En Multifunktions Timegrapher kom forbi
#11
Det er faktisk rigtig sjovt og så må man jo gøre det ud af det man vil Icon_Up

Her lige et link til dagens testfotos.

https://photos.app.goo.gl/tko72fAXeRLVb2yi8
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#12

Jeg har sat tape på stål dimserne som holder uret fast. De kan ridse. Mht lift angel, så mener jeg der er 4 indstillinger så man kan ikke stille den helt nøjagtig altid, men det kunne være sjovt hvis du lavede en test hvor de sætter et ur på med liftangle 52 og så sætter den ned til, måske det laveste maskine kan, nemlig 44 eller 48.  Jeg har ikke nærstuderes indstiling af indstilling på liftangel på timegraphen.
Svar
#13
Jeg har prøvet at ændre på lift angel, men mangler at teste noget mere, så er i gang.

Fint råd ang. tape/beskyttelse Icon_Up

Jeg er naturligvis klar over at de meget dyre udgaver af disse Timegrapher, kan noget mere og vil ikke på nogen måde forklejne dem, men jeg er ovenud tilfreds med de muligheder jeg har med min udgave og får min nysgerrighed styret. Icon_e_biggrin1
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • doxa300
Svar
#14
Dejligt at se den spreder glaede Icon_smil
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
#15
Det kan du lige tro Kim  Icon_Up

Og jeg er meget taknemmelig for din gavmildhed  Icon_not
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Avantismo
Svar
#16
Jeg har tidligere kikket på sådan en, kunne godt være det var nu det skulle prøves. Det er en fed gadget

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
[-]
  • Miwes
Svar
#17
Her lige lidt mere om min erfaring med den nye Timegrapher.

Jeg har prøvet at ændre lift angel og det giver ikke noget særligt på beat error, hvor jeg har det indtryk at den lille uro der sidder og vrider fra side til side og den forskel i mikrosekunder (skulle gerne ligge på 0,0) den er stadig det samme, men sek. plus minus ændre sig.

Lad os kigge konkret på et ur jeg tester.

Det ligger og svinger på 21.600 svingninger og har en lift angel på 53 (den skal jeg selv justerer) og lige da uret blev testet lå det på -1 til + 1 sek. hvor nu nogle dage efter, så ligger uret stadig med en beat Error på 0,0 men nu er der + 5 til 6 sek. så uret vinder altså lidt tid i døgnet.

Man kan jo godt forestille sig at nu er uret blevet rørt og den næste måned vil det stabiliserer sig og kunne så justeres ind evt.

Et andet ur jeg har testet ligger med en beat Error på 0,3 og vinder + 14 sekunder i døgnet så her kunne en justering af beat Error måske rettes så uret ikke ville vinde så meget tid.

Lige nu vil jeg ikke åbne de nye ure og ej heller rette dem så længe der er garanti på urene, men på et tidspunkt tager jeg nok et af de ældre ure jeg har haft åben og prøver krafter med justering....jeg har prøvet før med et russer ur og det går stadig indenfor plus minus 6 sekunder.

Jeg har det altså rigtig sjovt med denne nye gadgets og er helt vild med at blive klogere på den.

Min kone har et Rado af lidt ældre dato og det svinger stadig så fint og fremstår til stor overraskelse som et ur i super form....det er jo noget som jeg aldrig før kunne tjekke, velvidende at man også kan gå helt i panik med de mange målinger, hvis man er typen der måler sig usikker.

İmage

PS. de to ure jeg tester er udstyret med et Seiko NH 35 og Seiko kalder det 4R35.

Værket er bygget som en gammel traktor...ikke for kønt, men det køre bare.

İmage

İmage

De to ure jeg tester er helt klart noget der deler vandende, men fred være med det jeg har som i ved ikke noget problem med det.

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#18
Fed bemærkning, måler sig usikker. Det er jo sådan, at med alle måleinstrumenter. Så afhænger det aflæste af brugerens erfaring. Man kan kun stole på et mål/værdi. Hvis man har tillid til instrumentet.
Har i 30 år målt til kabelfejl, med bromålinger og aflæsninger af reflektometer af diverse resultater/ læs mange opgravede forgæves meter.... Erfaring er med i alle aflæsninger af diverse instrumenter. Fedt du kaster dig ud på dybt vand. Kun sådan får man erfaring?
[-]
  • doxa300, Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)