Rolex
#1
Hvad er det der sker med rolex i øjeblikket?
De danske brugt priser er jo helt forskruede, de ligger mellem 30 og 40 procent 
Over EU priser på samme ure, f.eks rolex 16710 til 91k, de ligger fra 60k uden for dk,
Håber da folk undersøger markedet før de falder i fælderne. 

Og hvorfor breder der sig en harme over rolex forhandlerne pt, er der noget
Om sagen med de udvælger hvem de vil sælge til og at man skal gøre 
Sig fortjent til at købe rolex sport, ved at handle andre ure his dem først.
Svar
#2
Min erfaring er, at de danske Rolex priser ret nøje følger priserne i EU/resten af verden. Hvis du linker til dine eksempler kan det være man kan finde en forklaring, men der kan jo være flere forklaringer, herunder stand, tilbehør, specielle udgaver (stick dial osv.). Selvfølgelig vil der være tilfælde hvor de bliver prissat for højt, men generelt synes jeg de følges ret pænt ad.

Og ja, man går ikke bare ind fra gaden og køber Rolex sportsmodeller i stål (med ganske få undtagelser, f.eks. Explorer). Man skal helst have en historik med forhandleren. Årsagen er jo de helt forskruede grey market priser der er på Rolex lige nu. Så forhandlerne er jo bange for at man køber et ur, sætter det til salg dagen efter, scorer 50.000 og dermed er med til at holde liv i det grå marked. Det er super ærgerligt for alle!
Svar
#3
(10-02-2020, 09:51 AM)onkeldunkel Skrev: Og ja, man går ikke bare ind fra gaden og køber Rolex sportsmodeller i stål (med ganske få undtagelser, f.eks. Explorer). Man skal helst have en historik med forhandleren. Årsagen er jo de helt forskruede grey market priser der er på Rolex lige nu. Så forhandlerne er jo bange for at man køber et ur, sætter det til salg dagen efter, scorer 50.000 og dermed er med til at holde liv i det grå marked. Det er super ærgerligt for alle!


Noget af løsningen har AD forhandlerne i England gjort ved at du får først certifikater 1 år efter dit køb. Så du får kun din boks med. Det er selvfølgelig også lidt træls.
Svar
#4
Jeg ved bare ikke hvor meget det hjælper - jeg har set annoncer på C24, hvor der står at certifikatet er opbevaret hos forhandler, men det bliver udleveret når uret er 1 år gammelt. Det skal man jo så selvfølgelig stole på at sælgeren gør.
Svar
#5
At butikker på den måde udvælger er jo langt ude og det foregår jo desværre i stor stil via danske AD'er. Så kunder man "kender" får første parket, hvilket nok altid har været tilfældet. Men selvfølgelig kommer mange af dem som det de kalder de gode kunder, også til at sælge uret til en over pris. Tænker faktisk at mange af de ure, om det er Rolex eller PP, ender på markedet som nye ure til langt over markedspris.

Der bliver sku lidt fesent og ulækkert i min verden - så godt man alligevel ikke har de penge Icon_smil - du får sku bedre service når man køber et Swatch ur eller Casio på Amazon.

Value for money - not at all Icon_party Icon_party
Svar
#6
(10-02-2020, 05:23 PM)Appleboy Skrev: du får sku bedre service når man køber et Swatch ur eller Casio på Amazon.

Eller et Dornblüth & Sohn Icon_blink
[-]
  • millan renatus
Svar
#7
(10-02-2020, 05:23 PM)Appleboy Skrev: At butikker på den måde udvælger er jo langt ude og det foregår jo desværre i stor stil via danske AD'er.

Det er et tveægget sværd. Hvis man rent faktisk er en god kunde forventer man vel også en form for gengældt respekt fra forhandleren, og ikke at AD'en bare skyder alle sine ure af til den næste busfuld turister der kommer ind i butikken. Det er min opfattelse at efterspørgslen langt overstiger produktionen og at "manglen" er reel, hvorfor det er meget svært at begrænse skyhøje avancer på grey-marked. Situationen har jo ikke altid været sådan og mon ikke det hænger sammen med den øgede velstand og den selvforstærkende effekt det har at når nogen siger at det er svært at få fat i en SS Rolex så løber "alle" blindt efter den. Siden venterlisterne kom har der brok på alle fora, men jeg kan ikke huske at jeg har set et eneste alternativ som ville stille nye købere og gode kunder lige. Jeg har ikke et bedre alternativ end ventelister til gode kunder, idet jeg tror at resultatet ellers ville være at alle SS Rolex havnede hos gray-dealers direkte fra AD, hvilket vil være synd for de reelle kunder der er. Super ærgerligt for førstegangskøberne - helt enig - dér har jeg ingen god løsning på hvordan man kommer "ind fra gaden" og får en SS Rolex til listeprisen.
[-]
  • KlausM
Svar
#8
(12-02-2020, 10:04 PM)longbear Skrev: Hvis man rent faktisk er en god kunde forventer man vel også en form for gengældt respekt fra forhandleren, og ikke at AD'en bare skyder alle sine ure af til den næste busfuld turister  der kommer ind i butikken. 


Det er jo i mine øjne ikke et legitimt eksempel/argument !!

Hvis man nu er et ganske almindeligt "fastboende" menneske, der kommer ind i butikken og rent faktisk har banket pengene til et ur sammen, er man vel ikke en "turist der lige er steget af bussen", men potentielt en ny god kunde !!??

Hvis AD´erne kun sælger til dem, der før har købt (måske endog flere ure) hos dem, så render de sgu på et tidspunkt tør for kunder .............. og tør for de potentielt nye kunders respekt !! 

Jeg skal ærligt indrømme, at det pisser mig gevaldigt af, at blot fordi jeg ikke har købt 2-3 Rolex´er hos en AD tidligere (eller iøvrigt er noget "ved musikken"), så skal jeg betale dobbelt pris hos en grey market dealer (uden at ville genere disse) !  Icon_evil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • KlausM, longbear
Svar
#9
Der er jo masser af ure Rolex ure til salg, herunder især sportsmodeller. Måske det er “dem” som er de gode kunder - jeg ved det ikke, men det lugter da. Jeg ville nu hellere servicere reelle kunder som faktisk bruger det de køber.

Måske AD’en kun skulle sælge ure som får fjernet plastik og får tilpasset lænke og skal bæres ud af butikken. Det er en af se metoder man indenfor sneakers verdenen er begyndt at praktisere flere steder for at undgå de høje “Grey” priser.
[-]
  • pbr
Svar
#10
(12-02-2020, 10:44 PM)pbr Skrev: Hvis man nu er et ganske almindeligt "fastboende" menneske, der kommer ind i butikken og rent faktisk har banket pengene til et ur sammen, er man vel ikke en "turist der lige er steget af bussen", men potentielt en ny god kunde !!??


Jeg er helt enig, og det var hvad jeg forsøgte at sige med de sidste 5-6 linier.

Hvordan foreslår du/I at AD sikre at uret ikke bare skydes af på Grey marked? Det er det som vel er det egentlige problem der skal løses. En metode der sikre både nye og gamle kunder at de kan købe en Rolex til alm. listepris, uden at hele pivtøjet ender på Grey marked hvor alle så skal betale overpris

Ventelisterne vil bestå under alle omstændigheder, tror ikke Rolex kan producerer flere enheder.
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)