Omega Speedy Tuesday - 2,5 år senere
#1
For lidt over tre år siden sad jeg i bilen med min hustru, da der pludselig tikkede en mail ind. Den fortalte at jeg lige skulle tjekke Omega´s hjemmeside, da der var noget spændende på vej. To minutter efter var jeg på og det viste sig at Omega for første gang - og fuldstændig ud af det blå - lancerede et nyt Speedmaster online og ift. deres salgstal i et rimelig begrænset antal (2012) 


Uret talte til mig på alle måder:

1. Det var et (manuelt cal. 1861) Speedmaster

2. Det var inspireret af Alaska III fra 1978 

3. Det var med en Radial Dial, Reverse Panda skive

4. Kassen var fuldstændig mat

5. Skiven havde et grålig skær, som gav det et fedt "vintage look" uden at være det (eller prøve på det)

6. Det havde en vanvittig fed lume på en måde jeg ikke havde set før hvor subdials også var belagt

7. Det havde sølv subdials og påsat logo

8. Tilbehøret var super cool

9. Det var en hyldest til konceptet "Speedy Tueday" som allerede der var blevet stort

10. Det var - som nævnt - første gang Omega bevægede sig ud i online salg direkte fra fabrikanten. Andre er siden kommet til, men dette ur var det første


Man kunne på hjemmesiden bestille uret, vælge hvilket nummer man ville have og hvor man ville havde det leveret. Det med selv at vælge nummer viste sig dog hurtigt at være så godt som umuligt, så jeg endte med at trykke på "Random" knappen inden det var for sent og blev tildelt et tilfældigt nummer. Uret blev i øvrigt udsolgt på ganske få timer. Det lykkedes for mig at få bestilt et til levering hos Omega (SwatchGroup) i Hellerup, så nu var det bare at vente...

Ventetiden blev lidt længere end forventet, hvilket også gav lidt bølger på de sociale medier, men d.17 november 2017 da jeg modtog uret blev alt tilgivet. Det var alt jeg havde håbet på og mere til. Eneste anke fra min side var, at det kun kom med remme og ingen lænke. Noget jeg senere selv har rådet bod på ved at indkøbe en 1171 lænke med 633 endestykker fra Omega. En lænke som rasler og har "blik" fornemmelsen, hvilket giver et fedt look med det grålige skær på uret. Igen - vintage uden at være det og uden at prøve på det. Ydermere er uret ekstremt komfortabelt med den lænke - det er der bare :-)

Her små 2,5 år efter jeg modtog det, er jeg stadig rigtig glad for det og kunne ikke ønske mig noget anderledes. Selvfølgelig har jeg haft svage øjeblikke hvor noget nyt fristede (man er vel urtosse) men jeg har modstået og kommet videre. Desuden har jeg også lovet mit søn - som er spirende urtosse - det og jeg holder altid hvad jeg lover :-)

Jeg burde jo nok vedhæfte nogle billeder til denne post, men jeg tror at i alle har set rigeligt til uret fra min side gennem tiden jeg har haft det. Desuden sidder jeg i en lufthavn og venter, så det ville være lidt for mærkeligt, hvis jeg pludseligt lå på gulvet og tog ur-billeder :-) Der er også sindsygt mange billeder på nettet af dette ur og de gør det meget bedre end jeg kan. I får dog lige et enkelt fra Omega hvor den super fede lume kan ses :-)

 İmage

Hav en fantastisk weekend  Icon_Up
Svar
#2
(01-02-2020, 07:57 PM)KimT Skrev: Desuden sidder jeg i en lufthavn og venter, så det ville være lidt for mærkeligt, hvis jeg pludseligt lå på gulvet og tog ur-billeder :-)

Næh, det synes jeg faktisk ikke Icon_rul
Svar
#3
Jeg kan godt forstå at du er glad for det Icon_Up

Jeg var også inde for at vælge et nummer i sin tid, men der var desværre ikke plads i urbudgettet til et impulskøb Icon_computer
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#4
Det ER et fedt ur Kim! Men endnu federe er din begejstring som nu har varet i 3 år :-)
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
[-]
  • cfnissen, maltebrask
Svar
#5
oprigtigt glæde kan man ikke tage fra nogen :-)
Svar
#6
Hvis man er så heldig at man som i dit tilfælde finde et ur man er jomfru med hver gang det monteres,
Så skal man aldrig sælge det også selvom man er urtosse. Icon_blink

Jeg har selv sådan et ur and it is here to stay. Icon_cool

Fedt du har fundet et ur der virker for dig,
Det er bare noget særligt Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • KlausM
Svar
#7
Jeg kan godt forstå din begejstring, det er et super fedt ur. Især på lænken synes jeg det spiller max.

Og et ur som er en keeper for dig kan altså noget særligt  Icon_e_wink
Mvh
Morten
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
Jeg er misundelig på den gode måde.

Absolut et af de fedeste Speedmastere nogensinde
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen, maltebrask
Svar
#9
Hvor er det dog bare altid super fedt, at læse om andres glæde over lige netop deres ur.
Jeg har selv stadig mit første speedy tilgode, men mon ikke at det en dag finder vej :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, maltebrask
Svar
#10
(02-02-2020, 09:55 AM)Stensbjerg Skrev: Hvis man er så heldig at man som i dit tilfælde finde et ur man er jomfru med hver gang det monteres,
Så skal man aldrig sælge det også selvom man er urtosse. Icon_blink

Jeg har selv sådan et ur and it is here to stay. Icon_cool

Hvad er det for et



Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)