Tabte mit iwc ur. Glasset sprang.
#1
Hej 

Jeg er i den uheldige situation, at jeg netop har tabt mit IWC Portuguese  på et stengulv. Glasset (safir) splintrede, men ellers ser uret ikke ud til at have taget skade.

Øv, men hvad kan jeg forvente nu? Skal have et nyt glas i. Skal der ske andet? Og hvad kan jeg forvente prismæssigt.
Er grafiker og designer moderne Skandinaviske plakater på min side Minida.dk. Plakater, plakater, plakater....
Svar
#2
Det var da ærgerligt. Safir splinter lidt vildt hvis det går i stykker. Udover nyt glas skal du nok få set på om værket har taget skade. En urmager kan hjælpe meget mere end vi kan.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Øv :-(. Træk kronen ud, så værker stopper.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#4
Av, sådan noget kan nærmest gøre fysisk ondt.
Håber at værket ikke også har taget skade.
Svar
#5
Det var da et kedeligt uheld. Du skal under alle omstændigheder have uret grundigt undersøgt. Der kan måske være kommet glassplinter ind i værket. Det kommer desværre til at koste nogle tusinde kroner, er jeg bange for. Held og lykke.
JK
Svar
#6
Det mest almindelige (og rigtige) er et fuldt service. Det er den eneste måde man kan sikre at der ikke er fragmenter af glas i værket. Selvfølgelig kan man bare få skiftet glasset, men det vil være noget fusk, der risikerer at give problemer på et senere tidspunkt.
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Ja, det må jeg nok hellere få gjort så. Det ligner dog ikke, at urværket har taget skade.

Er der nogle, der kender til et sted, der kan service IWC-ure i jylland? Helst så sydligt som muligt? :)

Kender kun til Klarlund, men der er et stykke vej.
Billeder til væggen hos Galleri Mynewart.dk - Malerier og plakater til salg.
Svar
#8
Er der ikke en stor urbutik i flensborg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#9
Jeg tror desværre du skal til Hamburg eller København for at finde en AD.
JK


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)