Crafter Blue
#1




Nu kommer jeg med et Hong Kong Swiss Made ur og det er en underlig blanding, men før set ved mit Andersmann, som er et rigtig fornuftig ur.

Selv om jeg har forsøgt at lave lidt research på denne udgave, så skal min kommentar tages med et lille gran salt.

Uret, eller urets kasse har været på en længere rejse og er først ude i et ikke særlig vellykket forsøg med et japaner værk i maven. Jeg gætter på at man har en forfærdelig stak kasser liggende fra første forsøg...så hvordan kommer vi af med dem.

Det hele overtages af Crafter Blue, som normalt laver remme til dykkerure og de (formoder jeg) har en bedre opskrift, hvilket indebære et nyt værk "sellita sw200" og så bliver det hele samlet i Schweitz og de har vel lidt mere tjek på de mekaniske værker ??

Crafter Blue har i et par år forsøgt sig med dykkerure, men ikke med den store succes og derfor har de vel søgt hjælp i Schweitz eller hvad ved jeg.

Uret kommer i en transport box som er ganske udmærket udført og der var heldigvis også en lænke med som er mit foretrukne valg. Den eneste anke er at at den ikke slutter til urkassen og dækker den høje kasse, her er der klart plads til forbedring, men bortset fra det er lænken ellers super lækker lavet.

Uret er med skruekrone og er nogenlunde når der skal fanges gevind og skrue kronen fast...den del er set værre men også bedre. Noget af en gimmick er det lille glas på bagsiden der viser logo og den kasse der beskytter værket mod magnetisme, altså ikke noget med et kig ind til værket eller noget der drejer rundt, så en underlig beslutning, men faktisk er den så markant og skør, så jeg kan lide ideen og synes nu at den er lidt "fræk".

Onde tunger siger at uret ligner noget der er løgn og et misfoster der ville komme ud af at parre et Seiko med et Pam Submercible, men det barn er i mine øjne et smukt barn og måske derfor valgte jeg denne klokke  Icon_diver 

Der er sikkert masser af plads til flere gæt og forklaringer, men det var hvad jeg havde af bud og nu til et par fotos jeg har skudt af min nye dykker.

İmage  

İmage

PS. kom godt ind i det nye år og ellers ha det helt fantastisk  Icon_rygklap

Her kommer lige lidt flere fotos, så i kan se kasse og bagsiden af uret.

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Larsb
Svar
#2
Fedt ur. 

God størrelse til dit håndled imho. 

Godt nytår  Icon_Up
Mvh Kim 
[-]
  • Miwes
Svar
#3
Ser godt og velbygget ud. Lige dig.
[-]
  • Miwes
Svar
#4
Rigtig flot ur  Icon_Up 

Skal jeg sige noget negativt, så er jeg ikke så vild med lænken til det og tror jeg ville have det på gummi. Men det er jo rent subjektivt  Icon_smil

Tillykke med julegaven... jeg var ikke så heldig Icon_head Icon_lol
[-]
  • Miwes
Svar
#5
Og gode billeder som altid  Icon_Up
[-]
  • Miwes
Svar
#6
Tillykke med uret Michael  Icon_flag
Har det blå lume ?
Vild krone med Maserati logo, så lidt Italianer er der med der også. Icon_blink

Syntes det generelt har et spændende lay out ud fra dine flotte billeder  Icon_cool
Men for at give mit final syn på det skulle jeg se det IRL. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
#7
Der er ingen tvivl om at med gummi rem er uret født, men jeg bliver aldrig fan af gummi remme til ure og ender altid med læder eller lænke. Lænken er ikke perfekt til uret, det medgiver jeg og det er også selvom det er en lækker lænke, men afslutningen op mod kassen er klart en mangelfuld oplevelse.

Jeg har det nu godt med uret og som dykker ur er det helt rigtigt for mig og en rigtig god gave fra min søde hustru.

Lige nu er jeg ved at bygge urkassen op igen og mit fineste ur er stadig mit Maurice Lacroix Masterpiece MP6178-SS001-12E, som jeg nyder når det hentes frem fra den roterende kasse, der hele tiden holder det skarp på tid og dato. Det er også uret der skal på, når der springes ind i det nye år.

Årets største flop er for mig en byttehandel med mit sølv-Uboat og et Breitling (selvom jeg godt kan lide Breitling), men sådan kan man jo dumme sig rigtig meget Icon_head

Nu håber jeg at der næste år bliver taget nogle bedre beslutninger hvad jagt på nye ure angår.... Icon_study

Men tak for jeres kommentarer og vil da lige slutte med at nævne, at jeg har haft min nye dykker på timegrapher og vinder 6-7 sek. i døgnet.

Ha det fantastisk og pas på jer selv og lad os se hvad der kommer på af ure i 2020...flot års-tal Icon_party

PS. det har blå lumen, men den er ikke så kraftig som man ser det på Seiko, så de gener har "barnet" ikke fået med ;-)
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Stensbjerg
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)