Breitling Aerospace Evo billedspam !!
#1
Don´t say I didn´t warn ya´ !!!  Icon_party Icon_party  


Så har jeg leget lidt med kameraet - til de fotointeresserede, er billederne taget med et Fuji X-T2 monteret med et gammelt manuelt Micro-Nikkor 55mm f/2.8 på en Lens Turbo II speedbooster ! Derefter er raw-filerne behandlet i Lightroom Classic.

Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg før haft et Aerospace Evo, blot med en skive i "Tungsten Grey" - et ur, som jeg et par gange har betegnet som det mest komfortable ur, jeg nogensinde har ejet ! Derfor var dette ur et naturligt valg, da jeg igen kom i den situation, at jeg kunne tillade mig at anskaffe mig et godt, men prismæssigt relativt beskedent, ur ! Denne gang dog med den sorte "Volcano Black" skive, som imho er endnu flottere end den grå.

"Beskedent" skal forstås i den kontekst, at jeg tidligere har ejet væsentligt dyrere ure, hvilket jeg dog ikke længere har økonomi til, idet mine forpligtelser og prioriteringer har ændret sig  Icon_smil

Ur og lænke er i fuldt titanium og kombineret med dets quartz værk, er vægten meget lav og føles derfor meget behageligt let på armen - urets samlede vægt i min konfiguration er på beskedne 102 gram !!! Jeg har et håndled på 20 cm´s omkreds og jeg kan bedst lide at bære mine ure lidt løst på armen. Derfor er lænkens setup på 12 led foruden endlinks - i låsens 4 justeringshuller sidder den i det næst-inderste hul. Urets diameter er 43mm uden kronen, så det er på ingen måde et lille ur - dog er det ikke så højt, kun ca. 11mm. Lænken er 22mm bred ved kassen og 20mm ved låsen.

Selve uret er fra december 2015 og er solgt i Portugal til den sælger, som jeg købte uret af - dog er det med åbne papirer, hvilket betyder at sælgeren har købt uret af en "grey-market" dealer. Dette er dog imho ligegyldigt - uret er det samme som var det købt fra en AD og da garantien alligevel er udløbet, så betyder det ikke så meget.

Udover denne detalje, så kommer uret som et fuldt sæt med box, papirer und alles (dog bortset fra hangtags).

Uret er med alderssvarende brugsspor, som ved almindelig daglig brug - dette betyder, at der på lænke og lås er lidt mærker efter brug (overfladen på titanium er ret sårbar overfor dette) og på lunetten er der et par enkelte hairlines. Kasse og glas er uden mærker eller skrammer.

Nå, men det var ikke meningen, at denne tråd skulle udvikle sig til et egentligt review, udover at jeg jo kan nævne, at quartz værket, der sidder i dette ur er et såkaldt thermokompenseret COSC certificeret "super-quartz" værk, hvilket vil sige, at det er testet til at holde sig indenfor en afvigelse på maximalt +/- 0,07 sekund pr. dag, hvilket svaret til maksimalt omkr. 25 sekunder pr. år !!

Her kommer de første billeder i denne "billed-spam" tråd:


İmage

İmage

İmage

İmage
(Serienummer på bagkassen redigeret ud)

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Dejlige billeder af dit nye ur Icon_Up

Tillykke med det skønne ur og det ser ud til at være i super god stand
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
#3
Jeg er stor fan  Icon_Up
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
#4
Rigtig gode billeder Icon_drool Og stort tillykke med dit nye ur Icon_smil Breitling i mat titanium, det funger’ Icon_Up
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • pbr
Svar
#5
Virkelig flot ur og fantastiske billeder. Jeg gad godt kunne tage sådan nogle billeder! Det må jeg prøve at lære når ungerne bliver lidt større (og jeg får mere tid :-))
[-]
  • pbr
Svar
#6
Tilykke med nyerhvervelsen, det ser lækkert ud, og de billeder Icon_not
Svar
#7
Tillykke med den - ser godt ud


Sent from my iPad using Tapatalk
MVH Jesper
Svar
#8
Enig i at den sorte skive er super flot, lige som resten af uret Icon_not
Svar
#9
Tillykke med det fine ur. Når jeg tænker på dit erhverv, rammer du spot on!

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • pbr
Svar
#10
Tak endnu en gang til alle !  Icon_smil

Du har ret, Henrik - med min tilknytning til Flyvevåbnet, så er det meget passende med et ur, hvis oprindelige formål da modellen udkom blev angivet til "the pilots and travellers watch"  Icon_smil

Jeg er ikke pilot, men arbejder i et miljø, hvor der er mange piloter og fly omkring mig + jeg rejser meget i den forbindelse........ så det passer fint.

Op til købet gik jeg og brød min hjerne med, hvilket ur jeg skulle vælge - det skulle, i prisklassen, være et ur der kom så tæt som muligt på at være dækkende i rollen som "det eneste gode/"dyre" ur. Der var et par andre ure i spil, men udvalget er faktisk mindre end man skulle tro i prisklassen mellem 15-20.000 kr. - i hvert fald når det drejer sig om ure, jeg kunne tænke mig. 

Men jeg er meget tilfreds med valget af Evo´en og føler at det bare ticker alle bokse for mig !!  Icon_Up

Her et billede af Evo i skarp morgensol  Icon_hjerte


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, KOP, Miwes, Smilla
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)