Kan et solar-urs kapacitor "kalibreres"?
#1
Jeg afhentede lykkelig mit Seiko SNJ027 i går, og synes siden at have fået færten af, at noget er galt med den indbyggede kapacitor. Jeg synes uret er hurtigt til at falde i "BATT levels" (Batteri niveau). Der er 10 BATT levels, og uret skulle have en batterireserve på omkring 6 måneder.

Jeg tænkte derfor at jeg ville høre, om der er en "surefire" måde at teste om kapacitoren har det godt, eller om sådan én kan kalibreres, inden jeg går den tunge vej tilbage til forhandleren for at undvære mit nye ur.   Icon_diver 


På forhånd tak :-)
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#2
Det har måske ligget for længe og kapacitatoren trænger til at blive ladet fuldt op - mener at Miwes havde en tråd om det for noget tid siden. Måske kan du finde den.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Jeg har ikke fundet en måde at teste og verificere om batteriet er på afveje, men det har vist sig at med gentagne gange's opladning i en periode, så vil der være mere "juice" på batteriet og sker dette ikke, så er der noget galt.

Nu har jeg mest testet med kinetic, men solar power kan vel også bruges over et stykke tid og især i disse dage, så må man vel få syn for sagen, men som sagt en test kender jeg ikke til

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)