Seiko 5 SNXS77k
#1
Så har posten været her i dag og for en gangs skyld leverede PostNord til tiden.

Her følger et par mobil-unboxing billeder - jeg skal nok uploade bedre billeder, når lysforholdene er til det. I mellemtiden vil jeg bare nyde min ny-erhvervelse lidt i al stilhed.

Og jeg kan kun gentage, hvad så mange før mig har sagt - med Seiko får man bare rigtig meget ur for pengene, der i dette tilfælde havde holdt sig under en tusse, hvis ikke lige det skulle sendes fra Tyskland  Icon_smil

Indrømmet, uret er ikke den store horologiske sensation - tværtimod. Seiko cal. 7S26C automatic inhouse, 21 jewels, 21.600bph, diashock stødsikring, uden hack & wind og med en forventet gangreserve på 41 timer. 

Værket, der kan ses gennem den gennemsigtige bagkasse er aldeles uden pynt eller poleringer, men er dog kendt for at være en solid arbejdshest, dog uden chronometernøjagtighed (naturligvis).

Men hvis man så betragter udførelsen af den højglanspolerede elegante urkasse på 37mm uden krone og den fantastiske dyb-mørkeblå sunburst skive med applikerede timemarkeringer, det ret elegante og afdæmpede Seiko 5 logo og de forbløffende veludførte og fint blankpolerede visere, må man undre sig over, hvordan dette ur har kunnet holde sig i den absolut laveste prisklasse. Selv rammen omkring dag/dato vinduet er applikeret og meget veludført - dag og dato visningen står snorlige og er med hhv. engelsk og fransk dagangivelse (desværre ikke Kanji - men jeg leder stadig efter en japansk model med grå skive). Iøvrigt, så er lumen intet mindre end imponerende !!  Icon_Up

Til gengæld kan man se, at der er blevet sparet gevaldigt på lænken, der er tynd, raslende og foldet ........... men dog forbløffende komfortabel. Desværre er lænken og endlinks matslebne, hvilket ikke står så godt til den blankpolerede urkasse, men jeg har en aftermarket lænke med polerede midterled og massive led på vej til uret, der vil løfte helhedsindtrykket er par klasser op, til trods for at heller ikke denne lænke er særligt dyr.

Et andet sted, der er sparet for at holde den lave pris, udover værk og lænke, er glasset som er hardlex og ikke safirglas. Jeg har dog ikke dårlige erfaringer med hardlex, som er på flere af mine andre japanske ure, men selvfølgelig ridser det nemmere end safir. Urets vandtæthed er kun på 30 bar, så heller ikke dér bliver man imponeret .......... men det er tilstrækkeligt til almindeligt brug. Uret er jo heller ikke et dykkerur  Icon_smil

På trods af ovenstående, så er dette ur i mine øjne (advarsel - blasfemi kan forekomme) til denne pris en "date-just killer" anyday !!  Icon_hjerte

Iøvrigt, så er Amazon underlige - jeg har købt det på Amazon.de ! Uret kan også findes på Amazon.co.uk men de sender ikke til Danmark. Når man så kigger i det ur, som den tyske Amazon netop har leveret til mig, så kan man på garantibeviset se, at det er stemplet af Watchnation i UK, som også sælger uret på den engelske Amazon ............. go figure !!  Icon_cry

Her kommer så de lovede billeder:



İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Esni, KOP
Svar
#2
Her kommer lidt bedre billeder, taget med Fuji XT-2, Micro-Nikkor 55mm f/2.8 på Lens Turbo II speedbooster.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Avantismo, HUM, MichaelA, PHO
Svar
#3
Hej Peter
Tillykke med dit nye ur.
Helt enig i din betragtning omkring pris og kvalitet på disse ure. En god oplevelse til en god pris.
Har også et med den blå skive, men kender ikke nr. på den.

İmage

Esben
[-]
  • pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)