Hvilket "dress-ur"?
#1
Hej,

Det er ved at være et par år siden jeg sidst har været aktiv herinde. Det lykkedes mig at finde en urkombi der stoppede min higen efter det næste ur. Eneste minus var at nogen ure blev brugt meget lidt.

Havde:
- Revue Thommen Moon Phase
- Seiko Pressage Manhatten
- Seiko "glemt model" - titanium
- Certina DS Podium
- Rolex GMT Master 2 (116710LN)

Desværre havde vi uventet besøg, og der var nogen der mente de havde mere brug for mine ure end jeg. Derfor har jeg kun mit Rolex tilbage.

Jeg har besluttet mig for at konsolidere så jeg kun har to ure og da Rolex'et er et "sports-ur", kunne jeg godt tænke mig noget der var lidt mere dressy.

Min liste pt er:

- Omega Globemaster (blå)
- Omega Deville Tresor (blå)
- Zenith Masterchrono El Primero 38 mm (silver og tri-colore sub-dials)
- IWC Portugieser 7 Days med power reserve

Zenith er måske ikke så meget dress men synes det er elegant, har en fed historie og er ikke det typiske valg.

Er der nogen oplagte kandidater jeg overser?

Budgettet er 35-45 tusinde, brugt er ingen hindring.



Sent from my iPad using Tapatalk
____________________
Med venlig hilsen,
Rune

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
[-]
  • maltebrask
Svar
#2
Nomos Worldtimer?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
(26-12-2019, 09:04 PM)Stensbjerg Skrev: Nomos Worldtimer?


Det er et godt bud. Har også kigget på den blå udgave, der er bare noget med mærket. Det får mig ikke helt op at ringe - er en sucker for storytelling og NOMOS er lidt for meget tysk logik.
____________________
Med venlig hilsen,
Rune

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
Svar
#4
Hvad med Jaeger LeCoultre  Master Control Date, så bliver det efter min mening ikke meget mere dressy.
Mvh
Morten
Svar
#5
OK for mig er made in germany kun en fordel,
Bla. Fordi man ikke i samme grad betaler for en masse luft som mange swiss made mærker sender ud ligesom jeg heller ikke syntes de lader deres historie være en hæmsko for fremtiden.

Jeg syntes derfor bestemt ikke at Nomos mangler storytelling,
Faktisk mener jeg at på mange fronter har tyske luksus/high end mærker (som bla. Nomos)
Overhalet mange swiss mærker i samme pris gruppe.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Jeg havde helt klart kigget efter noget Grand Seiko.

Kvaliteten og finish er i højeste klasse.
Mvh Kim 
Svar
#7
Af dine egne muligheder, ville jeg vælge et Globemaster, men det er fordi jeg selv går og drømmer lidt om et  Icon_e_biggrin1
Og ellers ville jeg kigge på JLC (som allerede er nævnt) da de virkelig kan noget når vi snakker dress.
[-]
  • maltebrask
Svar
#8
- Zenith Masterchrono El Primero 38 mm (silver og tri-colore sub-dials)

Total fedt ur!! Vær opmærksom på at der findes 2 versioner. Den første er med lidt større sub dials ( hvor de dækker hinanden en del ) og de nyeste i en mere ren udgave hvor der kun er meget lidt overlap. Er selv klart mest til den nyeste ( og den der er mest tro mod originalen ).

Om det så er dress uret ved jeg ikke? Et “rigtig” dress ur er i min verden mere simpelt a la JLC master control.
[-]
  • maltebrask
Svar
#9
forkert tråd
Mvh Kim 
Svar
#10
Helt enig, har selv skrevet en del om Santos de Cartier til aften, så super smukt i TT. Kunne også være det samme i stål med nye blå skive. Ser meget dress ud.

Omega Globemaster, ellers, af de nævnte muligheder.

Uden for den række, og med læderrem, prøv et af GS modellerne i stål. De er meget dyre i guld.


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)