En lille ny Citizen NY0040
#1
I dag kom posten med en "familieforøgelse" - jeg har før herinde vist billeder af min sorte Citizen "lefty" dykker og i dag fik den så en blå tvilling.

Der er i begge tilfælde tale om automatiske 200m dykkere i Promaster serien med inhouse Citizen cal 8203 automatisk værk, med 23 sten og 44 timers gangreserve. Caliberen er fabrikeret af Citizens Miyota fabrik og er noget af en arbejdshest, men absolut uden dikkedarer og pynt. Værket kan (til forskel fra Seiko´s SKX dykkere, der er urets umiddelbare konkurrent) trækkes op manuelt, men kan ikke hackes. 

I mine øjne forekommer denne Citizen dykker mere harmonisk og "elegant" end Seiko´s SKX serie, men det afhænger jo helt af øjnene der ser - begge ure er gode og stabile arbejdsheste.

Den sorte udgave har ref. nr. NY0040-09EE og den blå udgave har ref. nr. NY0040-17L. Urene er 41mm uden krone og er meget komfortable at bære pga. den ringe vægt og kronen, der er monteret ud for kl. 0800.

Mit eksemplar af NY0040-17L er spritnyt og kommer i en sjov emballage hvor boksen er udført som en dykker-iltflaske. Samme emballage er også brugt til andre dykkere i Citizens Promaster serie. 

Som standard kommer den på en imho super flot blå nylonrem der står rigtig flot til skiven - den er dog desværre ligeså komfortabel som den rem, der følger med til "Pingo", hvilket vil sige, at den er stiv og bedst tjent med at blive erstattet af noget andet. Urets ringe vægt egner sig da også rigtig godt til en NATO rem, evt. en rem fra Erica´s Originals.

Uret kan fås på en original Citizen lænke, der dog desværre er med foldede led og med hule endestykker, men alligevel urimeligt dyr. Jeg har bestilt en original Citizen lænke til Eco-drive dykkeren ref. nr. BM0560-57E, der har massive led og endestykker og ifølge flere ur-fora skulle passe på dette ur også. Denne lænke er ret svær at finde, idet uret ikke længere laves, men jeg var heldig at finde et eksemplar i UK, som nu er på vej til DK. Paradoksalt er denne lænke billigere end den foldede "rasle-lænke" der er original til uret.

Men her følger billeder fra (den ret utålmodige og foretaget i bilen) "unboxing" af uret, samt et par billeder på RAF NATO rem fra Time Factors og sammen med sin sorte tvillingbror, der er faldet til ro på en CWC NATO i Admiralty Grey  Icon_smil  Jeg er ret overbevist om, at det bliver ét af mine yndlingsure - den blå sunburst skive er vildt flot, men dog svær at fotografere (flere forsøg skal nok følge  Icon_e_biggrin1 ) !! Ikke til at tro, at det er et ur til omkr. 1.500 kr. incl. forsendelse fra Tyskland !! 


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Tillykke med dykkeren Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
#3
Super fin og ret vildt til så små penge. Tillykke med det.

P.s. jeg elsker du laver unboxing i bilen :-)
[-]
  • pbr
Svar
#4
(30-04-2019, 08:14 PM)KimT Skrev: Super fin og ret vildt til så små penge. Tillykke med det.

P.s. jeg elsker du laver unboxing i bilen :-)


Takker  Icon_Up

Jeg kunne simpelthen ikke vente !!  Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Latterligt at man kan få så meget/flot ur for de penge Icon_not
Tillykke med det. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • pbr
Svar
#6
Til lykke med uret.
Jeg har for nogle år siden købt original rem til Pingo hos taucheruhren.de.
Er uret derfra?

Citizen har mange fine ure, og disse automatiske er måske på vej ud til fordel for Ecodrive?
Men jeg kunne også være fristet!

Mit Pingo kom med en lignende flaske.

Har kigget efter Citizen Promaster Tough, men der er ikke mange forhandlere.
/
Kristen
[-]
  • pbr
Svar
#7
(30-04-2019, 08:19 PM)khbk Skrev: Til lykke med uret.
Jeg har for nogle år siden købt original rem til Pingo hos taucheruhren.de.
Er uret derfra?

Kristen


Takker  Icon_Up

Nej, sælger fremstår som en privat sælger på eBay, men har dog allerede et tilsvarende ur til salg - det er formentlig en forhandler, der skal have luftet ud i noget varelager eller lignende  Icon_smil Alt gik smertefrit, sælger indvilligede i at sende til DK med Hermes og forsendelsen var lynhurtig ! 

Der er tale om et nyt ur, men med "blanke papirer", hvilket nok er begrundelsen for den lave pris. Men der er masser af tilsvarende ure til salg fra forskellige sælgere på den tyske eBay - de ligger normalt på en 1.700-2.500 kr.


https://www.ebay.com/itm/Citizen-Promast...Sw4fpcqHoz
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#8
Uh, det er en flot blå skive Icon_smil man bliver helt inspireret
[-]
  • pbr
Svar
#9
(30-04-2019, 08:19 PM)khbk Skrev: Har kigget efter Citizen Promaster Tough, men der er ikke mange forhandlere.
/
Kristen


https://www.ebay.com/itm/Citizen-Eco-Dri...Swgzpcqgms

Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#10
Tillykke med uret - det er superflot og helt vildt, at man kan få det til de penge.
[-]
  • pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)