Breitling AirWolf
#1
Jeg vil starte med en tråd om uret og så lidt billeder og selvfølgelig mine kommentarer omkring valg af denne model.

Det er bestemt ikke første gang jeg prøver Breitling og har fulgt mærket fra sidelinjen via web og magasiner.

Tiden med de volumenøse udgaver er stadig tilgængelig, men de vil helt klart noget andet og mindre IMØ.

Jeg er så mest til de store ure fra dem og har haft mange flotte udgaver, så sidst da jeg flippede et Breitling videre var jeg sikker på at min Breitling periode var ovre.

Peter Halse havde denne Breitling AirWolf og jeg kan rigtig godt lide modellen med den helt rigtige størrelse og jeg kunne vælge om det skulle være den ene eller anden helt nye lænke og jeg har det super med mesh og det blev valgt også selvom det normalt er en anden lænke der sidder på denne udgave.

Her kommer lige lidt fotos af uret og så lidt mere snak lige om lidt igen.

İmage 

Det sædvanlige wrist-shot og så lidt fra den kreative skuffe 

İmage

İmage

İmage

Størrelsen er kun på 43,5 men det passer mig rigtig fint og jeg er total vild med bagsiden som er et kunstværk efter min mening.

İmage


Sådan set er der kun en masse positivt at sige om uret, men lige en lille detalje som plager de fleste ejere af uret og det er skruekronen som programvælger, hvilket er en glimrende ide og ville virke helt perfekt....hvis man kunne låse den  Icon_computer

På nyere modeller har man set lyset og med tre hurtige tryk på kronen låser skærmen og den forbliver på det valgte....rigtig fedt  Icon_Up

Jeg har prøvet at støve manualen igennem for en løsning, men den ruller rundt og skifter hele tiden til alverdens andre muligheder, hvilket er det eneste jeg har at udsætte på denne model. En skam man ikke kan opdaterer uret på softwaren og få den mulighed, men det regner jeg ikke med og må leve med den detalje.

Hvor meget strøm det i så fald bruger ekstra ved jeg ikke, men det er noget jeg har valgt at leve med og vil ikke undvære denne skønne klokke med den lille "brist"  Icon_blink

Nu har jeg kun meget kort tid haft uret på håndledet og glæder mig til at langtids prøve denne skønne klokke og er helt klart igen Breitling fan  Icon_party

Ps. du er velkommen til at smide en kommentar og skulle du sidde med en løsning på den livlige krone/programvælger så lad mig høre.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Tillykke med din nye Breitling. De kan noget med deres design. Jeg har et Longines legend diver. Der har jeg tilkøbt en original mesh lænke. Super lækker i udførsel og forbavsende tung! . Efter at have nærstuderet dine iøvrigt super fine billeder, så ligner den Breitling lænke min Longines lænke.... Tænker specielt på de “fikserede” led tættest på låsen, og den højglans polerede lås er som en tro kopi/ sikkert den samme leverandør til Breitling og Longines
Her er et par billeder af LLD på meshİmageİmageİmage




Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#3
Mange tak og det er en lækker mesh-lænke som følger uret og som altid når det kommer fra Breitling, så er det top kvalitet.
Lænken er normalt til deres Superocean Heritage 42 og koster ca. 650 $

Det ser ud til at lænkerne minder om hinanden Icon_Up

På min lænke er der fine små led og det er ret godt lavet og integrerer fint sammen med resten.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
På Longines er der også små led som integrerer sig flot med selve mesh delen, som jeg husker det gav jeg 3700 kr for lænken. Mange penge, men det hele værdah irriterende,får ikke det hele med pga. Tapatalk...İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#5
Det ser ud til at være samme system Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Nu har jeg støvet gennem manualer og nettet efter en mulighed for at låse "kanalvælgeren" men det er ikke en option på denne udgave, så det er en del af charmen Icon_lol

Men ellers bortset fra det, så er jeg ret vild med uret og føler på en måde at jeg har fået lidt vintage og super fed Breitling dna på håndledet.

Den mere moderne udgave som jeg vil kalde et rigtig smartwatch var også et lækkert ur, men kassen på denne lidt ældre klokke har lige det som jeg værdsætter rigtig højt og den blankpolerede og afrundede kasse er bare med sin store rotor på bagsiden helt i top, så jeg er total happy for min "nye" Breitling.

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Avantismo, doxa300, pbr
Svar
#7
Jeg har søgt en del omkring uret og specielt bagkassen med rotor-bladene som er helt unikke, men ved nogen af jer hvornår designet opstod.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#8
Micki fra Dreamwatch har en Airwolf med sort skive til salg - da jeg i sin tid købte min Aerospace Evo stod valget mellem dén og den sorte Airwolf. Det endte med at blive Aerospacen, men den anden har tit fristet mig.

Desværre har jeg ikke længere mulighed for det samme ur-budget som tidligere Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Miwes
Svar
#9
Det kan være svært at finde midler til alle vores ønsker Icon_blink

Som sagt nyder jeg mit fantastiske ur og da det har nogle år på bagen er der masser af tegn på det når man kommer helt tæt på, så her lige nogle makro skud.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#10
https://www.watchesonnet.com/blog/breitl...olf-watch/
Her er de inde på at bagkassen udformning generelt skyldes to ting.

1. En hyldest/link til urets flyver "afstamning"
2. Udformningen virker som resonans kammer til urets alarm. (Fed detalje)

Tillykke med det. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)