LP plader - det havde jeg ikke troet
#1
En kollega på mit arbejde spurgte om jeg kunne tænke mig et gammelt B&O anlæg, der ellers blot blev smidt ud....YES! det kan jeg da i den grad tænke mig og så har jeg lige pludselig fået gang i gamle LP plader og finder ud af at det er total "hip" med gamle plader.

Det gamle anlæg bliver så til hyggelige gensyn med de gamle plader, som jeg finder rundt omkring i genbrugsbutikker og der går helt sport i at finde nogle af de gamle skiver jeg engang havde i min pladesamling, som dengang blev foræret væk, da CDen kom frem.

Hvor er det bare hyggeligt med disse gamle plader og er total overrasket over at helt unge mennesker er blandt kunderne til disse plader.

Hvordan med jer ur nørder er i også til de gamle plader 

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • HG, MichaelA, onkeldunkel
Svar
#2
Jeg har da stadig min samling fra tilbage da far var dreng, men min pladespiller er ikke i noget nær samme flotte stil som din!
B&O kan altså bare noget helt særligt. Det ville være nærmest blasfemisk at smide det smukke anlæg ud.
Svar
#3
Bruger langt mere tid på lyd end ure. Køber både vinyl og CD’er. Her er mit anlæg:

İmage
[-]
  • HG, keldw
Svar
#4
Wauw det var da noget af et anlæg Icon_Up

Tilbage i 70 og 80 var det HIFI anlæg for mig og det var en sjov tid, men rigtig dumt at man solgte sit grej og vildt dumt at man forærede sine plader væk.

Jeg får lidt af den hygge tilbage med denne chance og nyder mit skønne B&O anlæg, som selvfølgelig ikke kan følge de nye super spilledåser man kan købe i dag, men det rækker fint til mit ønske og kunne ikke falde mere heldigt.

Gad vide hvad man har gjort at man skal være så heldig...først Timegrapher og så et B&O anlæg, det er bare så skønt og glemmer ikke at være super taknemmelig Icon_not

Jeg kunne godt bruge et råd til hvad der er bedst til at rense nålen ??

Problemet med min pladespiller er at nålen ikke har meget afstand, så de der nye gele-klister-rense-dimser er ikke muligt at bruge.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#5
I forbindelse med en video jeg har lavet af mine nye ure, så kan man se min nye gule vaskemaskine til LP plader.

Den har nu været i brug og kan helt klart anbefale at vaske plader...specielt når det kommer til gamle plader fundet på loppemarkeder  Icon_blink



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
(06-03-2019, 11:08 PM)Appleboy Skrev: Bruger langt mere tid på lyd end ure. Køber både vinyl og CD’er. Her er mit anlæg:

Der bliver da også brugt tid på LEGO  - den VW er fed Icon_Up
Svar
#7
Ja en smule LEGO bliver det også til - Frihedsgudinden kan i øvrigt anbefales ?
Svar
#8
Vintage HIFI er da bestemt også indover mine interesser. Specielt engelske quad. Alt er dog pakket ned i forbindelse med at jeg er udstationeret. Skal dog nok snart retur og så kommer det i brug igen. Er specielt glad for elektrostatiske højtaler, rørforstærkere og så vinyl.
Svar
#9
Jeg har aldrig skilt mig af med mine gamle vinyl og CDer, og jeg køber stadig begge dele. Jeg har også min gamle B&O grammofon og den fungere sådan set meget godt, men det er svært at få pickupper til den. Det hinder mig dog ikke I at høre vinyl rimeligt ofte.

Jeg har faktisk en grammofon mere. Det skyldes, at jeg på et tidspunkt ønskede mig den B&O radio, der går under navnet tegnebrættet. Jeg spredte budskabeet blandt venner og kollegaer, og jeg endte også med at få fat I et eksemplar, men undervejs i processen fik jeg en del andre stykker B&O udstyr, så jeg nu har en mindre samling, som desværre bare står pakket væk. Jeg er uforbedrelig samler, så jeg nænner ikke at smide dem ud.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#10
Fruen i huset har en samling som hun snakker om at få lyd i igen,
Selv er jeg ikke fra vinyl generationen. Icon_blink

Jeg startede direkte op med CDer og har en massiv samling i dag,
Før i tiden gik jeg mere Hi-Fi med et Nad anlæg med Dali højtalere,
Hvilke et set up som dækkede alle anledning med musik. Icon_not

Også et rigtig fedt set up du har der Torben. Icon_Up

Før jul stod jeg og skulle skifte vores tv set up ud og jeg besluttede mig for at vende de intet sigende butikker ryggen efter endnu en total ringe service da jeg kort forinden købt ny telefon.

Så jeg tog i Hi-Fi klubben og kom hjem med nyt TV og surround-anlæg
Anlægget var 1000kr billigere end den Soundbar jeg havde kig på,
Men efter en snak omkring hvad jeg skulle bruge lyd anlægget til
blev jeg frarådet at bruge de ekstra 1000kr.

Vi satte det sammen jeg havde brugt for, så fik jeg den vejledende pris
og så forhandlede vi os frem til dags prisen. Icon_cool

Her kunne giganten, power og hvad de ellers hedder på alle områder lære noget,
Jeg vil opfordre alle til at give Hi-Fi klubben et skud før man køber den elektronik de sælger,
Andre steder jeg er ihvertfald helt færdig med de højtråbende amatører.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, HG, Larsb, MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)