Salg på Chrono24 - køber vil afhente vha. kurer
#1
Jeg har fået et godt bud på mit VC, men køber (udenlandsk) vil afhente hjemme ved mig vha. en kurer. Ville I være ok med det? Hvordan sikrer jeg mig f.eks. bevis for at uret er afleveret til kureren? Jeg tror ikke det er et kendt kurerfirma.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Det ville jeg være lidt mistænkelig overfor, medmindre penge var afregnet på forhånd.
Svar
#3
Er enig med Kim her, det vil i den grad være en fordel, hvis der er afregnet på forhånd.

Med hensyn til bevis kan du måske tage billeder af processen eller sørge for, at kureren får registreret leveringen på en måde, hvor du har et bevis, eller for eksempel ved at bede om en kvittering for afleveringen.

I forhold til det juridiske mener jeg, at varen sådan set er leveret, så snart du har afleveret pakken til kureren - så skal du selvfølgelig bare bevise, at du rent faktisk har afleveret den til kureren.
Svar
#4
Det er gennem Chrono24, så jeg ville ikke sende adressen før pengene var indbetalt til Chrono24.
(13-02-2019, 02:22 PM)KimT Skrev: Det ville jeg være lidt mistænkelig overfor, medmindre penge var afregnet på forhånd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tak for svar (også til Kim :-))

God ide - jeg tænkte man måske kunne tage et billede af pakken og ID fra kureren sammen.

Derudover kunne man tage billeder af uret mens man pakker det ind/ned.

Jeg har også lige solgt mit Seiko til 5.000 - der er jeg ikke så bekymret, men med VC’en er det bare lidt flere penge :-)

(13-02-2019, 02:51 PM)omegafan Skrev: Er enig med Kim her, det vil i den grad være en fordel, hvis der er afregnet på forhånd.

Med hensyn til bevis kan du måske tage billeder af processen eller sørge for, at kureren får registreret leveringen på en måde, hvor du har et bevis, eller for eksempel ved at bede om en kvittering for afleveringen.

I forhold til det juridiske mener jeg, at varen sådan set er leveret, så snart du har afleveret pakken til kureren - så skal du selvfølgelig bare bevise, at du rent faktisk har afleveret den til kureren.





Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
Med mindre det er et anerkendt firma som DHL, FedEx etc. ville jeg ikke gøre det. Lyder som alt for meget bøvl
Svar
#6
Hvis det er penge der går ind på Chrono24s konto ( altså en handel via deres trusted checkout ) ville jeg da lige høre dem om de har det fint med den “arbejdsgang”.
Svar
#7
Du skal passe på to ting her:
1) Er pengene gået ind på din konto? Det er et must. Ikke noget med kvittering fra købers bank. OK, ser nu at det er igennem chrono24.
2) Hvordan sikrer du dig at den person du overdrager uret til er købers mand?

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#8
Tak for alle jeres råd - en lille opdatering herfra. Jeg har skrevet en del med køber og hun fortalte selv, at hvad hun arbejdede med (firma + indenfor ure/smykker) og derfor kunne jeg finde hende på LinkedIn. Jeg foreslog, at vi linkede op der og det sagde hun ok til. Hun har en profil med 500+ kontakter, så jeg tænker den er god nok. Hun vil få Exnet (som jeg ikke kender) til at hente pakken, da hun åbenbart er vant til at bruge dem. Jeg antager det er dem her: http://www.exnetparis.com/en/contact-us

Jeg ringer til Chrono24 i morgen og hører om de er ok med at pakken bliver hentet og hvad jeg skal gøre for at sikre mig.

I hører nærmere :-)
Svar
#9
Endnu en opdatering - nu har jeg talt med Chrono24 og de var ok med at uret blev hentet hos mig og transporten arrangeret af køber. Så nu har jeg sendt et bindende tilbud til køber og så ryger det nok. Derefter kommer jeg til at bide negle indtil pengene står på min konto :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
#10
Det er rart med lidt spænding i livet ;-)
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)