Rolex, Patek, RM jeg har fundet dem alle!
Det er jo efterhånden umuligt at finde sports Rolex og andre populære ure hos autoriserede forhandlere. @cfnissen gav mig et godt råd, da jeg skulle til New York, så besøgte idag 47th street

Her er alle de stål Rolex forhandlerne mangler: Batman, Batgirl, Daytona og et par Pateks
İmage

Lidt flere Rolex, inklusiv lidt ældre 1675'ere, lidt Hublot, Patek mm
İmage

Nogen har kedet sig lidt og har fået PVD behandlet et Milguas og to Daytona'er

İmage

Lidt flere Rolex
İmage

Og så det vildeste vindue hvor der vel er RM for over 20 mDKK?

İmage

Det virker helt bizart at alle de ure man ikke kan opdrive nogen steder, er at finde i hobetal her. De bliver næsten uinteressante fordi der er så vulgært mange, stillet op så "skødesløst".

Nogen af sælgerne er hyper aggressive, mens andre er flinke urnørder. Faldt i snak med en af dem som vi sludrede med en 10 minutters tid.

Nogen af de spørgsmål man står med er:

- Hvordan skaffer de alle de ure?
- Hvordan skaffer de kapitalen til alle de ure? Der er immervæk for nogen millioner?
- Hvordan er de forsikrede? De fleste er små butikker, uden sikkerhed, ingen sluser eller noget.

Lidt af en oplevelse. Mit 116710LN kunne tiltrække sig en smule opmærksomhed det var der flere der gerne ville have i vinduet Måske også et godt entry level når nu alt det andet er rocker dyrt.

Sent from my iPad using Tapatalk

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
[-]
  • Larsb, longbear, MichaelA
Svar
Sådan, Rune! Godt at se, at du fik oplevet gaden.

Det er så grotesk en oplevelse - og jeg havde samme reaktion. Man bliver overvældet af antallet af ‘sjældne’ ure. Hvis det ikke har diamanter på, så kan det være ligegyldigt.

Tak fordi du delte,

Claus

------
Claus har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

Svar
Det der er jo surrealistisk Icon_e_surprised
[-]
  • cfnissen
Svar
Jeg er vild med RM vinduet. De billige ure er i baggrunden: lidt Nautilus og Aquanaut Icon_party Icon_party Icon_party
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
Godt tip - jeg skal til NY i starten af marts og har en hel dag, hvor jeg ikke skal på kursus :-). Så det er hermed noteret. Tak!

Og DAMN - der er for mange penge i de vinduer :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
Så vil du også være (nogenlunde) i nærheden af Grand Central Station, hvor du finder en - noget anderledes - urbutik med gode brugte ure, dybt inde på stationen...lidt i stil med Harry Potter og Perron 9 3/4.

https://centralwatch.com

Enjoy!

Claus
------
Claus har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

[-]
  • Lars
Svar
Ja, lidt en oplevelse og det kan klart anbefales. Vi bor på 42nd, og lige rundt hjørnet på 42nd og 6th ligger en Rolex forhandler. Da jeg gik forbi første dag var jeg MEGET imponeret over at de havde stål datejusts og day-dates. Den begejstring er falmet

Måske man skulle købe et par stykker og gå 5 blokke op og aflevere dem

Faktisk synes jeg det er pænt tragisk, 47th gade er jo præcis forklaringen på hvorfor markedet er helt smadret. Jeg har stået på venteliste til et BLRO i 2-3 år - for at få "lov til" at bruge 85 klik på et ur, det er jo grotesk Og ødelægger jo faktisk den hobby vi alle går så meget op i.

Tudor Pelagos (25500TN)
Certina DS Podium
[-]
  • cfnissen, pbr
Svar
Det ser spændende ud - der skal jeg da også forbi. Tak for endnu et tip :-)

(14-02-2020, 02:05 PM)cfnissen Skrev: Så vil du også være (nogenlunde) i nærheden af Grand Central Station, hvor du finder en - noget anderledes - urbutik med gode brugte ure, dybt inde på stationen...lidt i stil med Harry Potter og Perron 9 3/4.

https://centralwatch.com

Enjoy!

Claus
[-]
  • cfnissen
Svar
Så kom vi forbi Central Watch, lidt mere jordnært.

Fine gamle Speedmasters årgange stod ikke på men nogen lignede 145-022, og det ene havde den flotte lænke med de flade led.

Lidt ærgerligt dog at de er nødsaget til at sælge nye ure i 1-300 USD klassen, det skaber lidt et uklart brand og retning. Men de skal nok have langet nogen ure over disken for at betale huslejen.

İmage

İmage

İmage

Tudor Pelagos (25500TN)
Certina DS Podium
Svar
Har du penge kan du få Icon_cool
Også det som er "umuligt" at skaffe. Icon_blink
Jeg er nem at gøre tilfreds,
Det bedste er altid godt nok.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)