Ny Grand Seiko i folden - SBGR319
#1
Som nævnt i Dagens ur tråden, så har jeg købt et nyt Grand Seiko og her er lidt om tankerne bag.

Jeg har tidligere haft en GS Snowflake (SBGA211), som jeg var utrolig glad for. Dog synes jeg, at titanium lænken (og kassen) blev utrolig nemt ridset. Jeg passer normalt rigtig godt på mine ure, men Snowflake tog mod ridser meget nemt. Da jeg samtidig var/er inde i en flip 'em periode, så måtte den videre :-)

I forrige uge faldt jeg så over SBGR319 - den minder i udtrykket om Snowflake (hvid skive  med en flot struktur og en blåned sekundviser), men derudover har den (for mig) følgende positive egenskaber:

- 42mm (mit absolutte sweetspot)
- Ingen Power reserve indikator på skiven = mere "clean" look
- Stål = færre ridser
- Ekstra blå krokorem og foldespænde følger med
- Limited edition (350 stk. og kun til det asiatiske marked). Jeg ved godt, at GS spytter LE's ud med samme kadance som Omega, men jeg falder alligevel for det hver gang :-)
- Billigere end Snowflake

Andre ville måske fremhæve vægten som et plus, da SBGR319 er væsentlig tungere end Snowflake, men jeg kunne faktisk rigtig godt lide vægten (eller mangel på samme) af Snowflake (99g). Snowflake er det mest behagelige ur jeg har ejet/haft på.

Et par små ulemper (afhængig af hvordan man ser på det)

- Ikke Spring Drive, men Automatic
- Lænken er uden blanke midterled (men kvalitetsfornemmelsen er den samme)

Nok snak - her er et par billeder:

İmage

İmageİmageİmage
Svar
#2
STORT tillykke - den er godt nok flot !! Icon_flag Icon_flag Icon_flag
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#3
(07-11-2019, 01:29 PM)pbr Skrev: STORT tillykke - den er godt nok flot !!  Icon_flag  Icon_flag  Icon_flag
Mange tak - jeg er også rigtig glad for den  Icon_e_biggrin1
Svar
#4
fedt ur Icon_flag Icon_flag
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#5
Ej hvor er den fed, tillykke

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#6
Mange tak og så lige en fun fact herfra :-). Jeg kunne ikke rigtig få lænken til at passe. I går fjernede jeg 2 hele + 1/2 led, men så bliver den for stram. I dag satte jeg så det halve led på igen, men nu er den for løs. GS lænken har ikke mulighed for microjustering (kun på deres divere), så jeg tyede til Google. Det viser sig så, at to halve led er større end ét helt led :-). Så nu skal jeg have pillet de to halve af og sat et helt på :-)

Standard
İmage

Minus 2 hele + 1/2 led
İmage


Minus 2 hele led
İmage

Så nu mangler jeg bare at prøve minus to halve og et helt :-)
Svar
#7
Feeeedt ur. 

Stort tillykke herfra  Icon_not
Mvh Kim 
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#8
Tillykke med dit seneste GS, meget flot skive og den blå viser gør bare en forskel Icon_flag
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#9
Flot ur, tillykke med det!
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#10
Smukt smukt ur - tillykke endnu engang Icon_flag

Det ligner næsten lidt rispapir overflade på skiven med striber på - er det korrekt? Det ser rigtig godt ud sammen med de blå detaljer Icon_smil

Lige det er samme kasseform og lænke som mit ene GS - det er en meget behagelig størrelse omend hvis jeg skulle øsnke sig noget så var det måske en 1-2 mm lavere kasse. Men det er først noget jeg har tænkt over efter at jeg har fået mit 40 mm GS også Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)