Favoritten - del 14 - Panerai
#1
Star 
Favoritten - del 14 - Panerai

Hvilket ur fra Panerai - og kun Panerai - er dit absolutte favorit-ur?

Man kan sige meget om Panerai og det er der også mange der gør Icon_e_biggrin1

Retningen de har taget de seneste år er noget mange hardcore fans absolut ikke er glade for. Personligt har jeg tidligere været glad for Panerai, men er det faktisk ikke rigtig længere. Dog er der nogle af de tidligere modeller som stadig kan kilde lidt de rigtige steder.

Skulle jeg vælge et Panerai som jeg gerne så på min arm, ville det uden tvivl være et Pam25. Der er bare noget over det rå look, som jeg ikke kan slippe helt.

Billede fra nettet.
İmage

Hvilket Panerai er din favorit?

Tidligere tråde:
Favoritten - del 13 - A.Lange.Söhne
Favoritten - del 12 - Certina
Favoritten - del 11 - Audemars Piguet
Favoritten - del 10 - Longines
Favoritten - del 9 - (TAG) Heuer
Favoritten - del 8 - Zenith
Favoritten - del 7 - Jaeger LeCoultre
Favoritten - del 6 - Seiko
Favoritten - del 5 - Patek Philippe
Favoritten - del 4 - Rolex
Favoritten - del 3 - Breitling
Favoritten - del 2 - IWC
Favoritten - del 1 - Omega
Svar
#2
Jeg er faktisk stadig meget glad for mit Pam 111.det er et dejligt robust ur, som var mit daglige ur i over 10 år. Nogle af de lidt mindre og fladere modeller kunne måske friste en dag, men det er ikke noget, der ligger øverst på listen. Her er det tredie generation

İmage

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#3
Det Panerai jeg synes har været mest tiltrukket af var et Pam 005 der var PVD behandlet.
Svar
#4
Smile 
http://paneraiworld.blogspot.com/2013/03...eview.html
The most beautiful ever,might even get it again Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Larsb
Svar
#5
Panerai bliver aldrig min favorit, men skulle jeg vaelge blev det en helt almindelig Radiomir f.eks. PAM 210
Svar
#6
Jeg havde fundet favoritten - troede jeg...

Pamela 001A - T-skive fra 1998....

Fedt ur der aldrig blev brugt så det blev byttet væk til en ven der heller troede han kunne leve uden sådan en 1A og da han ville af med sit ubrugte Omega Speedy thuesday 1 så tjaa...

Så jeg fik endnu et box ur mod et box ur da jeg har "Mit eget SP1"...  Icon_sign

OG makkeren skød 1a'eren af også....

Skulle jeg rode mig ud i en nyere Pamela i dag(Det sker nok aldrig dog) - så ville det være for at prøve noget anderledes...

OG der ville jeg gå efter en med 42 mm kasse UDEN den store krone beskytter med sort/blå sunburst gradueret skive aka: 

PAM 933 Radiomir 1940

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • Larsb
Svar
#7
Jeg ville nok enten vælge et 177, eller det nyere og lidt mindre 676.
Jeg havde et 111, men det blev for tungt og for meget "bling" til mit håndled. Et 177 i titan kunne godt friste mig igen, men 676 virker nu også tiltalende.
İmage İmage
[-]
  • Larsb
Svar
#8
Hvad er det lige, det dersens  Panerai!!!  Nogle gange føler jeg mig voldsomt tiltrukket af f.eks. PAM372, så kommer jeg tilsat tænke på “bøffens” størrelse. Puh, turnoff. Men der er sgu et eller andet frækt ved den 47mm. klokke. 
Jeg havde et 45,5mm PO, det er det eneste ur jeg har solgt, det var for voldsomt/stort til mit håndled. Ellers var det et dejligt ur. Ved godt den også findes i 42 og mindre. Men de er uharmoniske i mine øjne. 
Men tilbage til PAM. Der er også kantstens afskrivningen at tænke over. Er lidt skør, men mine ure skal være jomfruelige når de erhverves. Altså hvis PAM 372 skulle afskrives, pga. størrelsen så gør det alvorligt ondt i en almindelig kabelbisses øjne:-)
Alt i alt så er drømme jo toldfri. Og der popper nok noget andet op engang.
Billede tyvstjålet fra nettet....İmage
[-]
  • Larsb
Svar
#9
Har aldrig ejet et Panerai.

Det kommer nok en skønne dag.

Rent visuelt er jeg ret vild med PAM610

Super clean og smukke linier

İmage
Mvh Kim 
[-]
  • Larsb
Svar
#10
Skulle jeg have et Pam skulle det være med sandwich skive,
Et værk der angiveligt har JLC dna (8 days) gerne med kig ind til,
Et bud kunne være denne som jeg syntes er anderledes på en fed måde. Icon_cool
https://www.chrono24.dk/panerai/special-...344690.htm
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)