Det var ikke længe jeg kunne holde mig...
#51
:-)

Så er det pakket ud - førstehåndsindtrykket er godt. Størrelsen er faktisk fin - mindre end mine andre ure, men stadig en rigtig fin størrelsen. Vægten er heller ikke noget problem - det er meget let, men igen, ikke noget jeg tænker over.

Det er svært at tage et ordentligt billede her til aften, men regner med man bedre kan fange skivens struktur i dagslys. Det prøver jeg ihvertfald i morgen. I hører nærmere :-)

İmage




Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#52
İmage
Lyder som en god start - glæder mig til til at se flere billeder
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#53
Jeg er lidt skuffet over standen på lænken - uret blev beskrevet som Very good på Chrono24 og sælger beskrev det som Very light scratches from daily use. Hvad siger i? Er jeg pylret? :-)

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#54
Nu kan billeder af lænker være svære at tage, men jeg synes ikke du er for pylret. Det er mere end very light. 
Men fantastisk lækkert ur. Er selv fristet af at købe et Grand Seiko som et minde om min tid i Asien som er ved at sluttet. Tror dog jeg vil gå med en af Quartz modellerne.
Enjoy
Kim
Svar
#55
Den lænke har da set noget mere end very light use. Så nej, jeg synes ikke du er pylret.
Har han vist dig gamle billeder af lænken?

Men for pokker hvor er den skive smuk! Icon_party
[-]
  • Reno
Svar
#56
Lænken er helt sikkert ikke korrekt beskrevet Icon_e_confused
men snowflake Icon_hjerte Icon_drunken Icon_not

Mit top pick hos GS er deres jubilæums model med grøn skive men den er stukket af,
anden pick er snowflake f.ck hvor er det bare en fed skive/effekt. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Reno
Svar
#57
Tak for jeres input - den tager sig noget bedre ud i daglys. Heldigvis...

İmage

Jeg vil dog stadig ikke kalde det Very light scratches. Jeg er i dialog med sælger. Så må vi se hvad vi finder ud af.

Uret i sig selv kan dog et eller andet :-)

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • BadHamster, HG, MichaelA, pbr
Svar
#58
Nydeligt ur og spændende ingeniørkunst bag!
Måtte lige finde ud af hvad Spring Drive egentlig er.
Som jeg nu har forstået det er det et system med en quartz sten, der gennem en bremse-funktion, som jeg ikke kan redegøre for, konstant regulerer uret (bremser og slipper bremsen) så det hele tiden kører præcist. Også når gang-reserven er ved at være opbrugt.
Den kvarts-regulering erstatter escapement, så man får et mekanisk ur med en kvarts-intelligens!
Cool!
Disclaimer: jeg kan sagtens have fanget det forkert.
Mvh Jens
Svar
#59
Spring drive kan også (mener jeg) jeg kaldes et hybrid ur selve energien laves mekanisk,
men den opsamles og udløses ved at bruge Quartz/magnetisme teknologi.
https://m.youtube.com/watch?v=KJyWWSLHelU

Det er ganske enkelt genialt,
affejer man disse ure som just another Quartz så udstiller man blot sin egen uvidenhed,
Der er ingen tvivl om at der i branchen er stor respekt omkring spring drive Opfindelsen.

En stor nød som kun Seiko kunne knække Icon_cool
Men alle andre ville ønske det var dem. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#60
I følge informationen på hjemmesiden tog det kun 28 år og 600 prototyper at udvikle "spring drive":
https://www.grand-seiko.com/nz-en/about/...pringdrive
[-]
  • Reno
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)