Flieger, hvilken?
#21
Superflot - tillykke med den! Icon_flag
Svar
#22
Fedt - tillykke med det :-)
Svar
#23
Fedt fedt fedt. Hvordan var det at besøge Stowa?

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#24
Lidt om besøget hos Stowa
Min hustru og jeg ringede på, og blev budt velkommen af en flink ung dame, hun spurgte interesseret ind til årsagen til besøget.
Og jeg kunne fortælle at Flieger var årsagen. Hun spurgte også om jeg havde andre Stowa ure, som jeg måtte skuffe hende med, nej desværre ikke! Det skulle hun nok gøre noget ved! Vi blev tilbudt en kop kaffe samt vand, som vi takkede ja til.

Mens hun skaffede drikkelse, blev vi inviteret til at se deres “museum” som rummede ure fra hele deres historie.
Desværre stod der ikke noget om de enkelte modeller, men der var mange fede ind imellem. Deriblandt en original Stowa flieger!

Så blev det tid til præsentation af urene, vi satte os og der kom en medarbejder mere (lad os kalde ham Preben, jeg fik desværre ikke fat i deres navne)
De spurgte til hvilken model jeg gerne ville se, 6498 har i lang tid spøgt i baghovedet. Men hele deres modelrække blev fremvist, med/uden logo dato auto farve osv.

Efter at have set på de forskellige, var mit focus på 6498, og det skulle være med kleine sekunde, jeg ved ikke hvorfor men den skive med den lille sekundviser gør det bare for mig:-)

Der blev tjekket op på tilgængeligheden, imens presenterede Preben resten at deres kollektion. Både deres sportsmodeller og Bauhaus ure er flotte, og virker velbygget med en flot finish.

Desværre havde de ikke nogen 6498 på lager.

Nå leverings detaljer blev aftalt, og vi takkede af.
En time går hurtigt, og det virkede ikke som om de havde travlt på nogen måder. Jeg gik glad derfra.

I spredt orden er der lidt billeder, i må selv gætte jer til diverse....İmageİmageİmageİmageİmageİmageİmageİmage






Sent from my iPad using Tapatalk

Der var lige lidt flere billeder, de to marine ure med røde sekundvisere var limiteret med cosc værker....İmageİmage
İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#25
Opdatering.
Efter længere ventetid, af forskellige årsager, lykkedes det igår at modtage min Stowa Flieger 6498.

Det “tikker” lige de rigtige punkter for mig:-)

Lækkert optræk, flot lumen, den rigtige størrelse (41mm. X 12mm.) Det er nu det mindste ur i min lille samling.
Mit sweetspot er 42mm.
Det syner større end det er, pga. den smalle bezel og store skive.
Samtidig synes jeg det er rigtig flot udført, med diverse slibninger/ poleringer. Blå skruer og en fin lille svanehals.

Eneste ankepunkt er remmen, er ikke vild med de rivets, men det er der jo en løsning på, har en JPM strap i skuffen.

Alt i alt, en tommel op.

Så er det store spørgsmål, whats next som man siger.

Her er et par billeder fra ankomsten.İmageİmageİmageİmageİmageİmage





Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#26
Tillykke med dit nye ur Icon_smil
[-]
  • KOP
Svar
#27
(19-08-2019, 01:41 PM)KOP Skrev: İmage


Gode fotos. Nummer 8 i rækken, “25 Rubis” Dial , minder meget om den kommende Diver fra GO.


Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • KOP
Svar
#28
Det er dæleme et flot flieger du har fået dig, stort tillykke med det Icon_flag

Der er noget hyggeligt over sådan ETA 6497/6498 - savner liiiidt mit gamle ur med det værk...
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • KOP
Svar
#29
Tillykke med det flotte flotte ur Icon_Up
[-]
  • KOP
Svar
#30
Flot, flot flyver. Tillykke Icon_flag
Kan også godt forstå dig mht de nitter.
Og så er der altså noget over et urværk, som fylder hele kassen ud - især når der er udsigt til herlighederne.
[-]
  • KOP
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)