Review af Helson Carbon.
#1
Jeg vil her give mit syn på uret efter små 10 dags ejerskab 
hvor af flere af dem har været med uret på armen 24 timer i døgnet.

Jeg giver point fra en skala fra 1-10 hvor 10 er bedst,
med i min bedømmelse af hvert område er også et hensyn til hvad uret kostede mig (brugt)

Min version er den billigste de lavede af modellen,
Hvilke vil sige det har Miyota 9015 værk hvor den dyre version havde ETA 2824
For mig er det dødt løb og jeg ville alligevel aldrig købe uret fra nyt i nogen version,
Da jeg i så fald ville vælge en brugt Prospex diver f.eks. Et Shogun. Icon_cool

Nok snak her goes. Icon_blink

Rem: 7. Uret kommer med gummi og NATO rem, jeg har kun afprøvet gummiremmen som jeg finder behagelig at bære og som passer og "behersker" uret rigtig godt, jeg har læst af flere finder NATOen for Klein til uret om det passer skal jeg ikke kunne sige, måske det er en smags sag?

lås: 6. Er udført i alu og i fin kvalitet men den kræver lige lidt tilvending når det skal åbnes 
da det er bygget til den bredde side, uden at det (for mig) går ud over en god bære komfort.

Kasse: 8. Virkelig en stærk side af uret syntes jeg den er stærk, let med en flot udført fit/finish
Som jeg syntes giver en stærkt kombi med et stealth look. Icon_cool
(Dog tillader jeg mig at tvivl lidt på at det kan klare de påstået 2000m Icon_blink)

Lume: 7. Virker rigtig godt/længe på viserne kunne det godt laves mere optimalt syntes jeg,
Da jeg kan have svært ved at finde time viseren, men måske det også er øjnene. Icon_blink

Visere:7. Bedømt ud fra at de er udført i børstet alu hvilke hvis det passer jeg syntes er flot.

Bagkasse: 7. Coatet titanium med et CNC udført motiv af en dykker sammen med hajer,
Alt samme pænt lavet ikke en dyr proces men heller ikke i helt standard materialer derfor over middel.

Krone: 7. Bedømt som værende i alu, er nem at betjene pga. Størrelse/riller og udført med logo.

Krans: 7. Flot lavet med lume og køre helt præcist/stramt.

Skive: 5. Pretty much standard vil jeg sige hvilke jeg ikke vil holde imod uret.

Værk: 7. Miyota 9015 syntes jeg er en stærk mulighed til prisen og bestemt ikke er et minus for mig,
Jeg har 9012eren i mit Citizen og som jeg har forstået er der grundlæggende tale om samme værk, 12eren er "alene" mere bearbejdet og tilbydes ikke til eksterne kunder hos Miyota/Citizen.

Overall: 8.5. Her vil jeg lade prisen vægte betydeligt med, samt det faktum at udvalgte ikke er stort hvis man vil have en diver i carbon i et klassisk lay out, det sammen med at jeg syntes designet med de bredde skuldre passer spot on til "korrekt" sort tøj. Icon_party

Er jeg så total Helson//Micro mærker beliver i dag?
Nej og jeg er og vil altid være forbeholden over for dem.

Men jeg ankender fuldt ud at de kan tilbyde noget fedt,
Og jeg mener man kun ser med et øje hvis man aldrig kigger deres vej i sit ur liv.

Et par billeder til slut. İmage
İmage
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • BadHamster
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)