Review af Chopard Mille Miglia Classic 168589-3002
#1
Dette er mit 3. review af et ur.

Nu har jeg haft uret 1,5 år og gået med det 4 - 5 måneder og haft det på winder resten af tiden.

Da jeg så dette ur blandt mange ure fra Chopard var det det elegante look der tiltalte mig. (ud over prisen som var til at spise for et Chopard Chronograph ur).  Jeg havde ikke tænkt meget på at urets navn Mille Miglie var et meget berømt racerløb i Italien, som startede i 1927 og til 1957. 
I 1977 begyndte racet igen og afholdes hvert år i maj måned. Ruten er fra Brescia til Rom.

Efter jeg købte uret fortalte jeg det til min søster, som har boet 34 år i Rom og hendes mand, som er fra Rom, havde et soft spot for urmærket, da han er motorglad og fordi Chopard i mange år har støttet racerløbet samt været timekeeper på begivenheden.

Urmærket er fra 1860 og er famileejet. Manden bag virksomheden Chopard fik det til at blive inden for han familie indtil 1963. Derefter købte juveler af 3. generation Karl Scheufele III virksomheden.

I 1976 blev de første dameure Happy sport fabrikeret med rullende diamanter inden i glasset. Min tante fik en af disse modeller i 1990 med quartzværk og det går hun stadigvæk med. Mange af værkerne kom fra ETA, men i 1993 købte Chopard en af Swatcgroups urværksfabrikker og inventar og forsatte nu uafhængig af Swatchgroup, med at lave ETA værker. (så her er en virksomhed, der bliver ved med at kunne give service til deres ETA værker).  Disse ETA værker bruges i de "billige ure" og også i mit som har ETA 2894 chronometer chronograph værk og har ligget på mellem + 2 og + 3 sekunder i døgnet uanset om det var på winder eller på mit håndled.

I 1996 byggede Chopard deres egen urværksfabrik til deres dyre ure, og der er 11 forskellige inhouse complicated urværker.

Men om uret:

Diameter 42 mm.
Alt stål højpoleret.
Safirglas.
Vandtæt til 50 meter med skruekrone.
Lækre index med meget høj lume.
Rem lavet af bildæksgummi med bildæksmønster i og har en smule duft af vanilje, hvilket tilføres nogle gummiremme for duftens skyld.
Safirglas bagtil så værket kan ses. Et flot dekoreret værk.
Bærekomfort er rigtig god. Skønt at rem hurtig kan justeres.

Billeder:

İmage


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Videoklip af wristshout:  



Videoklip af uret i mørke:  



Jeg har set et par videointerviews med Karl-Friedrich Scheufele, som er co-president af virksomheden. Han er en meget rolig og "down to earth" guy.

Her et videoklip fra Basel 2018. Der er en del farverige Mille Miglia ure, der bliver præcenteret.



Svar
#2
Chopard er superfedt  Icon_Up
Mvh Kim 
[-]
  • Stenstrup
Svar
#3
Kommer der ikke et nyt hvert år i forbindelse med løbet?
/
Kristen
Svar
#4
Jo, hvert år kommer der et nyt. Der er mange Mille Miglia modeller med og uden chronograph og det er er sjælendt at de lader nogle ure udgå af produktion.

Lidt mere om løbet:



Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)