Hjælp til at finde en seiko urmager
#1
Jeg har fundet et kosmetisk rigtig flot (efter omstændighederne) Seiko 5 Sport fra 1970-80´erne - uret er dog defekt, idet det ikke går. Dato og dag skifte fungerer dog.

I uret sidder et Seiko cal. 7019a, der ved første øjesyn ser fint og komplet ud, men som jo altså er defekt.

Jeg har købt et donor-ur der ikke er så pænt, men hvor værket (cal. 7019a) går - rotoren ser dog lidt mindre ud, men ved ikke om det er et problem. Jeg tænker at donorurets værk kan bruges til reservedele til det andet eller at værket simpelthen kan flyttes over.

Jeg vil dog ikke selv binde an med det, men søger en urmager, der kan reparere det pæne ur og måske give det et service - men helst uden at det ruinerer mig, idet uret nok er pænt og spændende, men jo altså ikke er i den dyre ende !  Icon_smil

Nogen der kan hjælpe med at pege mig i den rigtige retning .......... eller måske selv vil binde an med det ?


Her kommer et par billeder (det er uret til venstre, der skal repareres/serviceres):


İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Mit forslag er urmagerne Halse i Horsens.
JK
Svar
#3
Spændende projekt!
Måske PN her i forum?
Håber du vil beholde Ganji daghjulet.

Mvh Jens
Svar
#4
Dem kender jeg kun for noget godt - men pga urets ringe værdi ville jeg gerne finde en “sidegade-urmager” med et godt ry, men med mindre honorarforventninger
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Er det bare mig eller ser værket til venstre ikke meget sundere ud end det til højre, som jeg antager er donorværket?
Svar
#6
(08-10-2019, 06:10 PM)Jens Skrev: Spændende projekt!
Måske PN her i forum?
Håber du vil beholde Ganji daghjulet.

Mvh Jens


Ja, så absolut - kanji daghjul er en del af urets charme !!

Måske PN melder sig på banen herinde og ellers kan jeg sende ham en PB (PB til PN ....... lyder helt spøjst )

Jo, det er lidt forunderligt at det er det pæne værk der er defekt - men sådan er det altså
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#7
Nu bruger vi ordet “sidegadeurmager” i mest positive forstand! Der er også Lars, du kunne høre ad?

Ellers er vi jo flere på forum, der har samlet eget ur, så der er kvaliteten i orden Icon_rul Icon_study Icon_drunken
[-]
  • pbr
Svar
#8
Jamen har man prøvet at samle eet ur er man kommet langt i fejlfindingens svære kunst  Icon_blink Icon_smil "sidegadeurmager" Det eneste man ikke må kalde mig er tidligt op om morgenen
PN

Icon_e_biggrin1
[-]
  • Jens, pbr, Stensbjerg
Svar
#9
Gentager lige denne post fra "Dagens Ur", så denne tråd er komplet  Icon_smil

Har fået dette charmerende gamle Seiko 5 Sport hjem fra service og mens jeg venter på en blå Marine Nationale rem med hvid stribe, har jeg sat den på en Shark Mesh lænke, der faktisk passer ganske fint til uret  Icon_smil  Uret er fantastisk komfortabelt i denne combo !!  Icon_Up

Uret var defekt da jeg købte det, men nu er værket fixet med originale dele, er renset og smurt, kassen er blevet opfrisket med sunburst polering på toppen og blank på siden og lynetten er blevet poleret op, så de værste hakker er væk. Derudover har uret fået "nye" originale visere og glasset (som ikke kan fås længere) har fået en nænsom polering.

Et super "funky" 70´er Seiko, der nu har fået nyt liv og som vil gøre sig rigtig godt på mit håndled i rotation med mine andre ure  Icon_party

Her et par iPhone billeder:

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#10
Var PN troldmanden bag den flotte forvandling ? Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)