Kinesisk homage - har han tabt sutten ??
#1
Når nu man ikke kunne drømme om at give 35-40K for et Seiko SLA017 og de andre såkaldte Seiko 62MAS inspirerede ure overhovedet ikke ligner, så er det jo godt at Kineserne fra Lugyou fabrikken kan finde ud af at lave en 62MAS homage som Seiko burde have lavet den !!
San Martin 62MAS med Seiko NH35A værk i maven til omkr. 2.000,- kr. incl. importafgift og inclusive en super fed gummirem.

Finish og følelsen af kvalitet er flere længder over, hvad man kunne forvente til prisen - lænken/spændet er tungt og veludført og minder mest af alt om en Endmill lænke fra Strapcode også i kvaliteten.

Luminova er anvendt i rigelige mængder, såvel på skiven som på lynetten og skiven er fantastisk flot i grå sunburst udførelse med applikerede timemarkeringer. Glasset er domed safirglas, der giver den vildeste effekt.

Alt i alt et ur, der har oversteget mine vildeste forventninger, selvom jeg har set mange youtube reviews af det og læst skrevne reviews, der alle flyder over af ros.

Har netop modtaget uret, så her følger i første omgang lidt iPhone billeder - flere og bedre billeder følger over de næste dage  Icon_e_biggrin1



İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Så længe du er glad, så er jeg glad.  Icon_blink
Mvh Kim 
[-]
  • guru1313, pbr, Stensbjerg
Svar
#3
Tillykke med den Icon_smil Glæder mig til at høre hvad du siger til den
[-]
  • pbr
Svar
#4
Det er superflot - stort tillykke med det. Jeg ærgrer mig stadig over, at jeg ikke købte et flot SLA017 sæt i Tyskland til lige omkring 26K. Det var en specialudgave, som kun er solgt i Tyskland, hvor man får en stor kuffert med, med bl.a. en ubådsmodel i :-/
[-]
  • pbr
Svar
#5
(06-03-2020, 09:26 PM)onkeldunkel Skrev: Det er superflot - stort tillykke med det. Jeg ærgrer mig stadig over, at jeg ikke købte et flot SLA017 sæt i Tyskland til lige omkring 26K. Det var en specialudgave, som kun er solgt i Tyskland, hvor man får en stor kuffert med, med bl.a. en ubådsmodel i :-/


Uha ja, det var en god pris .......... har set, der er 2 af de tyske sæt til salg på Chrono24 lige for tiden - til hhv. 35K og lige under 40K så vidt jeg husker  Icon_e_confused

(06-03-2020, 09:12 PM)Frankur Skrev: Tillykke med den  Icon_smil  Glæder mig til at høre hvad du siger til den


Indtil videre er jeg "blown away" !!  Icon_party
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#6
Der er satme mange ure derude som giver "bang for the buck" hvis man kigger ud over de gængse mærker. Tillykke med det  Icon_Up
[-]
  • Jens
Svar
#7
Her lige et par bedre billeder, taget med Fuji X-T2 med Micro-Nikkor 55mm f/2.8 på Mitakon Lens Turbo II Speedbooster.

Det er sgu svært at sætte en finger på dette ur - især i forhold til prisen !!  Icon_Up  

Jeg har lyst til at citere Jody fra "Just one more watch".............. "The Watch that Seiko should have made" !!  Icon_Up


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Frankur, Møller, PHO
Svar
#8
Tillykke med uret først og fremmest, så er det altid sjovt at møde nye "ansigter" og man kan jo blive overrasket positivt.

Jeg har været stor tilhænger af at prøve nyt og for mig virker det altid spændende at prøve nye mærker, selvom jeg er vild med de kendte mærker og deres kvaliteter og ikke mindst design.

Ofte er der en masse fælles-komponenter og hvad skal man betale for f.eks. super lumen, ETA værk osv. osv.

Så er der det spændende i om nye mærker får rigtig gang i den eller blot kigger forbi for en stund, men det kan så give os lidt billigere ure og for mig har de så ofte en begrænset levetid og der skal prøves noget andet.

Flotte billeder du har taget og er ret vild med den flotte bagkasse Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
#9
Nu har jeg jo citeret Jody ovenfor - så derfor kan I også ligeså godt få den video, som jeg refererer til, såfremt I ikke allerede har set den  Icon_smil

Jody´s kanal kan iøvrigt anbefales, hvis man gerne vil høre lidt om de lidt mere billige og ikke så almindelige ure.

Men først lidt fakta om uret:

Seiko kommercielt NH35A værk (i realiteten blot et "unbranded" Seiko 4R35 - samme som sidder i f.eks. Turtle dog her uden daghjul, idet Turtles værk er et 4R36), 24 jewels, 21600 bph, hack & wind, safirglas, grå sunburst skive, applikerede timemarkeringer og datovindue, facetterede visere, keramisk lynetteindlæg med lume, anvendt Luminova i gavmilde mængder, gennemborede lugholes, solid lænke med massive led og endlinks og CNC fræset lås, alt i en kvalitet sammenlignelig med StrapCode lænker, bortset fra "pin & collar" i stedet for skruer i leddene.

120 klick unidirectional lynette, logo på bagkasse og krone og 200 bar vandtæthed. 

168 gram på lænke i min konfiguration med 2 led fjernet (mit håndled er 20 cm i omkreds), 101 gram på den lækre silikone vaffel rem. Urets diameter er ca. 40mm uden krone og lænke/rem bredde er 20mm. Kommer med dateret garantibevis fra fabrikken med 2 års garanti. Solid plastik transportbox med skruetrækker (hvad man så end skal bruge den til på dette ur), lænkeværktøj, hangtags, brugsanvisning osv. Købt på lænke, men med en lækker og blød vaffel silikonerem som tilkøb - alt i alt lige netop over 2K incl. importafgift !!! Value for money !?? Ja MON ikke !! 

Jeg har fundet uret på eBay - men jeg vil anbefale, at man i stedet køber fra San Martin Watches "butik" på AliExpress !  Icon_smil Uret kan også fås på Amazon, men dér er de generelt lidt dyrere.

Husk at være opmærsom på, at det fås i flere udgaver, både med og uden lænke, med plexi og med safir og med og uden luminova i lynetten. Det fås iøvrigt også med blå eller grøn skive + i en bronze udgave.

Og hvis man ser den til en urimeligt lav pris, så bør man lige checke om det er en af de tidlige udgaver uden gennemborede lug-holes og 120 klick lynette.

Jeg har valgt at købe topmodellen med gun-metal grå sunburst skive, full lume (dvs. også i lynetten) og lænke og har så tilkøbt gummiremmen med det samme.

Hvis man vil købe lige nu, så vær opmærksom på, at de er lidt udfordrede lige pt. pga. coronavirussens afsmittede effekt på postvæsenet og produktionen. Vær tålmodig (jeg ventede næsten 2 måneder, idet det også faldt sammen med det kinesiske nytår) - de har en fin fin service og taler/skriver udmærket engelsk.

Har en fornemmelse af, at dette ur kommer til at være min "daily driver" i et godt stykke tid fremover !






Og lige for fuldstændighedens skyld, er her Jody´s review af "the real thing", Seiko SLA017, som jeg gerne indrømmer, at jeg ville ønske jeg havde råd til !! Men mellem 35-40K for et brugt eksemplar på Chrono24 har altså fået mig til at vende blikket mod Kina, faktisk som en direkte konsekvens af Jody´s review af San Martin (godt støttet af et væld af positive reviews af dette ur)  Icon_smil




/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Miwes
Svar
#10
Uret tager sig også rigtig godt ud på gummi - er måske også lidt mere tro mod dets "ophav", hvis man kan sige sådan  Icon_smil

Som sagt er remmen af super god kvalitet, tyk men blød og føjelig silikone, flot vaffelmønster, neutralt spænde i gedigen udførelse og 2 bløde "retainere", der holder remmens ende fint på plads uden at være generende. Tiden må vise, om remmen, som mange bløde silikoneremme er det, er en "fnug-magnet", men den virker "tør" og relativt glat, så det tror jeg ikke.

Remmen har ikke metal tuber til springbar´ene, hvilket jeg ser som et plus, idet de meget nemt kan ridse hornene indvendigt og kunne gøre det vanskeligt at få remmen af, hvis ikke uret havde gennemborede lugholes.

De medfølgende springbars til remmen er af en tyndere type end de meget massive "Seiko-type" springbars, der hører til lænken. Remmen kommer i en fin lille plastikpose med 2 separate rum til opbevaring af remmen, når den ikke er på uret.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)