Hello and goodbye ...
#11
Onkeldunkel, ikke for at lokke men...

Køber du en 216570, så koster et skift af urskive og visere 4000,- og du beholder de gamle.

Efterfølgende kan man så få skiftet for 1000,- og derved nærme sig to ure for lidt mere end det ene koster
Svar
#12
Nice - det er jo ikke slemt og det er super fedt, at man får lov til at beholde de gamle. Så bliver det faktisk rigtig attraktivt igen :-)

Jeg overvejer faktisk lidt det sammen med Sky-Dwelleren. Jeg ved bare ikke hvad det koster - der skal man også have skiftet GMT ringen. Jeg har læst priser på 2000 USD, men hvad det så koster i Danmark aner jeg ikke. 

Tak for info!
Svar
#13
Lige en hurtig opdatering - jeg har lige snakket med Klarlund. Man kan sagtens få skiftet skiven på en Sky-Dweller - bare ikke til en blå skive Icon_head. For at få en blå skive, skal man aflevere en blå skive Icon_head Man kan sagtens hvis det er fra hvid til sort eller omvendt - det giver jo ingen mening :-/ Øv, øv, øv, så må jeg vist skyde en hvid pil efter sådan et eller leve med en sort eller hvid skive - man har bare ikke så meget lyst til "at leve" med noget når det koster så mange penge. Det er MEGA ærgerligt - jeg havde virkelig forelsket mig i Skydwelleren.
Svar
#14
Jeg syntes Sky-D er fed især i guld Icon_drunken
men til den pris er jeg helt enig med dig i at man ikke skal "leve med" det skal være den version som er rigtig for dig.

Jeg ved at var det mig ville jeg hver gang kigge på uret og tænke på den blå,
det fortjener hverken du eller uret. Icon_Up

Jeg har været der derfor ejer jeg i dag ikke et JLC da det jeg vil have pt. er uden for mit budget,
jeg prøvede med et andet som også var et lækkert ur, men jeg tænkte på det andet hver gang jeg kiggede på det. Icon_e_biggrin1

Så hellere gå helt nye veje syntes jeg. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#15
Jeg kiggede på Rolex.com og synes, at blå, sort og hvid skive er samme listepris. Hvad overser jeg?

mvh Jens
Svar
#16
Hej Jens,

Det faktum, at det stort set er umuligt at købe et stål Rolex (uanset model) hos en autoriseret Rolex forhandler. Tidligere var der ventelister - det er der ikke en gang mere - så hvis man ikke kender nogen der kender nogen ELLER har købt en masse Rolex hos forhandleren i forvejen, så kan man godt glemme det - de er udsolgt alle steder.

Resultatet er, at hvis man vil have et Rolex, så skal man købe det på "grey market" :-/. Hvis man tager Sky-Dweller eksemplet, så kan man på Chrono24 få et sprit nyt Sky-Dweller i hvid til ca. 110.000-115.000 (og opefter). Hvis du skal have et med sort skive, så starter de ved ca. 125.000 og hvis du skal have et med blå skive, så starter de ved ca. 145-150.000. Det er HELT vanvittigt! Listeprisen for de tre modeller er den samme - ca. 102.000. Den med blå skive er bare så meget mere populær, men jeg betaler simpelthen ikke 40.000 i overpris for et ur.

Det er så frustrerende når man lige har fundet en model, som man rigtig gerne vil have :-/

@Stensbjerg: Man kan sagtens få dem i guld og two-tone - de er på lager hos bl.a. MC Mortensen :-). Jeg er bare ikke så vild med two-tone og modellerne i fuld ædelmetal er jo slet ikke til at betale.

Og du har helt ret - man skal ikke nøjes - uanset hvilket ur der er tale om. Jeg vil tænke lige nøjagtig det samme som dig hver gang jeg kiggede på uret. Jeg synes faktisk både den hvide og sorte model er rigtig flotte - jeg ville bare gerne have muligheden for at skifte hvis jeg nu gerne ville.

Jeg kan også sagtens følge dig i at gå nye veje og få noget unikt - det har du helt sikkert gjort med dit DB - det er SÅ flot og helt unikt. Det kan jeg virkelig godt lide!
Svar
#17
Ah, selvfølgelig, nu er jeg med! Tak! Helt enig med dig i, at de overpriser kan man ikke arbejde med.

Ærgerligt nok - for sådan en SkyDweller er dælme flot!

mvh Jens
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)