Urmager løn.
#1
Hej

Jeg overvejer at søge ind på urmagerskolen i Ringsted her til januar, da jeg desværre pga. sygdom ikke kan forsætte min uddannelse pt.
Man kan jo finde mange info om, hvad de forskellige stillinger giver her i DK. Men når jeg søger på urmager, så dukker tallet 25.000kr før skat altid op.


Måske er tallet forkert og det håber jeg da, men er 25.000 før skat ikke meget lavt sat for en uddannelse som tager 4½ år? Eller er det kun startlønnen?

Penge er ikke alt i verden, men derfor har det jo stadigvæk en betydning ligemeget hvad.

Tak for de kommende svar!

Mvh Kasper.
Svar
#2
Månedsløn på 25.000 er en mindsteløn men mellem 28.000 - 33.000 kr er almindelig. Det kommer også an på om man har arbejdet inden for faget i 1 år eller foreksempel 5 år. Jeg vil også tro om du er urmager i København eller i Ringkøbing foreksempel gør en forskel. Jeg tror nogle af de højeste lønnede ligger på ca. 37.000 kr.
[-]
  • Haddock
Svar
#3
Tak for svaret!  

Det lyder jo meget rigtigt, har du nogen ide om, at lønnen er den samme i udlandet altså inden for EU? 

Og det er selvfølgelig rart lønnen stiger kontra erfaring, det skulle jo helst være sådan.
Svar
#4
(20-07-2019, 08:58 PM)Greatwhite Skrev: Tak for svaret!  

Det lyder jo meget rigtigt, har du nogen ide om, at lønnen er den samme i udlandet altså inden for EU? 

Og det er selvfølgelig rart lønnen stiger kontra erfaring, det skulle jo helst være sådan.

Jeg ved ikke forskellen i løn.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)