Gæt et (incoming) ur ! :-)
#11
Er produktionen af denne model ophørt?
Noget tyder på, at Seiko er begyndt at forlade markedet for de helt billige ure.
Det er tilsyneladende længere oppe på prisskalaen, at kunderne og fortjenesten befinder sig.
Måske kunderne til "billige" ure (under 4-5000 kr.) er ved at forsvinde.
Jeg vil henlede opmærksomheden på et Seiko, som jeg har haft fornøjelse af det meste af året.
Det drejer sig om Seiko Dolce, SACM171.
Et lille ur på 33,5mm, som er angivet til at have en præcision på +/- 10s/året.
Siden jeg stillede det til sommertid, har det tabt mindre end 1s!
Det er en dejlig kontrast til mit MM300, SBDX001.
SACM171 er et japansk hjemmemarkedsur, som har karakter af et fabriksnyt vintageur.
Men tillykke med dit ny Seiko 5!
Vi må snuppe de billige, mens de er der!
/
Kristen
[-]
  • pbr
Svar
#12
... under en tusse! Vildt, at det kan lade sig gøre.

Mvh Jens
[-]
  • Møller, pbr
Svar
#13
(14-10-2019, 05:43 PM)khbk Skrev: Er produktionen af denne model ophørt?
Noget tyder på, at Seiko er begyndt at forlade markedet for de helt billige ure.


Ja, den er desværre udgået - der er dog andre lignende modeller, men jeg synes at denne kombination af skive og kasseform er mest vellykket. At værket så hverken har hack eller wind, det kan jeg godt leve med  Icon_smil

Denne model er i blå efterhånden ret svær at finde - jeg fandt den på den tyske Amazon, hvor sælger havde 5 eksemplarer tilbage. med forsendelse landede den på godt 1.055 kr.

Der findes en sunburst grå model også ............ men den er umulig at finde nogensteder. Jeg fandt en enkelt japansk sælger på Rakuten, der havde den, men det viste sig umuligt at bestille derfra  Icon_mad
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#14
Fedt ur Peter  Icon_Up
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)