Indkommende ("incoming på jysk")
#1
Her en lille "corona-quizz" - i morgen skal jeg hente et ur, som jeg har drømt om i nogen tid nu, men som jeg aldrig troede jeg skulle få mulighed for at få på armen !! 

Lad os lave en lille gætte-konkurrence ud af det - vinderen kan få en gratis kop "corona-kaffe", når alt dette her virus-hejs er overstået (kan afhentes i Viborg og ledsages med lidt ursnak) !  Icon_party Icon_party


Ledetråd ..................... det er fra 1967 !  Icon_drunken
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Jeg starter med at sige at det er et Seiko :-) Jeg har ikke styr på deres ref. men gætter på det som du for nylig har har købt noget homage af?
Svar
#3
(13-04-2020, 09:00 PM)KimT Skrev: Jeg starter med at sige at det er et Seiko :-) Jeg har ikke styr på deres ref. men gætter på det som du for nylig har har købt noget homage af?


Damn........... jeg har på fornemmelsen, at denne quizz ikke bliver voldsomt lang !!  Icon_lol

Du har fuldstændig ret - det er et Seiko 6217-8001 aka "62mas" Icon_hjerte  Billeder følger i morgen, når jeg har det på armen !!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Jeg googlede.... Seiko 62MAS
[-]
  • pbr
Svar
#5
(13-04-2020, 09:02 PM)KimT Skrev: Jeg googlede.... Seiko 62MAS


What gave it away !!  Icon_lol Icon_lol
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#6
Holy crap. 

Et ægte Seiko ?

Det er jo en slags grail ur. Og vidst ikke helt billig  Icon_e_surprised
Mvh Kim 
Svar
#7
Hov, jeg så altså ikke dit sidste indlæg inden jeg svarede  Icon_lol
[-]
  • pbr
Svar
#8
Det er et ægte Seiko 62mas fra 1967 - det har dog en original serviceskive og lynette indlæg, men de er ikke af nyere dato. Kasse og værk er 100% originalt.

Muligheden for at få lov at købe det kom aldeles ud af det blå og kun pga en fælles urtosse´s utrolige velvilje - jeg har lovet at uret får et godt hjem hos mig. Prisen har vi en gentleman aftale om, at den forbliver mellem ham og jeg.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • KimT
Svar
#9
Ikke mit billede (og ikke min arm) - men det er dette ur (bogstaveligt talt)  Icon_smil


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#10
Stort tillykke med en fantastisk klassiker. 

Absolut i topklasse. 

Er i min top 3 indenfor vintage ure. 

Fik jeg skrevet tillykke ?  Icon_not
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)