Hvilke ure er de mest solgte i Danmark?
#1
Er der nogen herinde der ved om der findes en officiel liste med hvilke urmærker/modeller max 5.000kr. prisklassen som er de mest solgte i Danmark?

Eller er der nogen der har viden/tør komme med et bud på dette: "De mest solgte brands og modeller max 5.000kr".

Alle input/gæt/konkrekt viden modtages med kyshånd.

De bedste Hilsner
Steen
Forhandler af ure via Luxur.dk
Svar
#2
Hmmmm.
Jeg kan ikke sige jeg ved det med sikkerhed.

MEN..

Daniel Wellington er ualmindeligt populært.. (har en kammerat der er urmager, og han siger de går som varmt brød.)
Og Apple Watch.. (Vi kan hurtigt blive enige om at det er på grænsen at kalde det et ur, men det viser tiden som hoved formål)

Jeg er sikker på du tænker i helt andre baner, men jeg er bange for det er der vi er henne når vi snakker bedst sælgende..
Svar
#3
Seiko og Casio Icon_Up
Svar
#4
Jeg tænker også Casio og seiko er bagefter "mærker" som Daniel Wellington, syntes også man generelt ser flere festina skagen osv.. Men ja.. Deromkring

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Svar
#5
På nogle sider finder man de Populære mærker og de er alt efter "lofthøjde" stort set de samme mærker og så er der alle "smykke-urene" og hele den pakke ligger fra få 100 kr og op. Jeg husker fra min barndoms urmager, hvor de lidt finere mærker var fra Certina, Tissot og Omega.

I dag er de mærker der stadig, men der er også kommet en masse ja undskyld udtrykket "fnuller" med og her kunne jeg tænke på bl.a. Skagen ure, Invicta og i den boldgade, hvilket nogle nok vil tage ilde op.

Jeg har da selv haft masse af disse ure og mange køber i dag ure som blot lever kort tid og man gider dårlig nok skifte batteri i dem, men de ligger i skuffen og der indkøbes et nyt smykke ur.

Når det kommer til 5-6000 kr vil mange danskere mene at det er et dyrt ur og hvad skal der så stå på skiven. Mit gæt er at det bliver noget med Certina, Tissot, Seiko og Garmin kunne komme på tale.

Jeg forstår godt du efterlyser det "geniale" valg i den pris-kategori, men tror ikke man entydigt kan finde den og det vil være forskelligt rundt i landet hvad der ligger i top på listen.

Det har ikke altid noget at gøre med kvaliteten når vi vælger...tag et ur som MontBlanc der efter min mening laver fantastiske smukke ure, men de finder ikke sådan rigtig fodfæste på vores bredegrader og er udsat for nogle slemme pris-tab når de skal videre som brugte. Jeg husker også Panerai som et stort stærkt mærke, men her glider det også stille og roligt ud og hvad skal man så købe.

Skulle jeg vælge et nyt ur til 5-6000 kr. så blev det mellem 3-4 mærker og det var Seiko, Certina, Tissot og måske noget Casio G-SHOCK i den gode ende af modellerne. Du bliver nok ikke meget klogere af mit skribleri, men der må jo findes nogle nye mikromærker som kan fange os danskere og gad vide om der er nogle kommende "stjerner" og finde der.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Casio G Shock would be my bet.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • pbr
Svar
#7
Godt med nogle meninger, som ikke er distraheret af facts! Icon_cool

Mit bud formet af min kiggen på folks håndled er:

DW og Casio (inkl. G-Shock)

/
Kristen

Og så vil mit gæt på en tendens være, at "billige" ikke-præstige-mærker vil få en stor
salgsnedgang.

Mennesker, som bare vil vide hvad klokken er, vil ikke bære ur på håndleddet.
Der er måske også færre og færre grunde til at ønske at vide, hvad den "rigtige klokke" er?
Tog går alligevel ikke til tiden, TV-udsendelser kan ses når man vil, og mange har flextid.
Svar
#8
Jeg tror ikke man direkte kan finde et mærke
da det som Michael er inde på generet svinger meget i forhold til folks tilgang til et ur,
Men også i forhold til hvilke trends der er oppe i tiden.

Mit gæt er (i dag) et smart watch som mange forskellige mærker laver,
Med en bred vifte af muligheder proppet ind i uret, jeg har selv et Suunto under den katagori.

Jeg syntes man generelt ser mange slags forskellige menneske bære disse ure,
Derfor bliver det mit gæt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)