F-P Journe bog
#1
Fik tid til at få læst min nyeste bog her i dag. Det er en biografi om F-P Journe, der fortæller hans livshistorie fra han blev født i Marseille i 1957 til i dag.

Den udkom i november 2018. Kan købes via FP Journe butikkerne og vist også på Amazon.

http://thejourneguy.com/news-f-p-journe-...rre-grosz/

Det er en smuk, smuk bog i top udførsel. Ca. 360 sider med tekst og billeder.

Og historien er for vild. Som utilpasset ung fyr bliver han smidt ud af den franske folkeskole uden eksamen. Hans enlige mor har kun en udvej for at sikre ham en fremtid. Han bliver sendt i urmagerskole i Marseille. Ender med at blive smidt ud derfra også, selvom han brillerer i faget. Allersidste chance er hans onkel i Paris, der tage ham ind i sin butik, der restaurerer de fineste ure man kan opdrive.

Og derfra får Journe så luft under vingerne, lærer disciplinen, møder urentusiaster på højeste niveau og bygger så lige - iløbet af fem år i sin fritid - sin egen tourbillon i hånden. Eneste anden, der havde gjort det på det tidspunkt var legenden George Daniels. Åh, by the way - Journe var 25 da han var færdig med det lille stunt...som skaffer ham en plads ved bordet med de helt tunge drenge.

En smuk bog...

İmage

Det her lavede han som 20-25 årig....

İmage

En smuk, smuk bog

İmage

İmage

Og så må man jo have et passende bogmærke...

İmage

Selv siderne af bogen er i høj kvalitet...

İmage

Hvis du vil forkæle dig selv, så køb denne bog. Den er billigere end hans ure...

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Super flot bog Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Fedt Clua! Den vil jeg bestille. Altså bogen i første omgang. Lyder spændende! Tak for anmeldelsen.

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
Haha. Har rettet mit navn ;-)

Du kommer ikke til at fortryde det. Det er en vild historie, nærmest som skønlitteratur - og så er der billederne af hans produktion. Der ligger kæben bare nede på gulvet. 

Claus

[-]
  • base924
Svar
#5
Der er et vist æstetisk slægtskab med Daniels, når man ser på det lommeur. Meget elegant. Jeg bliver vist nødt til at kigge indenfor I butikken I Paris til sommer, og købe den bog.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#6
(11-04-2019, 01:48 PM)Larsb Skrev: Jeg bliver vist nødt til at kigge indenfor I butikken I Paris til sommer, og købe den bog.

Måske kan du forhandle den med, når du køber et ur Icon_drunken Icon_hjerte Icon_study
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#7
(11-04-2019, 01:48 PM)Larsb Skrev: Der er et vist æstetisk slægtskab med Daniels, når man ser på det lommeur. Meget elegant. Jeg bliver vist nødt til at kigge indenfor I butikken I Paris til sommer, og købe den bog.


Du kan også skrive til dem og få den sendt....men så har du jo en undskyldning mindre for at gå derind....så det er nok ikke en god idé. Haha.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • base924, Larsb
Svar
#8
(11-04-2019, 02:52 PM)cfnissen Skrev: ....så det er nok ikke en god idé. Haha.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Til sidst er der jo ikke engang grund til at tage til Paris. Worst idea EVER!  Icon_lol
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#9
Enig. Jeg står til strafpoint. Er straffen to minutter med et slemt ur på armen, fx ...et Rolex Daytona Mobutu?

İmage



Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • base924, Jens, Larsb
Svar
#10
Omg

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)