Redbar Copenhagen igen
#21
Der er ikke noget I vejen for at arrangere mindre GTG I urforum-regi. Jeg har gjort det par gange med en del år imellem. Der er lidt arbejde i det, men det har været virkelig hyggeligt. Fordi det foregår i urforum-regi, kan man "nøjes med" at kræve, at man skal have været med I urforum I en vis periode inden, hvilket selvfølgelig er langt mindre intimiderende end at blive udspurgt om både det ene og det andet. Men Redbar "lever" på et åbent forum - Instagram - hvor langt flere henvender sig, så derfor er processen med at finde ud af, hvem man gerne vil have med, noget mere grundig.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • Avantismo, cfnissen
Svar
#22
Jeg har været med til mange GTG gennem årene. Sidst i en vinbar/vinhandler på Frederiksberg. Super hyggeligt og krævede ikke særlige “egenskaber” for at være med.

Som jeg læser det, er det for de udvalgte, hvilket er super fint. Jeg kommer bare ikke til at deltage et sted, hvor en særlig udvælgelse skal finde sted.

Men vil dog glæde mig til fremtidige arrangementer, hvor kravene er til at forholde sig til.
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
#23
For mig handler det generelt om at man selv udviser det som man forlanger af andre,
Længere er den ikke for mig.

Og den (for mig) generelle overdrevet frygt for overfald/røveri,
Kan man ihvertfald sikre sig udmærket imod på langt mere seriøs vis end den som jeg mødte.

Selvom det er på et åben medie som Facebook eller lignende,
Kan man køre det nemt som f.eks. invite only nye kommer så til
Ved at en/flere i klubben siger god for personen.

Det ville også give værdifuldt nyt blod til miljøet,
Jeg har selv haft den gode oplevelse hvor en ven jeg mødte gennem ur verden
Havde en arbejdes kollega med til GTG.

Begge er super gutter men jeg er ikke så sikker på at jeg ville have mødt kollegaen,
Hvis der først skulle have været kørt et optagelse interview.

Har selv overvejet at lave et GTG med inspiration fra den model.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#24
Det var helt sikkert rigtig hyggelidt på Frederiksberg, og sikkerhedsforanstaltninger ligner i bund og grund dem fra Redbar: Du ved, hvem der kommer, og kun de ved, hvor det foregår. Og jeg håber, at der stadig - ud over vores lands GTG - vil komme flere lokale GTG. Men det kræver, at der er nogen, der gider.

Om det det kun er for de udvalgte? Ja, sådan kan man måske godt se på det. Når jeg ser på skaren, der har været med er med til Redbar indtil nu, er den ret blandet, men de har en ting tilfælles: De er interesseret i ure. Er man lidt paranoid omkring arrangementet? Helt sikkert. Men jeg sætter pris på det. Jeg føler mig ret tryg ved at deltage, og det synes jeg er vigtigt ved sådanne arrangement.

Der kommer I den grad nyt blod til. Der har indtil nu været over 50 forskellige personer til de Redbar møder, der har været indtil nu. Der er nye med hver gang.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • Avantismo, cfnissen
Svar
#25
Hvis det er mennesker som generelt er nye i miljøet og
ikke tidligere har været til GTG så er det jo super Lars, og med til at sikre imod SAAB døden.

I de senere år har jeg alene deltage i GTG med den samme lille gruppe,
minus et par undvigelser som forrige gang hvor vi var flere.

Det er super hyggeligt hver gang og vi har et (håber de ser det på samme vis Icon_e_biggrin1)
Godt venskab hvor vi når også taler om meget andet der ikke omhandler om ure.

Netop den del sætter jeg stor pris på, men selvom vi er den lille gruppe er den ikke mere lukket
End at man kan tage en god ven med som de andre måske ikke kender, men siger en god for personen
er det = at alle kan/er sikre på at personen har reelle hensigter.

Der er ikke sjældent noget rimelig heavy hard Ware med når vi mødes på tit det samme åbne sted,
med en masse liv omkring med folk i alle aldre/farver som gør at jeg godt kunne forstille mig at mange
ville se det som værende for usikkert at spænde sit ur af.

Jeg er kommet der gennem flere år nu og der har aldrig været nogen form for problemer,
Jeg sætter pris på stedet bla. Også fordi der er det liv som der er,
Så nogle gange skal man huske på hvad man mister inden man frygter.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#26
(13-03-2020, 11:23 PM)Appleboy Skrev: Jeg har været med til mange GTG gennem årene. Sidst i en vinbar/vinhandler på Frederiksberg. Super hyggeligt og krævede ikke særlige “egenskaber” for at være med.

Som jeg læser det, er det for de udvalgte, hvilket er super fint. Jeg kommer bare ikke til at deltage et sted, hvor en særlig udvælgelse skal finde sted.

Men vil dog glæde mig til fremtidige arrangementer, hvor kravene er til at forholde sig til.

Hej Appleboy,

RedBar er ikke ‘min’ forening/klub. Det er ikke mig, der styrer den osv osv. Bare for en god ordens skyld. 

Men når jeg læser dit indlæg, så synes jeg at jeg er nødt til at kommentere. 

Der er ikke tale om at man skal have nogle former for særlige “egenskaber”, som du skriver det, for at være med til en gtg i RedBar-regi. 

Der er tale om at RedBar - som jeg har forstået deres proces - checker om du ser ud til at være den du siger du er når du melder dig til. Du bliver ikke sorteret fra fordi du er rødhåret, kun har Patek-ure, elsker Casio fra 80’erne, ikke er ultramilliardær eller andre forhold. Se de billeder jeg postede oprindeligt. Der er godt nok god bredde i udvalget - og dermed også de mennesker der deltager. 

Der er - som jeg har forstået det, og sætter pris på - tale om at prioritere sikkerhed ved arrangementerne. Der er mange ure samlet på samme tid, der repræsenterer en vis værdi. Hvad du ikke har hørt så meget om er, at en anden del af sikkerheden er at der er en ‘dørmand’ der checker dig af ift. en liste ved ankomst. Alt dette giver mig personligt en god ro i maven når jeg deltager.  

Når Klarlund holder urmesse på Børsen i København holder de også et vist sikkerhedsniveau (kun købe billeter med navn, du skal vise id når du kommer, vagter overalt). Der er ikke den store forskel, bortset fra ressourcerne der sættes af til det. 

Jeg skal ikke forhindre dig i at tænke som du gør og jeg kan jo heller ikke vide hvordan RedBar’s proces har været overfor specifikt dig eller andre, der skriver her. Dette er kun min forståelse af hvad RedBar prøver at gøre mht. sikkerhed. 

Jeg synes det er så fedt, at der er ved at komme liv i urscenen i Danmark med get-togethers, der udspringer fra enkeltpersoner, mindre grupper, facebook-sider, urdebatten.dk og andre. Lad os nu nyde det - og vælge dem, der passer til os uden at se skævt til ‘de andre’. 

Claus

Svar
#27
Det er så fint og jeg har intet imod jeres GTG - synes det er fedt. Snakken her kom jo, fordi det havde virket mærkeligt på enkelte hvordan man blev kontaktet for at blive godkendt.

For mig blev det for intimiderende at skulle spørges ud, at opkaldet til andre har været modtaget mere positivt er super fint.

Vi er en verden med forskellige mennesker, som der heldigvis er plads til i denne verden.
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
#28
(14-03-2020, 11:08 AM)Appleboy Skrev: Det er så fint og jeg har intet imod jeres GTG - synes det er fedt. Snakken her kom jo, fordi det havde virket mærkeligt på enkelte hvordan man blev kontaktet for at blive godkendt.

For mig blev det for intimiderende at skulle spørges ud, at opkaldet til andre har været modtaget mere positivt er super fint.

Vi er en verden med forskellige mennesker, som der heldigvis er plads til i denne verden.


Cool.

Der hvor jeg ser mulighed for forbedring det er hvor den enkelte gruppe melder nogenlunde klart ud hvad man skal gøre for at komme med, inkl. evt. krav til sikkerhedsmæssige aspekter.

Når de ting er klare, så vil der være færre kilder til misforståelser fremad.

Vi har fx. prøvet at være klare omkring dette i invitationen til Urrally 2020. Det kan sikkert gøres bedre - men det står der, så man kan stille spørgsmål.

Nyd den dejlige solskinsdag!

Claus


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

Svar
#29
Steensbjerg jeg vil meget gerne deltage, næste gang du laver GTG  Icon_party

(14-03-2020, 09:45 AM)Stensbjerg Skrev: Hvis det er mennesker som generelt er nye i miljøet og
ikke tidligere har været til GTG så er det jo super Lars, og med til at sikre imod SAAB døden.

I de senere år har jeg alene deltage i GTG med den samme lille gruppe,
minus et par undvigelser som forrige gang hvor vi var flere.

Det er super hyggeligt hver gang og vi har et (håber de ser det på samme vis  Icon_e_biggrin1)
Godt venskab hvor vi når også taler om meget andet der ikke omhandler om ure.

Netop den del sætter jeg stor pris på, men selvom vi er den lille gruppe er den ikke mere lukket
End at man kan tage en god ven med som de andre måske ikke kender, men siger en god for personen
er det = at alle kan/er sikre på at personen har reelle hensigter.

Der er ikke sjældent noget rimelig heavy hard Ware med når vi mødes på tit det samme åbne sted,
med en masse liv omkring med folk i alle aldre/farver som gør at jeg godt kunne forstille mig at mange
ville se det som værende for usikkert at spænde sit ur af.

Jeg er kommet der gennem flere år nu og der har aldrig været nogen form for problemer,
Jeg sætter pris på stedet bla. Også fordi der er det liv som der er,
Så nogle gange skal man huske på hvad man mister inden man frygter.
[-]
  • cfnissen, maltebrask
Svar
#30
Intet problem når/hvis det sker,
som jeg beskrev i det af mine indlæg som du svarede på. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)