Det var ikke længe jeg kunne holde mig...
#61
Det var/er en kæmpe opfindelse Seiko gjorde som gav dem mange patenter,
Me. den har i mange år slet ikke fået den anderkendelse den har fortjent.

Jeg er stor fan og har set dette klip mange gange Icon_blink
https://m.youtube.com/watch?v=FbmKZ5JXyjo

Jeg er ikke i tvivl om at den manglende anderkendelse det skyldes 2 ting
de andre mærker var grønne af misundelse,
Og derfor tonede de deres beundring ned for ikke at miste deres egen agtelse i kunde gruppen.

Seiko er ikke et mærker som generelt råber op om hvor højt og bredt de favner,
Derfor forstår mange ikke at Seiko ikke bare er et Seiko.

Dette har dog hjulpet efter at Hoodinki har fået øjne op for dette,
Da de har hjulpet mange med denne forståelse.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Reno
Svar
#62
Helt enig med Jacob. 

Hvis Rolex havde opfundet Springdrive teknologien, så ville det helt sikkert blive hyldet som det 8 vidunder. 

Pyt. 

Jeg anerkender og genkender kvalitet UANSET hvem der er producenten.
Mvh Kim 
[-]
  • Reno, Stensbjerg
Svar
#63
Er der nogle som har ure med 100% mekanisk teknologi som holder 1 sek. i døgnet?
Mener jeg så en video med Patek som nævnte at grænsen for dem med deres Tourbillon lå omkring 1 sek. i døgnet.
Dvs. de to principper har ca. samme præcision. Tourbillon og Carrousel regnes sikkert som lidt "finere" end Spring Drive da man trods alt benytter sig af elektronik til at justere et mekanisk værk. Men spændende med Spring Drive og den tålmodighed de har haft med udviklingen. Det ligger i deres mentalitet at man bliver ved indtil det er perfekt. De har altid været gode til at forfine andres opfindelser. Tænk blot på kamera industrien.
Svar
#64
Seiko er for vilde,
har det interessen kan man læse hvor vildt de har også taget,
Quartz og almindelige mekaniske værker i deres tungere model serier de nøjes ikke bare. Icon_cool

Her bliver de andre også sat på plads. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Reno
Svar
#65

Der kan man så til gengæld sige at Citizen Chronomaster som er i Quartz overgår Grand Seikos Quartz mht. præcistion. Normalt max 5 sekunders afvigelse om året imod Grand Seikos max 10 sekunders afvigelse og de nye Citizen Chronomasters, der kommer nu om 6 måneder kun 1 sek. om året, og da man indstiller tiden med kroneudtræk uden at stoppe sekundviser og kun skal flytte timeviser skal der næsten ikke indstilles. Det mest lækre er nok at de er Egodrive så batteriet skulle holde 9 - 11 år inden det ikke kan lades så godt op mere. Mener ikke Grand Seiko komer ud med den teknik endnu på deres Grand Seiko Quartz modeller, men det kommer nok vil jeg næsten tro.

De er dog 2 ting der tæller lidt ned. Nr. 1 er et meget lille udvalg vel på 6 til 9 modeller, men også at selve værkets tandhjul og dermed olie ikke er indkapslet i lufttom rum som på Grand Seikos modeller. Dog er den meget store fordel ved det hele den meget lange batteritid. De nye Citizen med 1 sek. afvigelse om året mener jeg kommer til at ligge på 35.000 - 45.000 kroner, så det er jo en god portion penge.
Svar
#66
Citizen sælger deres Q-værker til andre mindre kendte?     …..f.eks. Skagen ure....synes jeg har læst at de benytter Citizen......men nok ikke deres "high-end".
Japanernes måde at arbejde på afspejles nok af deres fortid hvor ting tog den tid det nu tager at lave det ordentligt. F.eks. det gode eksempel med hvordan et Katana laves fra grunden (nok lidt off-topic):
https://www.youtube.com/watch?v=VE_4zHNcieM
Svar
#67
En video jeg altid nyder at dele når man snakker om kvalitet



Mvh Kim 
[-]
  • MichaelA
Svar
#68
Han laver også nogle gode reviews/indslag, måske Youtubs bedste!
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • cfnissen
Svar
#69


Skagen ure har brugt en del Swiss Ronda Quartz værker med batteri indikator, men bruger også Citizen til nogle af deres værker.
Svar
#70
Da jeg så et Skagen ur for første gang troede jeg det måtte være et dyrt ur. Mange modeller er ret elegante og ser ud af mere end de er. Købte et da en butik lukkede for nok 15 år siden. Et Titanium hvor lænken også er titanium. Ganske billigt ur. Det går stadig som det skal. Når man stiller på uret kan man godt mærke det ikke er et Roamer som er det dyreste mærke jeg har. Men det har ikke så meget med Seiko at gøre andet end vi var lidt ovre i Citizen...…..
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)