Seiko vs. Rolex
#1
Hvad siger i til denne sammenligning og ikke mindst beskrivelse.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Det er som sammenligne trosretning Michael,
Hvilke er bedst er umuligt at blive enige om Icon_blink

Uanset hvad man vælger kan man finde årsager til hvorfor man præcis valgte som man gjorde,
Og i samme åndedrag præcis (i det mindste for ens selv) bevise hvorfor det var det rigtige valg.

Jeg er blevet spurgt af mange bekendte Som kigger på ur, at Rolex må vel være toppen?
For mig er både ja og nej det rigtige svar i dag sætter jeg altid tre ting op når jeg har en af disse snakke.

1. Budget hvad vil du bruge på købet
2. Hvad skal det kunne mekanisk/teknisk og som ikke målbart f.eks. signal værdi.
3. Skal gensalg værdi/muligheder være med i købs overvejelserne.

F.eks. Købt jeg et sprit nyt Speedmaster for min ven ud fra en afklaring af disse 3 punkter,
Valgte han en reduced racing model, det var/er hans 2 Omega som han i dag er ekstrem glad,
han køber altid nyt og sælger ikke hvad han allerede har, så en reduced speedy var det rigtige for ham.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, MichaelA
Svar
#3
Synes han giver en forståelig gennemgang af Seiko spring drive og omtaler Rolex's "forældede" urværk som noget negativt, men istedet for en gennemgang af hvorfor han mener Rolex urværket er negativt, andet end alder, så vælger han en gennemgang af ure design.
Han siger selv at design er det han anmelder mest og det er tydeligt at Prospex Lux designet tiltaler ham, det bruger han da også godt 10 min at den 13.2 min lange video på at anmelde.
Og ja så får Rolex også en lille negativ bemærkning omkring deres leveringtid.. Icon_lol

Så hvis du er i tvivl om køb af et Prospex Lux er dette videoen der skubber dig i den retning..
[-]
  • willy
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)