommer så bare ikke til at ske med mine små videoer, hvor jeg griber mit lille kamera og stativ, som så bliver stillet op på spisebordet og et nyt ur bliver slæbt frem og foreviget.

Min søn er forøvrigt begyndt at gå mig lidt i bedende og det er nu meget sjovt....sidst han var forbi fik han mit guld G-SHOCK og det kan han så hygge med og lave en video om. Til tider løber hjertet af med mig og jeg forærer lidt ure til mine børn og familie. Min søn samler på Invicta ure og når han spørger mig om hvad jeg synes om disse ure, så er det helt fint for mig, når blot han har det godt med det.

Selv er jeg blevet begejstret for mærket MAT og nu skal det prøves i en tid og havde et mål omkring at samle et ur fra hver område, MER - AIR - TERRE og det er så lykkedes og her lige en video.





Synes da også lige jeg vil vise jer min søns video, så tag godt i mod og giv en like (hvis i gider) så bliver han så glad  Icon_rygklap





Pas på jer selv og vi ses  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Avantismo, KOP, Møller
Svar
#6
Dejlige videoer og fedt at se din søns store glæde. Den fanger min store dreng ikke - han kører Apple Watch.

Selv har jeg jo sat mig på Seiko og har overvejet om ikke jeg skal bytte et af mine Panerai med se Seiko, men må se om der opstår en mulighed på et tidspunkt. Søger også lidt et Speedmaster, men vil heller ikke sætte flere penge i uge end jeg har nu. Skal der investeres mere, bliver det HIFI anlægget som skal have endnu et løft, eller en ny møbelklassiker........

Så "keep up" jeg følger med. Og ja Claus er "the best guy out there" - ingen tvivl om det!

Torben
[-]
  • Miwes
Svar
#7
Som CV Jørgensen synger "Det Si'r Sig Selv" ja så var jeg jo nødt til at lave endnu en rem til mine ure.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)