Er dette Oris Aquis ægte?
#1
Hej Urforum,

Jeg har kig på et Oris Aquis 43,5 mm og fandt et til en fin pris. 

Der er ikke kvittering, men uret ser for mig ægte ud.

Kan andre bekræfte at det ser fint ud? Garanti kortet er hvidt, hvor det er sort i unboxing videoer, og æsken ser anderledes ud, derfor  undrede det mig.

Hvad tænker I om det?

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
#2
Det ser ægte ud. Jeg tror at æsker og garanti kort bliver ændret i ny og næ.
Svar
#3
Helt klart. Jeg ville blot vide mig sikker, da det er et helvede at finde en Oris AD der har åbent, når jeg har fri fra job. Men omvendt, hvor mange fakes eksisterer der af sådant et ur.

Ville du turde købe det uden tjek fra AD?
Svar
#4
Har den "gamle" model! Umiddelbart vil jeg også sige den ser ægte ud, har aldrig set en decideret kopi omtalt men en kinesisk "homage" om man vil af den gamle model!

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Svar
#5
Jeg slår til, og håber :) Hvis andre har input modtages det med kyshånd
Svar
#6
(12-02-2019, 10:55 PM)ahdk Skrev: Helt klart. Jeg ville blot vide mig sikker, da det er et helvede at finde en Oris AD der har åbent, når jeg har fri fra job. Men omvendt, hvor mange fakes eksisterer der af sådant et ur.

Ville du turde købe det uden tjek fra AD?

Ja. Men jeg ville gerne vide om uret går som det skal og om der er returret. Det er skuffende at få et ur billigt hvis det viser sig at det skal have service. Men ægtheden ville jeg ikke betvivle. Derudover vær sikker på at uret er ordentlig vandtæt inden du svømmer med det.
Svar
#7
Spørg lidt mere til uret.
Hvor gammelt er det?
Har det været i brug?
Har det været serviceret og er der kvittering for det?
Er der returret og hvad er betingelserne for den?
Jeg ville bede om flere billeder. På dem du har vist os, er sekundviseren på samme position.
Svar
#8
Jeg har snakket med sælger. Vedkommende er Nemid valideret på DBA og har givet mig sin hjemme adresse - så langt så godt. Det lyder for mig ret seriøst.

Det er fra 17 og vundet på en auktion. Brugt meget lidt. Sekundviser står stille da det ikke havde været brugt.

Jeg tjekker naturligvis funktionalitet førend køb.

Hvad tænker I om det?
Svar
#9
Når jeg køber / sælger så vil jeg se en Facebook eller LinkedIn profil. Og de skal selvfølgelig se ægte og seriøse ud de profiler.
Jeg tvivler på at seriøse folk, vil have plasket deres Facebook til, men opslag om at de har fusket og solgt et uægte ur Icon_smil

Det enste jeg vil tilføje er omkring garanti på vandtæthed. Da jeg købte et sidste år, sagde forhandleren at det skulle kontrolleres for vandtæthed hvert år for at holde garantien på de 300 m. Han havde selv kun udstyr til, at kontrollere ned til 100 m.
Svar
#10
Hvert år er meget tit, men hvis man bader en del er det fint nok. Dog er en tryktest til 100 meter nok. Er uret vandtæt til 100 meter tager det også de 300 meter. De første 30 meter er de mest kritiske. Jeg havde et ur i går til trykprøvning. Vandtæt til 30 meter som kun er til regnvejr. Efter et tryk på 8 meter lyste testeren rød og skrev "stor utæthed". Jeg havde også for et stykke tid siden et ur der var vandtæt til 1.000 meter til test. Trykapparatet skrev  "fejl" efter 30 eller 80 meter.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)