Hjælp - hvad skal jeg vælge !???
#1
OK, nu er jeg seriøst i tvivl - jeg har mulighed for igen at erhverve mig et lidt bedre ur og har besluttet mig for, at jeg igen vil have et Breitling Aerospace ! Dette af flere årsager, heriblandt at jeg elsker titanium, at uret er den perfekte kombination af super quarts og analog skive, at det har GMT funktion hvilket jeg bruger meget m.v.

Jeg har før haft Aerospace Evo i den grå udgave og det var nok det mest komfortable ur, jeg nogensinde har haft !! - Dreamwatch har et tilsvarende til salg nu. Men jeg har besluttet at jeg denne gang vil have det med sort skive.

Her kommer så mit dilemma: Skal det være Evo eller Avantage !????  Icon_study

Begge ure har samme værk (Breitling quartz cal. 79) og begge er titanium og basalt set det samme ur, hvor Evo´en blot er den nyere version og er 43mm mod Avantagens 42mm. Det er derfor alene design og fremtræden, der er afgørende her (bortset fra, at de to ure jeg vælger imellem er hhv. fra 2015 og 2007 - prismæssigt er de på samme niveau).

Overordnet set, så kan jeg bedst lide Evo´ens skivelayout, men er ikke vild med viserne, der virker lidt spinkle til uret. Avantagens visere er lige i skabet, men jeg er ikke så vild med chapter ringen på skiven + jeg synes ikke lynettekransen er så fed som på Evo´en.

What to do - Avantagen er fra en spansk forhandler med over 350 trusted checkout på Chrono24, gode anmeldelser og en fysisk butik - Evo´en er fra en privat sælger i Holland på Chrono24, der tilbyder salg under anvendelse af Chrono24´s escrow service, så købesummen først frigives, når jeg har uret i hånden. Begge ure kommer som fuldt sæt med boks og alle papirer.

Hvis jeg køber Avantagen, skal jeg på eBay købe 2 ekstra led for at den passer (kan holdes indenfor prisen af Evo´en), hvis jeg køber Evo´en følger der ialt 12 led med, så det vil passe med det samme på mit 20cm håndled. 

What to do ???  Icon_head  (der er også et Omega 2254, der spøger i baggrunden som en totalt anden mulighed)


Billeder fra nettet (ikke de aktuelle ure) til sammenligning (Evo til venstre og Avantage til højre)

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Viserne er vel spinkle for at man lettere kan aflæse displayet bagved? Jeg er med på funktionen, men for mig ødelægger det det samlede design, viserne er simpelthen for spinkle til et så stort et ur. (IMHO)

Skulle jeg vælge, syntes jeg bedst om lænken på det til venstre kombineret med viserne fra det til højre:-)

Mht til chrome24, køber jeg udelukkende ure fra forhandlere, med høj vurderning fra andre køberer. Handler jeg privat, gør jeg det kun i DK, hvor jeg får billigere ure sendt, og dyrere ure bliver afhentet.

Du nævner en Omega 2254. Af de 3, snappede jeg nok Omegaen.
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#3
Hej Peter

Et par dejlige ure du har i spil og jeg har det meget som dig med valg af det venstre...flot layout og kan som ejer af et Breitling fortælle at de smalle visere er rigtig okay og som Henrik siger er det lettere at læse de to display's

Nu har Henrik jo valgt Rolex og så vil man lige skulle vende sig til lidt flottere design, som det Breitling står for....det er gaz Icon_lol

Nå men jeg forsøger lige at blive seriøs igen Icon_study

Jeg har jo haft titanium udgave, men er så mest til stål og de mere "polerede udgaver" af Breitling's ure, men forstår godt dit valg af det lette og meget stærke materiale titanium.

Hvis jeg lige må nævne Omega, så vil det helt klart kede dig Peter...det er jeg næsten sikker på og du skal selvfølgelig vælge et Breitling som du kender fra tidligere og så bliver det bare det fedeste hverdags ur.

Jeg har endelig langt om længe fundet ro i mit nye gamle Breitling og har da en større samling ure som må lige og støve til i boksen, for hver gang jeg skifter til noget andet, så går der ikke lang tid før jeg savner mit Breitling.

Man burde bytte hele samlingen og få sig et Breitling mere, men egentlig har vi jo kun brug for ét godt ur, som nu den gode Henrik A har erfaret Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Henrik A
Svar
#4
Jeg ville vælge Avantage.

Udelukkende baseret på det visuelle.

Viserne er bare så clean og smukke imho.

-

Hvis du vælger et Aerospace, så skal du kigge forbi lorteøen til en kop kaffe/vin/vand/hindbærbrus..

Og hente dit gratis Breitling rejseetui og pudseklud.

Det er dit  Icon_hjerte

Men kun hvis du køber et Breitling Aerospace  Icon_sign

İmage

İmage
Mvh Kim 
Svar
#5
Af de to Breitling er jeg mest til Advantage, men idet du også nævner Omega'en (som du også har haft tidligere hvis jeg ikke husker forkert) ville jeg tage det før Breitling til hver en tid :-)
[-]
  • Henrik A, phrede, willy
Svar
#6
Citat:Viserne er vel spinkle for at man lettere kan aflæse displayet bagved? Jeg er med på funktionen, men for mig ødelægger det det samlere design, viserne er simpelthen for spinkle til et så stort et ur. (IMHO)

Jeg er enig, Henrik, ligesom jeg heller ikke er vild med timeviserens skeleterede udførelse - jeg synes at Avantagen´s visere er meget pænere. Når det så er sagt, så var min oplevelse med den grå Evo, at man trods alt vænnede sig til det og over tid ikke tænkte mere over det.


Citat:Hvis jeg lige må nævne Omega, så vil det helt klart kede dig Peter...det er jeg næsten sikker på og du skal selvfølgelig vælge et Breitling som du kender fra tidligere og så bliver det bare det fedeste hverdags ur.

Den konklusion er jeg i mellemtiden også nået til, Michael - 2254 er et gudesmukt ur, men nok desværre ikke langtidsholdbart som eneste "dyre" ur. Det bekræftes jo lidt af, at jeg allerede har haft uret ad 2 omgange og solgt det igen til fordel for noget andet. 

Af én eller anden grund har jeg altid mere eller mindre ubevidst set på 2254 som et "begynder-ur" - nok fordi det var dét ur, der i sin tid vækkede ur-interessen for mig.

Fsv. angår den lidt rå matte titanium finish, så foretrækker jeg personligt den fremfor de polerede ure fra Breitling - jeg kan godt lidet det rå og "tool-agtige" udtryk som den type titanium giver. Men det er jo et spørgsmål om personlig smag - din Airwolf er vildt flot, men ville nok ikke holde længe hos mig, før den blev skiftet ud  Icon_blink


Citat:Hvis du vælger et Aerospace, så skal du kigge forbi lorteøen til en kop kaffe/vin/vand/hindbærbrus..

Og hente dit gratis Breitling rejseetui og pudseklud.

Det er dit  Icon_hjerte

Men kun hvis du køber et Breitling Aerospace  Icon_sign

He he .......... vi har jo snakket om Avantage vs. Evo, Kim - og jeg vil give dig ret i, at Avantagens skive layout kombineret med viserne er langt det mest harmoniske af de to. Kunne jeg få lænken, kassen og lynetten fra en Evo med Avantagens skive og visere, så ville jeg ikke være i tvivl !! Men det er jo desværre ikke en option  Icon_e_biggrin1

Dog er jeg ikke længere i tvivl om, at det skal være en Aerospace fremfor Omega´en f.eks. - så dit tilbud om en kop kaffe på "lorte-øen" vil jeg meget gerne takke ja til (så må vi lige koordinere dag og tid senere) og jeg er blæst bagover med dit tilbud om rejse-etui og pudseklud  ....... tusind tak !!!  Icon_flag

Til gengæld, så står mit tilbud om en "foto-session" med dine ure ved magt, hvis du gerne vil have taget nogle billeder af dine ure  Icon_Up


Nå, men situationen er nu den, at jeg har sendt den private sælger af Evo´en et tilbud, som vi så må se, om han tager imod - gør han det, så tror jeg at det bliver Evo´en, der kommer på mit håndled. Men hvis jeg i forløbet får en dårlig fornemmelse, så går jeg tilbage til Avantagen. Jeg har skrevet lidt med den spanske urhandler, der har det til salg og han virker meget reel og svarer med det samme, selv om lørdagen. Den private hollandske sælger med Evo´en har jeg endnu ikke hørt fra trods en besked både i går og i dag + et købstilbud - men det er jo weekend, så måske han er optaget andetsteds.

Der er ingen af jer, der har kommenteret alderen på Avantagen - det er fra 2007 !? Jeg ved godt, at vi alle er vant til f.eks. vintage ure osv., men hvordan med et quartz værk der er 12 år gammelt ............ ikke noget man skal være bange for, eller ?
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#7
Alder på sådan et værk ?....her lytter jeg med Icon_smil

Jeg spurgte faktisk Peter Halse omkring levetiden, uden vi kom ind på i detaljer og som jeg lige husker Peter's svar...så længe uret blot er tæt og ikke lider vandskade, så overlever uret fint dig, eller noget i den stil.

Der er vel sådan med den slags elektronik, at det er bygget til at holde "evigt"
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
#8
Ja, det giver jo et eller andet sted mening, idet der i selve Quartz værket ikke er bevægelige dele i samme omfang som i et mekanisk værk  Icon_smil

Men jeg mener at huske at du bragte nogle nærbilleder af displayét på dit Airwolf, hvor det virkede som om krystallerne var blevet ældet og ikke stod så skarpt i kanterne ?
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#9
(04-05-2019, 04:17 PM)Miwes Skrev: Der er vel sådan med den slags elektronik, at det er bygget til at holde "evigt"

Jeg vil sige at så længe fabrikken vil give uret service kan det holde "evigt". Hvis de siger 15 år efter modellen udgår at der ikke laves dele mere til uret bliver det et problem. Jeg har dog ikke hørt om det hos Breitling. De laver nok fint service på uret mindst 30 år efter modellen er udgået. De kræver sig også betalt for det naturligvis, så dyrt er det, men uret bliver jo nok næsten som nyt.
[-]
  • pbr
Svar
#10
Intet elektronik holder evigt. Jeg arbejder med det til daglig og ser fejl konstant. Så personligt holder jeg mig til mekanik, når først det får en vis alder. Jeg vil meget hellere stå med et mekanisk ur der fejler end et elektronisk når det først bliver gammelt. Selvfølgelig er der ingen ko på isen så længe fabrikanten tilbyder service, men efterfølgende kan det give store udfordringer. Groft forenklet er det nemmere at finde en god urmager der kan lave et nyt tandhjul, end en der kan lave en ny ic kreds.
[-]
  • Jens, pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)