Så kom mit ur fra Andersmann
#1
Hej med jer

Jeg har været spændt på hvordan vores bestilte grej rejser i disse tider hvor dele af verden er lukket ned.

Det blev sendt den 18 i denne mdr. og her den 30 marts, tolv dage efter er det landet.

Først lidt om uret i tekniske data:

Uret måler 44mm og er udstyret med et ETA A07.211, hvilket jeg ikke har kendskab til og man kan se værket gennem en farvetonet safirglas-bagkasse. Glasset har en tykkelse på 1,7mm og glasset på fronten er ligeledes safirglas og her har det en tykkelse på 3,8mm.

İmage

Det kommer i en lille særdeles rubust beskyttelseskasse, som man altid ser det fra Andersmann og her finder man også garantikort og værktøj, desuden er der en gummirem og en læderrem med.

İmage

Uret kasse er lavet af flere lag af titanium grade 2 og det midterste er med en mørk DLC-belægning.

Der er 51mm mellem horn i længden og mellem lugs er der 24mm, så rig mulighed for at bruge andre remme, hvis man vil "lege" lidt. Jeg har haft uret på min timegrapher og uret vinder tid, så det vinder ca. 8 sek. i døgnet, men det skal nok lige slå lidt inden det kommer helt på plads.

Værket har en power-reserve på 46 timer og gummiremmen benævnes FKM-Rubber og føles super lækkert.

Uret er vandtæt til 300 meter og det er da helt fint når man tænker på at bruge uret til lidt af hvert.

Man kan finde mere om uret på deres hjemmeside.

https://www.andersmann.com/collections/chronograph

Der er en del forskellige farver at vælge i mellem.

Her lige lidt flere billeder.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Venlig hilsen Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Ser lækkert ud!!

Ser frem til videoen!! Icon_party
/SK
[-]
  • Miwes
Svar
#3
Jeg har lavet en lille video ude i solen, så man kan se uret i dagslys og det er ret fedt.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Møller, Sub-erman
Svar
#4
Ser superfedt ur

Første Andersman jeg synes om  Icon_party
Mvh Kim 
Svar
#5
Tak Kim

Det er nok også mere i den "almindelige" ende af skalaen, hvor de andre dykkerure var kæmpe store, hvilket ikke gør mig noget Icon_blink

Men jeg forstår og det bliver spændende at teste det over lidt tid.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Stort tillykke - det ser virkelig lækkert ud med en flot forarbejdning. Jeg er vild med strukturen på skive, materialerne og farvekombinationen. Icon_Up
Svar
#7
Jeg er fan, men tænker da ikke det skal være I mikromærker, det ur er top lækker bearbejdet og fortjener en højere plads :-)
Svar
#8
(01-04-2020, 07:13 PM)Appleboy Skrev: Jeg er fan, men tænker da ikke det skal være I mikromærker, det ur er top lækker bearbejdet og fortjener en højere plads :-)

Det er et rigtig fint ur, men stadig et ret nyt mærke og derfor valgte jeg at bruge denne kategori.

Jeg vil mene at kvaliteten ligger rigtig højt og det er så alligevel svært at vurderer når man ikke har kendskab til værket, men af de mange ure jeg har haft ligger det i top, hvis jeg skal vurderer ud fra finishen.

Hvad prisen angår så ligger det til ca. 1500 dollar og så kommer der afgift oven i.

Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)