Apple sælger flere ure end schweiziske urindustri
#1
Ifølge det amerikanske analysefirma Strategyanalytics solgte Apple cirka 31 millioner ure i 2019. Til sammenligning solgte hele den schweiziske urindustri cirka 21 millioner ure.
Læs mere her:
https://news.strategyanalytics.com/press...ustry-2019

JK
Svar
#2
Ah! Du mener dem her...

İmage

Et på hver arm i går. Man er vel både tech geek og ur nørd.

Claus


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

[-]
  • Miwes
Svar
#3
Ja, det behøver selvfølgelig ikke at være et enten eller Icon_smil
JK
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
Som Jean Claude Biver sagde så håbede han at Apple kunne sælge 60 mill af deres ure om året, for hvis bare 1 % af disse kunder om 10 - 20 år ville købe et godt højkvalitets mekanisk ur ville det være rigtigt godt. Han mener at Apple gør ligesom Nicolas Hayek, da han lavede de billige Swatch ure. Alle skulle kunne købe et. Især børn og unge. Det er nemmere at sælge et et dyrt mekanisk ur til en person, der er vant til at gå med ur end til en, der aldrig har gået med ur før. Jeg tror at han mente den ene procent skulle købe enten Omega - Breguet - Blancpain eller Hublot.
Svar
#5
Det er (mener jeg) mere interessant at swiss made gruppen har mistet 13% i omsætning på et år,
Jeg er uenig med Hr. Biver her, jeg tror de total undervurdere den trussel Appel/Smart Watch urene udgør.

Det med at undervurdere nye spillere på "ens" markedet er før set i andre brancher med katastrofale følger for de før etableret producenter som kom i kriser de aldrig er kommet sig over.

Netop fordi swiss made producenterne før er kommet styrket ud af en kæmpe krise (en fortids bedrift de hviler meget på)
kunne jeg frygte at det gør sovepuden større, men fordi man har rejst sig en gang
er det ingen garanti for at man rejser sig i samme styrke anden gang.

Det er også "lange" penge han kigger efter her hvis der skal gå 10-20 år fra de har købet et Appel ur,
Til de køber et mekanisk ur, med den salgstid vil producenter med mindre stærke brands (tror jeg) dø.

Jeg kan også ved selvsyn se hvor lidt/ingen interesse mine børns generation har i mekaniske ure,
Og rammer den bare 1% af den alders gruppe World wide så ER de allerede nu i store problemer.

Fremtiden for dyrere mekaniske ure mener jeg er at dem med et stærkt brand kan stå alene,
Dem med et svagere brand vil hvis der er "butik" i det kommer ind under en paraply model som f.eks. Ritchmond gruppen og nogle vil dø, derud over tror jeg man på tværs af producent lande vil se små producenter med mulighed for at lave custom ure til rimelige penge vil opleve en stor opblomstring.

Da de med deres produkter tilbyder noget som Smartwatch ikke kan, og de stor producenterne tilbyder det ikke til de samme priser Bla. Fordi disse producenter ikke har en stor (dyr) organisation.

Time Will Tell.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)