40 års fødselsdagsgave - Omega eller Grand Seiko
#1
Nå, jeg står for at skal købe mig min 40 års fødselsdagsgave. Jeg har besluttet mig for én af disse to ure, som jo egentlig er ret forskellige. Jeg har tidligere været (og er stadig i en hvis grad) til de lidt større ure, har pt. bla. et Rolex Deepsea og et Seiko Marinemaster. Jeg kunne dog godt tænke mig at prøve noget lidt mindre, mere dressy, og mere komfortabel, som forsvinder mere på armen, hvis det giver mening?

Jeg har haft den gamle model af Planet Ocean 45mm, som jeg solgte til fordel for et Panerai, så kender Omega og deres kvalitet, men kender ikke den nye model, som ser lækker ud, plus den er lidt mindre end den jeg havde. Er ikke så vild med HE ventilen der stritter ud på siden af urkasses, det ødelægger lidt symmetrien for mig, men ellers er designet lige mig.

Grand Seiko tiltaler mig fordi det har et klassisk design og det er total understated. Den helt rene og enkle urskive synes jeg er noget af det flotteste jeg har set på et ur - period. Det er ikke flashy som Rolex/Omega og kvaliteten er helt på højde med de to. Samtidig er den model SBGH001, som jeg har set på, væsentlig mindre (40mm) og den vejer også noget mindre end Omegaen.

Så hvad pokker skal man vælge? Gå efter det sikre og lidt kedelig valg i Omegaen. Den kan altid sælges igen (og pengene kan hentes hjem), hvis man fortyder eller skal jeg satse butikken og følge hjertet, som siger Grand Seiko.

Problemet er bare, hvis jeg ikke bryder mig om GS'en (har ikke prøvet den IRL), så taber jeg sandsynligvis penge på den og den kan blive svært at omsætte. Markedet for GS er ikke voldsomt stort i EU/DK endnu.

Hvad ville I gøre - Omega eller GS?

P.S. Andre forslag til ur modeller modtages også gerne i budgettet 30-40 kilo. Men det skal være stilrent og minus kronograf.

İmage

İmage
Svar
#2
Har jeg også været, købte en Sumo, men føltes som et anker på armen, Både i Fields og Poul Halse har Gs, du er nødt til at prøve et Gs, så får du også set det IRL, og de er SÅ fede..

/kim
Svar
#3
Jeg er nok farvet. 

Har prøvet begge. Har pt ikke noget GS, men har et PO 42mm

Jeg købte et GS springdrive GMT i privat handel i nystand. 

De er ikke tit til salg så man skal være ret hurtig ved havelåge. 

Gik med det i 6 mdr og solgte det privat. 

Tabte ikke en krone. Tværtimod fik jeg et par tusind mere end jeg havde givet. 

Så det kan lade sig gøre. 

GS er bare helt specielt....

İmage
Mvh Kim 
Svar
#4
Skal det være stilrent ville jeg gå efter GS

İmage

Rigtigt nok er Omegaen nok nemmere at sælge måske, men det ville da være synd at sælge et mærkerings ur synes jeg.
[-]
  • Reno
Svar
#5
Seiko'en er et super ur, men jeg er for stor fan af Omega til ikke at vælge det.

Jeg er dog forudindtaget, så i bund og grund kan du ikke bruge min mening til noget :-)
[-]
  • p.sebastian
Svar
#6
GS any Day Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Reno
Svar
#7
Jeg tænker at du skal følge dit hjert, og det siger GS, skriver du.

Men syntes lige du skulle tjekke den nye Seamaster 300 , det er virkelig også et lækkert ur, i det prisleje du søger i.

https://www.youtube.com/watch?v=87uQFLg7vE8

PS fedt at du stadig har dit Rolex deepsea, kender dit ur, da jeg købte det ved Rolex AD;-)

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#8
(16-03-2019, 09:23 PM)Henrik A Skrev: PS fedt at du stadig har dit Rolex deepsea, kender dit ur, da jeg købte det ved Rolex AD;-)

Og det tikker bare stadig troligt derudad, og har stadig sit første service tilgode. Holder fint tid. :-)
[-]
  • Henrik A
Svar
#9
Rolex holder jo også priserne rimelig godt, uden jeg dog skal spå om fremtiden. De laver også nogle fine ure i den prisklasse du søger i, et bud kunne være denne her. Dog ikke et stort ur, men utroligt smukt

https://www.rolex.com/watches/oyster-per...-0003.html

Det er som om trenden går mod mindre ure, nu kender jeg ikke størrelsen på dit håndled, men måske det kunne være en mulighed:-)
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#10
Hvis jeg havde 30-40k mærket "nyt ur", ville jeg nok også oprette et post som din, men Omegaen var udskiftet med Parmigiani Kalpa XL.
Tillykke forresten Icon_flag
İmage
[-]
  • p.sebastian
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)