Breitling service Kbh og omegn
Hej.

Er der nogen her med et breitling ur som kender et sted jeg kan få serviceret mit nyindkøbte brugte breitling chronomat evolution a1335653 fra 2006. Den trænger til et komplet service, da den sidste er blevet lavet for 5 år siden samt er den faktisk stoppet med at køre . Jeg ved at hvelplund laver service på breitling, men kan se at de har dårlige anmeldelser på trustpilot samt tænker jeg, at de har alt for længe service tider.

Jeg er taknemmelig for alt i kan komme med, så tak på forhånd.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Hvelplund sender det vist nok til Breitlings servicecenter i Sverige. Det er dyre og de skifter mange ting ud. En pris på 8.000 - 9.000 kr ville ikke undre mig.
De anbefaler en pris på ca. 6.800 kr., men der kommer altid lidt oveni.

https://www.breitling.com/us-en/service/...e-service/
Svar
Ja det tænker jeg også. Jeg prøver nogle urmagere rundt omkring i kbh så må vi se. Tænkte der kunne være nogle der har haft en god oplevelse med visse urmagere.

Svar
(11-07-2019, 01:18 PM)coios Skrev: Ja det tænker jeg også. Jeg prøver nogle urmagere rundt omkring i kbh så må vi se. Tænkte der kunne være nogle der har haft en god oplevelse med visse urmagere.

Krognos skulle være gode:

https://krognos.dk/shop/frontpage.html 

Servicetider kan godt være ret lange så vidt jeg ved.

Mølbak er også en mulighed.
Svar
Ellers urmageren på vintageure.dk eller horologeek.dk

mvh Jens
[-]
  • pbr
Svar
Jeg tænkte krognos som anden mulighed, da de ikke helt har fået så gode anmeldelser.

Jeg har afleveret uret hos http://urmagervaerkstedet.dk/ de ligger på østerbro, han virkede meget kompotent og rar at snakke med. Hans estimerede pris var omkring 4800-5200 kr. Han ringer så med en endelig pris når han har fået kigget på det.

Da det er første gang jeg skal til at servicere et ur, har jeg nogle spørgsmål til jer der har bedre styr på ure.

Hvad indgår i sådan et service, skal der skiftes nogle dele ud eller skal der bare lidt olie til osv for så virker det jo ret dyrt. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at høre hvad der præcis skal laves, men er der nogle der ved hvad jeg skal være obs på. Uret har sidst været til service hos hvelplund i 2014.

Tak på forhånd

Svar
Det kan man meget læse meget om på nettet - se fx under vintageure.dk, hvor det står beskrevet.

Uret skal adskilles, delene efterses og renses. Defekte eller slidte dele udskiftes. Værket skal smøres og samles og testes. Typisk udskiftes pakninger mv. Hvis man ønsker det bliver urkassen og lænken poleret.

mvh Jens
Svar
Det lyder som en større opgave! Er det så en okey pris ca 5 tusind for sådan en service, men jo går da lige ind og læser om det

Svar
Hej igen,

Urmageren jeg var hos har givet mig tilbud på 4700,- for et komplet service og fortalt mig at det rotoren som sidder løs og det derfor uret ikke kører. Da han skal på ferie osv og jeg skal bruge uret under mit ferie har jeg brug for at få lavet rotoren, er det noget der tager tid og få lavet eller kan en alm urmager der har tid lave det hurtigt?

Svar
Mon ikke han kan fixe rotoren så du kan bruge uret under din ferie og så får lavet det store service når du og han er tilbage fra ferie? Ellers så spørg Ravnkilde på Østerbrogade. Han (og Klarlund) har løst en del ting for mig hurtigt og rigtigt.
--
Keeperen var solgt, købt igen, solgt igen, købt igen men er nu en anden reference end den første "keeper"  Icon_lol
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)