Så nærmer julen sig...
#1
Hej alle

Så nærmer julen og årets ende sig, og i den forbindelse kommer der lige lidt her fra Icon_blink

2019 har været det sløveste år på ur-fronten for mig siden interessen tog fart for over 15 år siden. Både pga. priorteringer ift. økonomien, men også pga. et meget travlt år. Det har betydet at jeg ikke har haft mulighed for at deltage i så mange GTG´er som jeg plejer og alle mine gode venner - opnået gennem årene via denne interesse - har jeg måtte svigte. Faktisk er der ingenting sket ift. ur-indkøb og jeg har mere eller mindre altid mit Speedy Tuesday om armen, som i dag hvor den sidste uge op til jul tilbringes i Tromsø.

İmage

Året har budt på et masse arbejde i forbindelse med færdiggørelse af en større renovering af vores hus (inkl. en større vandskade) og så blev det året hvor jeg skiftede job efter 19 år i det gamle. Det er super fedt og var tiltrængt, men det tager også noget mere af min fritid end det tidligere. Der er meget rejse involveret, hvilket jeg nyder, men det betyder at jeg sikkert også i 2020 kommer til at være fraværende til de mange fede ur-arrangementer rundt omkring i landet. Ydermere har det været året hvor vi først sendte vores søn til Jylland og derefter til USA hvor han skal være i to år. Dem som har børn vil vide at det er en meget speciel fornemmelse og savnet til ham er overvældende stort. Men han lever livet og elsker at være derovre på trods af uddannelsens store pres/krav. I får lige et billede (fra den stolte far) hvor knægten sidder forrest og instruktøren bagerst og et af den bil han valgte at købe. When in Texas... Icon_cool

İmage

İmage

Jeg håber at jeg i 2020 får mulighed for at deltage i flere arrangementer og være mere aktiv herinde, da jeg savner begge dele  Icon_rygklap
Og så må i alle have en fantastisk jul og et dejligt nytår. Jeg krydser fingre for nogle lækre ure under jeres juletræer  Icon_Up

İmage

Hvordan har dit 2019 set ud?
Svar
#2
Tak for din historie Kim  Icon_Up

Jeg haster hurtigt videre med et travlt år, hvor der har været flyttet fokus fra ure til indkøb af retro hifi-anlæg og de mere specielle indkøb blev til en større samling af minidisc, som så også har kostet nogle af de mange penge jeg normalt købte ure for.

Her på slutningen af året har jeg mit hold på skolen som skal op til eksamen og det er jeg næsten ligeså nervøs for, som holdet er, men glæder mig også til at det er overstået.

Mine børn er også afsted ud i livet (voksne) og hvad deraf følger, så de betyder alt for os og heldigvis har jeg mine ganske tæt på.

Jeg har lige bestilt et dykker ur (600 meter) her op til jul, så slutter af i bedste stil  Icon_party

God jul til jer alle og pas godt på hinanden  Icon_rygklap

Ps. skulle der nu være nogen blandt det unge publikum der ikke ved hvordan minidisc ser ud så her lidt billeder fra min samling

https://photos.app.goo.gl/kmrRpqM8gdvTGRYp6
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Tak for de gode juleønsker Kim og Michael. Mit ur år blev forkortet p.g.a. sygdom i foråret. Heldigvis lykkedes det at deltage i to af de glimrende "jyske" GTG efter sommerferien. Den eneste nyanskaffelse hidtil i år blev et IWC Yacht Club med blå skive. Om der skulle ligge noget under juletræet ved man jo aldrig. Icon_blink
Mine børn er for længst fløjet fra reden. Datteren bor i nordsjælland og sønnen lidt længere væk i New York. Der vil jeg fejre julen i år.
Jeg håber, at der bliver mulighed for at deltage i flere sammenkomster næste år. Måske oven i købet i det Ur-Rally, der et tale om at genoplive.
I mellemtiden vil jeg ønske alle en god jul.
Jens-Kristian
Svar
#4
God jul og godt nytår lige over til dig og familien Kim,
Godt at høre at årets udfordringer trods alt er landet godt. Icon_cool

Mit 19 har på ur fronten været ret roligt jeg har deltaget i et par små GTGer,
I en form som er meget mig og jeg når lige et mere inden året løber ud. Icon_party

jeg har købt og solgt lidt ure inden for min max 5k ramme men noget stort er der som planlagt ikke sket,
da jeg i slut 18 lagde hoveddelen af mit budget i en true keeper.

Privat har det på flere fronter været et år med udfordringer, men alt som virkelig betyder noget
Er landet rigtig godt så jeg kan kun være tilfreds med 19.

Årets største gave var helt sikkert adoptionen af min søn,
Det statement og udtryk for gensidige kærlighed er bare helt hardcore dejligt. Icon_not

God jul og godt nytår til alle herinde. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Tak for opdateringen, Kim og kæmpe tillykke med din søn - det er SÅ sejt. Jeg var selv til optagelsesprøven på flyvestation Værløse året inden jeg skulle ind som værnepligtig (i 1988 :-)). Jeg var igennem alle fem dage, men de sagde jeg var for umoden og skulle prøve året efter - det fik jeg desværre aldrig gjort :-). Fedt valg af bil iøvrigt Icon_Up

Mit ur-år har været præget af to mærker - Grand Seiko og til min egen overraskelse Rolex :-). Jeg har fået købt og solgt en del, men er nu låst lidt fast i min "samling", da jeg minimum vil holde fast i Sky Dweller og Explorer II og det betyder, at hovedparten af mit ur-budget er låst fast der. Jeg har dog lige sat mit ene Grand Seiko til salg og så må vi se om der ikke kan blive til et nyt ur i det nye år (det skal der, for der fylder jeg nemlig 50 :-)). Et andet ur-højdepunkt var saml-selv ur-kursus - selve kurset var superfedt og så var det sjovt at få nogle ansigter på mange af de rare mennesker herindefra.

På arbejdsfronten starter jeg også nyt arbejde d. 6. januar og "desværre" kommer jeg til at arbejde hjemmefra ca. 80% af tiden. Desværre, fordi jeg meget sjældent går med ur når jeg er hjemme. Det ryger typisk af ligeså snart jeg træder ind ad døren. Men det kunne være jeg skulle tillægge mig en ny vane i det nye år og rent faktisk tage et ur på om morgenen - også når jeg er hjemme :-)

Jeg ønsker også alle herindefra en rigtig god jul og et fantastisk nytår!
Svar
#6
Også en julehilsen herfra. 

Der er sket en helt masse på urfronten for mig i 2019. 

Jeg havde forventet et meget roligt år, men det blev ikke helt sådan. 

Min smag ændrer sig løbende og urrejsen flytter sig hele tiden. 

Det har jeg det fint med. 

Nyder at prøve lidt forskelligt af. 

Som altid købes der både med hjertet og med hjernen. 

Hvis ikke jeg havde prøvet et fedt Panerai 24 ved et tilfælde, så havde jeg nok ikke set “lyset” og købt mit Panerai 25. 

På familie og jobfronten er det status quo. 

Vi er alle blevet et år ældre. Flere grå hår. 

Specielt min Audi A4 der brændte sammen gav en hel del grå hår. 

Børnene er mere teenagere end børn nu. 

Har deltaget i lidt flere GTG i København i år. 

Håber 2020 bringer flere GTG og uroplevelser med sig. 

Pas godt på jer selv og jeres kære i julen og til nytår.

Til slut et billede af mit seneste køb.

De bedste julehilsner 

Fra Kim :)

İmage
Mvh Kim 
Svar
#7
Også glædelig jul herfra!

Her er alt som det plejer uden de store ændringer. Har ikke brugt meget tid på ure i år og min aktivitet er stødt dalende. Måske fordi jeg ikke længere deltager i GTG, men følger stadig med hos enkelte på instagram og herinde.

Eneste større køb har været mit Citizen BN-7020, som næsten altid er på armen, samt mit indkøbte Seiko Arnie. De fleste andre står og samler støv, herunder mine lækre Panerais, som bare sjældent finder vejen til armen.

Ellers har jeg brugt en masse tid på at opgradere mit Hifi udstyr, herunder en af mine små drømme - et sæt højttaler fra Harbeth.

Om 2020 bringer noget mere indenfor ure, tvivler jeg på og tænker heller ikke der bliver det store i GTG tegnet, men hvem ved.

Nyder dog stadig at følge lidt med herinde. Eneste savn er nok de før små GTG, hvor det hele var uformelt og uden en masse ståhej :-)

Pas på jer selv derude!

KH. Torben
Svar
#8
God tråd, hvor man lige kan samle tankerne om hvad der skete i året, der gik.

På det personlige plan startede året med et nyt job, skarpt forfulgt af en fyring tre måneder senere pga. økonomi. Underligt, men det førte til at jeg startede som selvstændig 1/7 og nu sidder med spændende projekt i medicinal-branchen samt en del undervisningsaktivitet. Masser af spændende muligheder fremad - og ingen interne møder, chefer o.l.

Jeg troede jo egentlig 2019 havde været et lidt kedeligt og stille ur-år, men så huskede jeg bl.a. på disse ting:

En af de dejlige ting ved denne hobby - udover urene - er jo at møde de mennesker, som urene sidder på. Det handler jo meget om tilfældigheder og eget/andres initiativ. Specielt kan jeg nævne muligheden for at deltage i planlægningen af Ur Rally 2020, hvor jeg fik mulighed for at endelig at møde nogle af dem, der har været med på dette forum i lang tid - og det endte da også med et ur-køb. På mit nuværende projekt er jeg endt på en plads ved siden af en anden ur-entusiast. Vi kiggede selvfølgelig på hinandens håndled - og har snakket ure lige siden. Og så er der jo folk, der tager kontakt som man så ender med at møde, som f.eks. Mohjoe herindefra, der endte med at hjælpe mig med en lille handel. Jeg har også haft fornøjelsen af en god snak med Christian Lass, der kom og afleverede et ur han havde serviceret for mig. Sikke en spændende historie han kan fortælle - og han har jo gang i nogle urprojekter for danske samlere. Det skal nok blive sjovt at følge fremadrettet. Hvor er det bare sjovt med alle disse mennekser.

På hardware-siden skete der lidt i år, lidt begrænset af min økonomiske virkelighed. Det største har været, at det Omega Speedmaster jeg købte hos Hodinkee i 2018 endelig kom til København. Det er den udgave Hodinkee fik lavet i forbindelse med deres 10 års jubilæum. Udover at den løser mit ‘hvilken SpeedMaster skal jeg have’-problem, så er det også et ur, der taler til mine personlige minder fra New York.

İmage

Den næst-største ting var at jeg langt om længe fik fat i den ultra lækre gummi-belagte titanium lænke til mit Navy Seals Alarm. Det er en ting jeg har jaget i fem år, men nu lykkedes det med Mohjoe’s hjælp. Den giver uret et løft!

İmage

Jeg fik også købt lidt vintage. Jeg har fået øjnene op for den glæde sådanne ure kan give. I år blev det til et Tissot Heritage Chronometre, der bare har et flot look og ikke mindst en flot kasse. Og det blev til et rimeligt prissat Omega Ranchero, som bare er superflot - dog med serviceskive og ikke helt originale visere. Begge urene giver mig et godt smil på læben.

İmage

İmage

Endelig skal jeg ikke glemme mit pilot-ur af mærket ‘kinesisk no brand’. Men….jeg har samlet det selv under kyndig vejledning af Christian Lass. Se billede længere nede.

Året bød også på gode oplevelser. Hvis jeg skal fremhæve nogle af de bedste, så kan det kun starte med en tur til Lange for at besøge deres fabrik. Hold nu op en tur og hold nu op hvor er Lange bare høj, høj kvalitet i ure, mennesker mv. Se her for genopfriskning af besøget.

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=82897

Det lykkedes mig også at bive interviewet til en urblog via en dansk urentusiast. Sjov oplevelse at se sine egne ‘kloge’ udtalelser give delt. Og der kom også nogle gode billeder ud af det.

https://wristreview.com/watch-geeks-gett...ee-part-1/

Jeg blev også interviewet til et andet medie. HVIS artikel kommer i, så bliver det et stykke ind i det nye år. Og så har jeg opnået en af mine drømme. Lad os se. Skal nok dele det, hvis det lykkes.

Urkurset hos Christian Lass er nævnt ovenfor. Det blev arrangeret af Kim T. - og det var vildt sjovt. At se værket begynde at bevæge sig for første gang er en vild oplevelser - og at få lov til at møde folk, som man kun har skrevet med var simpelthen fedt. Prøv det, hvis I får mulighed for det. Og Christian har altså prøvet lidt af hvert. Sikke nogle historier han har med.

İmage

Der kom også en invitation til et dejligt arrangement med Omega oppe i en kran i København. Fed oplevelse - igen med spændende mennesker. Og det åbnede da mine øjne endnu mere for Omega’s ure.

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=83026

Endelig er RedBar jo kommet til København. Jeg har været med til et par arrangementer - og endda haft et af dem hjemme hos mig selv. Sjovt format og god mulighed for at møde ligesindede under uformelle og rimeligt sikre rammer. Det kan kun anbefales - de mødes engang om måneden. Følg dem på Instagram! Det ender altid med et sexpile, dvs. ure i bunkevis på et bord.

İmage

Næste år….hmmm…..gad vide om det bliver året, hvor jeg får taget springet ud i lidt konsolidering. Jeg har jo nogle grails, der vil kræve lidt frasalg. Lad os se hvad året bringer. Jeg glæder mig til at møde flere mennesker og se flere dejlige ure. Jeg kommer også til at bygge videre på min Instagram-konto. Det er altså en sjov måde at komme i snak med en masse nye ‘artsfæller’ over hele verden


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#9
Også god jul herfra!  Icon_Up

Intet nyt i hverken privaten eller på job siden udover ny bil!

Heller intet nyt mht. mit postulat om at "1 ur ind = 1 ur ud" - den opgave magtede jeg ikke...  Icon_sign

0 ud!

En del ind....  Icon_blink

DOG så kan jeg se i denne tråd at det er lykkedes mig i tidernes morgen at skille mig af med et ur!!!  Icon_cool

Et af urene kan jeg nemmerlig genkende!!  Icon_Up
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#10
Det var det jeg sagde ven ure hos dig er i bermuda trekanten,
De ser ikke markeds lyset igen. Icon_e_biggrin1 Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, gmt-geek
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)