Seiko Diashield belægning
#1
Hej kære forum,

Er der andre der har oplevet noget lignende med Seiko og deres Diashield overfladebehandling?
İmage

Det er som om der er fremkommet en form for regnbuefarvet misfarvning... Uret er kun ca. 4 mdr gammelt og jeg har ikke båret armbånd på samme arm.

Foto er taget af Claus fra CT-watches.dk.

Jeg har til aften skrevet til forhandleren hvor uret er købt og håber på hjælp fra dem af.

Så jeg er lidt uheldig med mit ene GS og mit Marinemaster 300 for tiden... Mit GS er til reparation pga. lim på kl. 12 markøren.

Mvh Danny
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#2
Æv.

Du er da godt nok lidt uheldig pt.

Jeg har ikke haft nogle problemer med diashield.

Men har også kun et ældre Shogun i titanium med diashield.

Hverken mit MM300 eller MM600 er med diashield  Icon_blink
Mvh Kim 
[-]
  • BadHamster
Svar
#3
Jaaa, jeg er ikke videre heldig med GS/Seiko for tiden - jeg håber dog ikke på at de gør “noget bøvl” mht til at udbedre fejlene Icon_smil Hvis jeg får en fornuftig hjælp, så er jeg på ingen måde skræmt væk fra deres produkter...
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#4
Det er da super irriterende så uheldig du er med dine Seiko, men mon ikke de håndterer det til topkarakter og de snart er tilbage i fin stil på sin arm.

Jeg har aldrig haft nogle ure med Diashield behandling, så på det område har jeg ikke noget fornuftigt input.
[-]
  • BadHamster
Svar
#5
Tak Kim, det håber jeg også - men ja, det er ret træls... Icon_e_confused

Jeg har lige fået svar fra forhandleren, der har fået svar fra Seiko:
"Det er meget normalt at stål kan få dette ”rengbue” slør
Men er kunden i tvivl om der er noget galt vil vi gerne se uret"

Hmm det ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal tænke om - jeg har aldrig set "regnbue slør" på andre stålure...
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#6
Den havde jeg sendt retur, har aldrig hørt om at man skal acceptere "risiko" for regnbue på ure med den behandling,
Min søns Shogun havde den og det viste aldrig nogen regnbuer så det kan lade sig gøre. Icon_e_confused
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#7
Nej jeg har heller ikke hørt før at det er normalt med regnnbue slør på stål ure som Seiko skriver...

Men det lyder jo ikke som om at de som udgangspunkt mener der er noget galt med mit ur! Jeg vil dog holde fast i at jeg mener det er en fejl... Så må jeg se hvor svære de bliver at danse med Icon_e_confused

Nu har jeg i hvert fald sent en mail til forhandleren med at jeg ønsker fejlen udbedret...
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#8
Det er simpelthen ikke ok at man skal acceptere "regnbue slør" Icon_head  Jeg havde på ingen måde taget det for gode varer...
Svar
#9
Godt at høre at jeg ikke er den eneste der syntes at det slet ikke er i orden Icon_computer

Har fået svar fra forhandleren at jeg er velkommen til at sende det over til dem - så det må jeg gøre og så er det nok bare at vente på Seiko's vurdering... Men som ugangspunkt skal jeg nok regne med at skulle kæmpe for at få udbedret fejlen, jævnfør Seikos første svar Icon_head
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#10
alle belægninger - lige fra DLC til en ydmyg, tynd double har grundlæggende samme problem - de ældes med samme
ynde som et plastfineret Ikea møbel - Patina? glem det - ridser er ekstremt synlige på overfladebehandlet metal -
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)