ekstra lange ur-remme
#11
Jeg takker for indput og må se om jeg ikke kan finde en måde at lave disse tekstil remme på Icon_Up

Kim > det ser ud som en rigtig behagelig rem, ja det gør de nu begge, men som sagt tidligere er det ikke muligt at få remmen rundt om stiften og så bag urkassen, men det skal være de selvstændige to remme der skal blive løsningen.

Man må i princippet kunne bruge en natorem og lave den om, for de er jo også kun syet sammen...nå men så er der sikkert et projekt igen.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#12
Jeg går med lænker 99% af tiden, så har ikke det problem :-)

Her har jeg købt remme til mit Apple Watch, men de har også remme til alm. ure. Det har ikke helt det du søger, men det er nogle fine remme til en rimelig pris. Dog ved jeg ikke om 9" (22,9 cm er langt nok?): https://www.bartonwatchbands.com/collect...straps-7-9

Bemærk det er USA, så der kommer ca. 25-30% oveni prisen.
Svar
#13
Og hvis du søger custom-made læder-remme, så kan mrtiptopleather virkelig anbefales på det varmeste!!
Svar
#14
Her kommer lige en video af den nye rem



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#15
.... som grimme sko til en handikappet Icon_lol

Enig ift. Rios, som jeg generelt også har gode erfaringer med. Et spørgsmål, hvorfor sidder der en korkprop i skruestikken? Og ikke for at være flueknepper, men hvis du vil bruge det engelske udtryk, så hedder det en "keeper" og ikke en "spacer" Icon_blink

Tak for videoen endnu en gang - jeg nyder at se dem og på den måde følge med på sidelinjen når du dyrker din hobby  Icon_Up
Svar
#16
Hej Kim

Okay Keeper...det havde jeg glemt  Icon_blink

Min lille skruestik er uundværlig til små fix og rep. korkproppen har den egenskab at vinen smager godt og efterfølgende er det et glimrende land/støtte når der skal files små dimser  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • KimT
Svar
#17
Hej

Jeg har heldigvis en der er lang nok  Icon_smil

İmage

Esben
Svar
#18
Hej Esben ... det er jo en liv rem Icon_lol
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Esni
Svar
#19
Hej med jer

Lige kommet tilbage efter en fredag aften i det lille værksted og det blev resultatet, en ny rem af italiensk cognac farvet læder og så er det super personligt at lave det selv, syet med en vokset hørtråd....fedt jeg havde ikke glemt teknikken, det eneste jeg mangler at er at "brænde kanten" .

Her kommer lige lidt friske skud af projektet.

İmage

İmage

İmage

Ps. det er min første padded rem, jeg tror man kalder det sådan når der er lagt fyld ind under læderet.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Esni, KOP, MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)