Dykker med fantastisk bærekomfort

Med venlig hilsen Michael

Mine Breitling ure gennem tiden
[-]
  • doxa300, Sub-erman
Svar
Fint du har fundet noget der virker så godt for dig Michael Icon_Up
Selve uret er jo en smags sag og alt efter hvad man er ude efter der er der ingen facitliste. Icon_cool

Jeg har selv haft et ur med en gummi rem der stank af vanilje
Jeg blev oplyst om at det var det kemiske middel brugt til at gøre gummi blødt der lugtede sådan,
Og at man kunne opleve en allergisk reaktion.

Jeg troede at lugten ville forsvinde, det gjorde den ikke
Og at jeg ikke ville opleve nogen reaktion, det gjorde jeg så også,
Så lige der kan jeg ikke dele din begejstring for remme af den type.

Syntes også mange andre som f.eks. Seiko og IWC
Har bevist at der kan laves gummi remme som ikke har disse problem stillinger Icon_blink
Jeg er nem at gøre tilfreds,
Det bedste er altid godt nok.
Svar
Det med gummiremmen er helt sikkert noget der kan skabe problemer, men i dette tilfælde er Crafter Blue faktisk kendt for at deres remme er tjekket og fundet top i orden og skulle ikke være årsag til allergiske reaktioner, så gætter ikke på at lugten af "julekryderi" er et problem andet end lugten ;-)

Jeg nævner nu også Seiko som reference når det kommer til dykkerure, for de har altid været en god oplevelse....ja, der var engang hvor deres gummi-remme var ren tortur at gå med i form af den fleksible "bølgeform" som ret hurtigt blev generende, men dengang var det heller ikke så lækkert blødt gummi/silikone remme som de laver nu.

Det med lugten er vel også til tider et bevidst valg gætter jeg på, kan da mindes et Paul Picot ur jeg havde hvor remmen lugtede af vanilie.
Med venlig hilsen Michael

Mine Breitling ure gennem tiden
Svar
Igen en hyggelig video. Spændende at følge din urrejse.

Jeg har flere gummiremme som dufter af vanilje. Det har aldrig generet mig.

Dog har jeg for en del år siden købt en vintage Seiko 150 Chrono med kolonnehjulskronograf i super stand, hvor remmen dufter af cerut. Den dag idag afgiver remmen cerut duft når den bliver varmet op af håndleddets varme. Jeg lever med det da det sjældent er på og remmen er den originale...
/SK
[-]
  • Miwes
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)